Thursday, February 04, 2010

Happy Birthday Rosh..


Happy Birthday buat Rosh hari ni..
MOga terus sukses dengan CHAIN-FX moga akan menjadi ikon dunia grafik, multimedia, 3D dan sebagainya, dan moga sukses, dan terus banyak dapat awards lagi..dan lagi..dan lagi..

Akak tumpang bangga dengan Rosh sekarang. Tahniah lagi. Rosh antara yang saya kenal sejak tahun 2000 lagik rasanya, masa tu saya sebok membaca jurnal orang dan memberi komen, tanpa ada blog sendiri, masa ni depa baru abeh SPM, dan hingusan lagi, belajar kat Kelantan. Rosh adalah kawan baik Ajid, dua-dua pun macam adik sendiri. Ermm sekarang sudah 28 tahun, dah boleh jadi bapak orang dah Rosh.. Asyik keja je, bila nak ada bini??? Melihat mereka berjaya, saya happy dan gembira, kalau saya yang tidak siapa-siapa pada mereka gembira... apatah lagi emak ayah mereka kan?? pasti tersenyum lebar. Again tahniah and Happy Birthday Rosh. Dah banyak projek sana sini, kakak dia mintak tolong rekabentuk kad jemputan kenduri pun tak dan... merajuk laaaa... Kalau Najmi nanti minat multimedia, saya sudah ada sifoo untuk saya hantar dia berguru. Boleh ek Rosh.. Multimedia, grafik dan advertising adalah cita-cita tidak kesampaian saya.

Tamat cerita Rosh.

Berat saya sudah naik semula melebih 7kg, huwaaa ingat senang ke nak turunkan balik 7kg tu???? berbulan makan masa...Saya kembali gemuk yang hazab macamlah saya pernah kurus pon..benci.. benci sebab saya setiap pagi bersarapan bihun goreng, lauk kerang. Ketagih..benci!!! dan lagi, saya sudah tahap tidak lalu menelan milo + oat dan nestum yang telah saya telan selama 2 tahun (semasa saya berjaya menurunkan berat sampai lebih 25kg), sampai satu tahap ini, saya sudah muak dengan sarapan milo + oat di pagi hari.. saya sudah berjinak-jinak membeli bihun goreng sambal kerang, hampir setiap pagi, dan seplastik teh ais. Itu semua malapetaka.. Kalau dihari kerja saya bisa aja tak jamah nasi tengahari, cukup makan buah atau sayur, tapi bila malam, tengok anak dan suami mengunyah, gua boleh duk semeja, tiba-tiba "termakan" sesuap dua nasi (kalau ikut kamus TER-menunjukkan perbuatan tidak sengaja)

Memalam ikut laki dan anak-anak buah berembun, walau saya cuma order tomyam atau sup sayur, tapi tiba-tiba saya "tersuap" dua tiga sudu nasi goreng depa. Again it is "TER" so apabila TERnaik semula berat macam gajah siapa saya harus salahkan?? tidak adil menyalahkan diri semata-mata, Mulut menyanyi sebut nak pegi gym..tapi haghammmmm bukan saya tak mau, tapi saya rasa setiap masa saya berharga, balik kerja saya mau terus pulang rumah, jumpa dan gomol-gomol Alesya yang 'becok' mulut dia, kalau saya pegi GYM, perjalanan pegi gym 20 min, balik 20 min, situ je udah 40 min, katakan di gym sejam, jadi dua jam saya rugi masa, katakan saya sampai rumah jam 6.30 ptg, Alesya pulak time ni bermain di luar, saya masak. abeh masak katakan 7.30, dah nak solat maghrib, pastu main ngan dia kejap, biasanya budak ni jam 8.30 atau 9.00 dah tido dah... Ermm ok dak bagi alasan macam tu??? Aci le ek.. Jadi atas alasan itu, saya rasa tak payah gym la, jogging lepas keja kejap pun ok..tapi hagham tak buat juga pon.. mengong la ko pnut. pastu berat naik ko meroyan..boleh blah pnut!!

Ermmm nak beli Herba Life pun tak berapa mampu sekarang.. ermm kalau dulu semua baju longgar besar, saya kena kecikkan, skrang yang dah kecikkan tu ngam soi je... gilakkk dimanakah semangat kental aku yang suatu ketika dahulu??? mai la balikkkkkk

18 Komen:

Unknown on 9:16 AM said...

Alamak bestnya boleh naik badan. Saya pulak susah sangat nak naik. Bulan posa turun 6-7 kilo then ambil masa setahun baru mantain semula dan bila bulan puasa turun balik benccc ...

hazwah on 9:34 AM said...

akak....
tak tahan..'ter' tu...
kih kih kih

Amyz! on 10:58 AM said...

nah semangat.. semangat nak kurus balik.. *hembus2 asap dupa*
hahaha.

Anonymous said...

very setuju ngan pnut.... masa kita sebagai ibu bekerja amat berharga... dan pastinya anak comel kita yg dpt prioriti... takpe bab diet tu buat pelan-pelan...

cm

Jiey^Mien on 11:41 AM said...

hadoiii.. gitu la lemak jahat neh..
naik cepat jerhhh..
turun very the susah!
*ohh ouhhh.. sedapnya nasik lemak kerang*

Pnut on 11:45 AM said...

Kamal-huwaaa org nak kurus dia nak gemuk..tapi awak tu mmg kurus sangat, harus gemukkan lagi...

Hazwah-ter-tidak sengaja, jadi boleh dimaafkan

Amyz-amek semangat..lekat kat dada..fuhhhh esok jogging..ahahah

CM-betul kan... kalau tak rasa jeles kat bibik lak, sepanjang hari duk rumah ngan anak kita...

Jiey-akak masih kuat iman, tak makan nasi lemak...eheheh

Nurul on 12:23 PM said...

bab "ter" tuh memang setuju sangat. niat nak diet, bila pas masak tetiba ter ambil pinggan dan ter senduk nasik seterusnya tersuap..menci aarr...

Angah on 12:32 PM said...

Might sound cliche tapi memang boleh menten berat..guna tangga kat opis, parking jauh sikit dan jalan.

petang2 balik tu 1/2 jam briskwalk ngan alesya keliling taman.

berat mungkin tak turun tapi pakaian makin loose. badan pun fit and firm

cikayin on 3:32 PM said...

salam kakak..

sekadar berkongsi sesuatu

http://slimdiet2lifeline.blogspot.com/

jenguk2 la..mana tau lebih hebat dr herbalife ke..huhu

eha on 4:14 PM said...

salam...
hati saya bagai dicuit2 membaca n3 ini.....



lol

FAD ARIFFIN on 5:38 PM said...

gigih usaha kakkk! saya sokong akak! itu yg saya tengah buat sekarang nih. DIET!

zareda said...

waduh pinut... same here ler.. saya pagi pagi sudah pandai ter'makan' roti canai, mee goreng... tapi masih dalam kawalan lagi... cuma ais masih dikurangkan, malam malam bertungku pecahkan lemak dan masih brisk walk sekali seminggu

MA on 9:23 PM said...

Pnut - nak buat confession kat sini...*iskk malu la nak cakap*

errr...errr...HB yang I beli kat you tu kan, masih ada cantik lagi dalam kotak. Tak makan-makan lagi. Dah setahun....*erk*

I pun bertahun kata nak ke gym, kemudahan tu memang ada...tapi motivasi tak ada...last-last I gi jogging (read: brisk walking) keliling KLCC park pepagi minggu. Baru start and harap-harap bertahan la...

Nasib baik Lotus Binjai dah roboh - kalau tak, lepas jogging pekena roti canai gak kat situ...adehhh.

AuntieYan on 7:41 AM said...

Salam P-Nut,

He!...he!...sendiri kena jawap atas kenaikkan kilo-kilo tuh!. :-)

Kak Yan pulak, sejak lepas operation membuang fibroid dan membuang segala "set kewanitaan" dah susah beno nak kurangkan kilo tuh...kalau dulu cuma kurangkan makan saja dah boleh turun....aduiii la.....La ni nak naik penimbang pun rasa seriauuu!

Nak kena jumpa Dr. Rozmy kot?? :P

Pnut on 8:22 AM said...

Nurul-terambil pinggan, dan tersenduk nasi..ishkk sangat tak sengaja tu... terrrr kan... taper dimaafkan...ahaks..

Angah-betoi tu..dulu rjain gak, tolak dia naik stroller... tapi dah beso ni dia tak mau dah duduk dalam tu, jadi emaknya pun malas..hahah alasan..alasannnn

Een-menarikkkkk berminat... tungggguuu

Eha-eheheh tercuit kenapa?? sekapalkah kita?? ahaks..

FAD-cemana?? progress diet?? dah berapa kg turun??

Zar-bab tungku tu... dah lama beli..tapi elok dok dalam plastik lagik..apekahhhh???

MA-wahhh sampai KLCC, jogging ditangah kota metropolitan.. tu le nak gi gym ni kena motivasi..nak motivasi tgh the biggest loser, dan-dan tu rasa nak pegi gym..ahahah

Kak Yan-bab nak naik atas penimbang memang seriau... kekadang rasa macam penimbang tu menipu... kes tak leh terima hakikat berat makin naik...hiks

rudy bluehikari on 11:42 AM said...

Akak, saya pulak lain. Pada akak katalah 3 jam habiskan utk gym dan perjalanan, ia pelaburan yang baik. Sbb disebalik itu akak akan kurus dan maintain, so that akak boleh menjadi isteri dan ibu yang sihat untuk famili.Bila akak jatuh sakit, sian suami dan anak2 xdpt merasa kasih syg dr lauk tangan akak. Kalau akak xdan gym mcm saya, akak boleh joging keliling taman. Bolehlah akak...ajak sekali suami n anak2...

Anonymous said...

kenapa yea, minum air yg ada ais boleh menggemukkan ke? saya ada baca dlm beberapa blog kata mcm tu.

knor

Anonymous said...

pnt sayabeli treadmill foldable. bila saya terbaring tengok depan tv, saya bangun pakai kasut on treadmill dan jln. kalau p[enat brhenti. pastu sambung balik.
kallau prograam sejam saya nak tengok saya buat juga sampai habis progarma tu. remote ditg je. by the time kul 10 30 mlm, saya mandi dan masuk tidur..
cari satu foldable treadmill cam reebok tu. pas tu tak yak gi gym

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino