Wednesday, July 14, 2010

Seremban-PD-Tiara Beach Resort


Tadaaaa entry bergambar sudah mariiiii, seperti saya war-war kan semalam, Sabtu kami kaum kerabat anak, cucu, menantu-menantu Pak Mior telah berbondong-bondong pegi meminang. Anak buah saya Azman, yang kerja TUDM tu telah sepakat untuk memilih Ana (sumpah gue tak reti, tak ingat dan tak pandai sebut nama bakal anak buah ni, panjang dan canggih beno nama dia) so selamat mengharungi pertunangan ye Azman dan Ana. Muda lagi anak-anak buah teman dah bertunang. Itu pilihan mereka, harapnya mereka betul bersedia mental, fizikal, dan ekonomi. Bukan mudah nak menamatkan zaman solo dalam usia muda, cabaran kiri kanan, depan belakang atas bawah.

So dah nama pun wenco nya tukang buat kek kan?? harus lah buat cupcakes. Esok-esok kawen wenco sponsor kek 3 tingkat ek.. best ooo kawen nanti lalu bawah pedang, pastu potong kek ngan pedang.. glemer kek ai nanti..hiks..

Klik ek kalo nak pueh nengok gambo




Saya sukalah pilihan kaler si Azman ni, bekas-bekas isi cupcakes tu pun saya prepare sendiri occay. masa dok beli belah barang pengantin kat kedai yang besar giler kat nilai 3 tu, kami laki bini cam kagum.. best betul pengantin sekarang sediakan duit je semua ada.. kita dulu punyalah gentel riben, gentel lilit-lilit la.. nak buat bunga telur. Saya cakap itu cantik, ini cantik, pastu tetiba pakcik gebu gedik, kata dia "takper nanti esok abang kawen Pnut buatlah camni, camtu.." hellloooo tunggu gue mati dulu pakcik gendut... pastu gua pun buat lawak ganas..ok boleh, siap pakej dengan batu nesan dan kain kapan... amek ko terus insaf..hahahah
sweet ek kombinasi cream/gold/coklat ni. Ishkk lambat lagi anak teruna saya nak kawen, emak dia gian nak buat-buat hantaran. ni kompem kalau saya sebut ni depan pakcik gebu, dia gedik cakap, taper buatlah kat babahnya dulu, nanti baru buat kat anaknya.. hah!! coba-coba..


Lenggang mak limah lenggang.. tengahhari buta nak lenggang, gua rasa nak lari je, supaya cepat sampai dalam rumah.. Kang tak pasal, dah la gemuk, hitam pulak..

Pink is always sweet.. ehehe chup Alesya kawen nanti nak pink juga.. tengok imiginasi emak yang over, anak ABC pun tak kenal lagi dah chup kaler tema untuk wedding, siot je

Tengok makcik gebu Pnut, sedondon ek, pink-pink gitu.. yg tudung purple tu adik kepada Azman yang bertunang, bakal cikgu, single, saper nak meh belanja wenco depa.


Abeh majlis, kami cargas ke Port Dickson, bersantai-santai anak beranak.. Keluarga kami, keluarga adik ipar saya Nurul, Daniyal dan anak sedara comel kami Anis, sangat cute, Anis panggil Ayah Am dia babah, dan saya mama.. eheheh dia ikut Alesya, maklumlah diaorang hampir sebaya, beza beberapa bulan, cuma tahun lain-lain. Pastu anak-anak buah, Along, Luqman dan Mashitah.

Budak sengal pakai kaca mata hitam itu la tukang elektrikal keluarga saya. hahaha kacak ek?? tp kurus keding, kalau polis buat roadblock tahan mat rempit, dia pun lalu naik motor, kompem kena urine test sekali.

Kat saya kami stay kat Tiara Beach Resort
Tempat ni memang best, resort ni ada unit-unit apartment yang dijual, so ada a few owner yang buat rental, so kami rent direct ngan owner, saya kan biasalah suka berjalan-jalan, so saya akan jelajah cari info dulu sebelum ke sesuatu tempat, so saya jumpa a few contact untuk sewa apartment kat sini, kalau satu bilik apartment, sewanya antara RM160-180/night, tengok pada owner tu bagi la..

Macam aparment ni saya dapat harganya RM280/night (2 bilik) tapi kawtim dapatlah kurang sikit dari tu. Saya memang teringin lama dah nak ke sini, baru kali ni berkesempatan. sebab dulu ingatkan mahal, (based on official website dia) rupanya dengan owner atau agen lagi murah. nanti saya bagi contact number kat bawah. Serius selesa apartment ni, bersih, dan owner dia pun ok, cuma jadi kecoh sikit saya tak dapat contact owner bile dah sampai apartment, rupanya hp dia hilang, mujur terjumpa agen yang uruskan apartment ni depan guard house. tu pun secara tak sengaja. Hubby dah hangen dah masa ni, tapi malam tu owner call saya pulak tak dgr bunyi phone, dan owner sms, say sorry bagai, saya pun leh terima la sebab bukan dia sengaja, dan hp hilang kan, it's ok Diana, as i promise, i tetap promote apartment ni kat my blog.

Menarik tuuuu kat sini sebab tempat mandi dia yang best..
Best tak?? katalah best.. katalah best.. penat saya amek gambar.. tolonglah jaga hati saya. Gigih tau amek pic sana, pic sini, orang lain sebok amek gambar anak beranak, pompuan gemuk baju hijau lumut tu sebok amek pemandangan sekitar, saje nak tayang kat korang. Maklumlah jakun dan batak sikit pompuan gemuk ni.

Dua anakanda saya.. dan saya yang dah tembun balik.. benci...


Tetiba tersedondon lak ngan laki, dua-dua baju kaler hijau lumut, tetiba feeling ehhh lomantik... Anak dara kecik tu biasalah kalau ada pak dia, merengek cam ape tah..manja gedik betoi.. lentok-lentok cemana tah.. tapi dalam hal ni acik saja nak tunjuk saya ibu penyayang.. hahaha ni aksi guna anak cover bonggol-bonggol di badan.

Kami berderet amek gambo.. ni bibik tulung snap, jenuh ngajo bibik snap.. kelako masa bibik snap pic ni, ada badut tinggi cam gambar bawah ni berdiri belakang dia, tu kami gelak-gelak dalam air, sebab bibik tak sedo, tetiba dia paling belakang ada badut, menjerit-jerit dia ketakutkan dan lari keliling kolam tu, gila jadi perhatian kejap..
SPLASH !!!! anak dara wedok saya.

Esoknya check out dan pegi lepak piknik kat Pantai Teluk Kemang, suka kat sini walau ramai, sebab diaorang sediakan kanopi boleh sewa, ada kerusi dan meja sekali, RM35 kata dia, tapi kami udah pernah pegi kan, kami mintak RM30 sajork. jadi korang kalo pegi, survey dulu, ada yang murah ada yg mahal. owner dia banyak
Anak dara saya, dilatih tido di mana saja, senang kan?? saya beli set main-main pasir tu kat dia, siap ada spek hitam ni. ape lagi, bergaya sakan la


Ok, ni anak sedara hubby juga, adiknya si Luqman, Mashitah, comel ek.. but sorry guys.. taken already, awek comel biasa lah taken already occay. Cumanya ramai orang kata Alesya dan Mashitah adalah seiras, kalau tengok live, memang ramai orang akan kata, eh nak sama... seiras la.. eheheh dah nama pun sepupu kan.. Kulit depa dua memang putih melepak sama je.. hahah cube tengok tangan depa tu, sama kaler je.. pic tengah mashitah belum terbakar surn burn lagi, pic tudung purple dah terbako kat pantai teluk kemang. Lupe lak nak amek pic Alesya dengan Azam, adik Azman yang bertunang tu, lebih kurang gak muka depa, eheh muka suka senyum.. dan Azam pun putih melepak kulit dia.

Ermmm kulit putih kalau macam kes Alesya ni, tak tahan la.. gue pun rimas beb.. terlalu sensitif, sabun tak leh sebarang-sebarang, no share-share sabun ketui.. tu sebab kat rumah kami tak der sabun ketui, kalau tonyoh bebudak ni pakai sabun ketui, kompem beruam-ruam.. Duit emak pak depa pun ketui-ketui gak beli berpaket sabun refill untuk kegunaan keluarga.. mentenen tinggi anak dara aku weiii. Tapi takpe, kalau sabun cecair ni, cap tesco pun boleh dah..

Yang buat tak best tu, kalau pi berjalan rumah orang, nak mandikan anak, kita usung sabun sendiri, pastu tuan rumah lak, kata, laa kat bilik mandi tu ada sabun dah... pakai je la.. alahai, sogan la, nak cakap, anak saya tak leh kongsi sabun nanti jadi gatai merenyam cam mak dia abeh sangat saya balas, tak per la, memang dah siap bawa sabun dia ke mana-mana, dia ni tak leh tukar-tukar sabun, nanti merah-merah.. kaver line la.. kang orang kata berlagak pompuan gemuk ni, anak dia tak leh pakai sabun ketui, ko ingat anak ko anak Sultan Brunei?? nak over-over?? sian acik, selalu dilemma..

Kes kat Tiara ni pun sama, lepas mandi kolam yang segala neka umat ada tu, terusss esoknya kulit muka dia naik bintil merah penuh tepi mulut, tepi hidung, sampai dagu semua merah. Terus tak mandi laut la ko dik.. kulit koman ko dik kena duk dendiam je la..tengok keriangan orang mandi-manda..ehehehe, ape nak buat, bukan dipinta begitu, tapi dah kulit depa memang sensitif, si abang dulu pun macam ni, dah umur 5 tahun lebih baru ok sikit.

Ok, kalo sesapa nak pegi tempat ni leh call 012 2067519-Diana

And masa kami kalut tak dapat contact Diana, ada dua tiga agen datang approach, sempat saya amek name kad depa. leh contact Joe 012-614 6338, 013-391 4703, Na-013-391 4760 Atau Ezuha 013-206 5957.

Owner apartment ni janji akan bagi 50% off kalau saya nak stay sana lagi after this, atas berlaku kesulitan tidak disengajakan tu, Yeayyy thanks ek.. nanti kami akan roger bile kami nak pegi..

8 Komen:

1na on 1:30 PM said...

Wah syoknya...

kak pnut, baju mandi alesya tu terbalik (depan/belakang) ke kak?

hehehehehe

Siti Noor Aminah on 1:47 PM said...

1) cantik pulak ye buat kaler pink. kalo ritu buat kaler pink,mesti menarik dan da bomb macam ni. haha.

2) seronoknya pegi jalan2.asek kerja je, best jugak kalo dapat jalan2 kan.huhu.


.

Anonymous said...

Pnut,
Best TBR nih..aku dah g 4 kali..2 ngan TBR, 1 ngan MATTA Fair, 1 ngan private owner..

Nie tpt febret aku nih..
mmg best..utk anak2 la...
tak der yg lebeh gembira melihat anak gembira...
cik kiah

Angah on 2:54 PM said...

pnut, bekas cupcakes tu cumelnye... trademark kot la ni org suka kaler-kaler coklat gold.

Pnut on 3:38 PM said...

1na-ya mungkin baju tu terbalik..tp entah dah pasang terbalik, terlondeh-londeh pulak..eheheh baju murah gitu le..ehehehe

Gadis Chomel-kena buat lagi sekali la...eheheh

CIk Kiah-wahhh hebat hang 4 kali, aku baru sekali..ahahah jakun

Angah-haah, cantik gold coklat, nampak ekslusif... elegan dan mewah..ehehe

ieda on 5:33 PM said...

pnut..
lawa cupcakes tu.
ni saya punya pendapat la kan...baju pengantin dgn pelamin & backdrop bilik pengantin jgn guna kaler yg sama..cari yg contrast tp matching.pastu tambah kaler yg sama dgn baju tu sikit2 jer..so nanti bila ambik gambar,pengantin tak tenggelam dlm background...after all gambar tu yg kita nak simpan lama kann...biarlah pengantin nampak menonjol.

mamalisa on 12:09 PM said...

wah..meriah gittew..suka warna pink tu..gambar pegi PD sgtla meriah yer.hangus x kaki tangan muka seme bermandi manda tu?

kak, rasanya akak kena masuk email yahoo akak dulu kot accept invitation ke blog saya..sebb saya tgk belom diaccept.

alesya..owh..alesya..
*sigh*

viruspadu on 12:52 PM said...

kenapa tidak singgah di rumah hamba wahai puteri gunung ledang. wahhhhhhhhhh tetiba puteri terusssssss hahahaha. kelas gitu tau

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino