Thursday, October 01, 2009

Mead Johnson Smart Camp @ Sunway Pyramid


Ini entry iklan, entry terbaru kat bawah ye..

Pada Jumaat 28 Ogos yang lalu, saya telah dijemput oleh Mead Johnson melalui Nuffnang untuk menyertai dan merasai sendiri keseronokan ‘Smart Camp’ yang dianjurkan oleh Mead Johnson Malaysia (MJM). Saya sangat happy, kerana ini kali kedua saya dijemput mereka. Saya tau jemputan dari MJM ini pasti tidak sia-sia kerana mereka kreatif dalam menguruskan acara dan pasti tetamu jemputan mereka takkan bosan, yang pasti ENJOY!! ‘Smart Camp’ ini diadakan di Sunway Piramid. Tempat yang sesuai untuk semua, parent and kids.. yes..the mom can do the shopping for raya too maaa..

Sepatutnya saya bawa hero saya si Najmi tu bersama, tetapi mood hero itu tak berapa elok hari tu, sebab berpuasa, dan masih mengantuk dan kalau bawa dia nanti moody je, tak best, saya ke sana atas kerja, bukan nak enjoy semata-mata.

So, inilah Smart Camp yang mereka anjurkan,ceria, colorful and sangat menarik perhatian, bukan saja kanak-kanak, malah kita yang dewasa pun rasa teruja. Congrats for the team MJM.

Photobucket

Sampai je, saya terus menyapa Louisa staff MJM, saya dah pernah jumpa dia semasa Mead Johnson Enfagrow A+ and Enfakids A+ Jun hari tu kan??
Photobucket

And also ada MAMA FIZA dah jumpa juga masa event before, tapi tak sempat bergambar time tu, so this time we all posing habis.. time ni Nicholas dan Jestina from Nuffnang dah sampai, we call borak-borak kejap, then Lousia take me round the Smart Camp, and brief apa yang diaorang ada for the kids in that camp.
Photobucket

Main entrance, don’t worry about H1N1 sebab diaorang sediakan antibacteria losyen here, so just gosok-gosok losyen ke tangan, dah bersih than can enter… the kids akan diberikan satu keping card yang akan diberi cop setelah mereka selesai main sesuatu game tu.
Photobucket

First game, pick up your favourite food. Lets the pic explain.

No.1 The kids berdiri di tepi makanan yang berputar depan mereka macam kat restoran Jepun tu, pilih makanan kegemaran mereka, dan masukkan ke dalam bakul yang disediakan.

No.2 Bawa makanan kepada pekar pemakanan MJM yang bertugas, and the kids akan diberitahu setiap makanan yang mereka pilih mengandungi khasiat tertentu, seperti Omega, Vitamin, DHA,.

No.3 susun semua kad makanan mereka, and letakkan kat carta makanan kat tepi tu,and the kids know berapa banyak khasiat yang ada dalam setiap makanan mereka, yang ada DHA, atau tak ada DHA, mana yang tinggi mana yang low DHA. Nice ek..

No.4 Bila the kids selesai, mereka akan dapat topi.. tapi itu simbolik kepada Brain Power. Which is means the kids now have enough DHA to learn more.

Photobucket

The next games ialah usaha memberikan Timmy khasiat dan perlindungan melalui game ini, the kids perlu bekalkan Timmy dengan Vitamin, Iron, DHA, setiap satu khasiat yang berjaya di beri, the kids akan mendapat satu gelang getah yang cute, yang berwarna warni simbolik kepada Triple Protection Guard supaya the kids pembelajaran tidak terjejas akibat demam. Sangatlah comel..

Photobucket

Learning shoud be fun kan?? So the MJM team set up giant puzzle untuk the kids spell the words. Interesting sangat. So jom kita masuk ke Smart Language Section.
Photobucket

Kalau dapat tengok, kat badan binatang tu ada perkataan-perkataan yang dibentuk mengikut bentuk badan binatang dan batang pokok tu. The kids just susun balik semua perkataan mengikut bentuk badan binatang tu menjadikan satu ayat. Berebut bebudak mencuba, terutama yang datang 2,3 beradik, kecoh dan meriah dengan gelagat mereka. Selesai game ni mereka akan diberi satu cop pada kad yang diberi awal tadi.
Photobucket

Then the next thing yang menarik ialah, ‘Smart Music’
Kajian telah membuktikan kanak-kanak yang didedahkan dengan muzik membantu dalam perkembangan otak kan?? So kat sini mereka sediakan ‘muzik’ untuk kanak-kanak..
Photobucket

Section ni menarik sebab the kids boleh try intrument yang disediakan dengan menggunakan kreativiti, seperti menyediakan drum set yang menggunakan bahan yang ada sekitar kita di dalam rumah, meh kita tengok meh…

No.1 Shaker, Shaker ni terdiri dari butiran-butiran kekacang yang diisi dalam botol kosong, pasta-pasta kering, batu-batu kecil, setiap satu tu menghasilkan bunyi berlainan, dan memberikan pendengaran bunyi yang lain untuk telinga anak-anak, very good idea. Boleh kita buat kat rumah.

No.2 Inilah set drum yang terdiri dari baldi, tong sampah, tong-tong kitar semula, setiap tong menghasilkan bunyian yang berbeza.

No.3 Si comel itu sedang mencuba beat the drum… and he really enjoy doing it..cute je..

No.4 Giant Xylophone, siap ada note untuk play the music, the MJM team will help the kids.. see, bukan budak je suka, Jestina pun suka..

Photobucket

Last Section.. Smart Play
Photobucket

Kat sini diaorang boleh main golf

No. 1 pukul bola golf masukkan ke dalam Petronas Twin Tower KL
No.2 Pukul bola golf masukkan ke dalam The Great Pyramid of Giza, Cairo
No.3 pukul bola golf masuk ke dalam Big Ben, London,

Menarik sangat, kerana selain belajar fokus dan peka, budak-budak dapat mengenali tempat menari di dunia ini. And ada kids yang tak nak berhenti main permainan ini, puas kena pujuk.
Photobucket

Bila selesai semua permainan, mereka sudah mengumpulkan semua cop, so mereka boleh tebus hadiah-hadiah yang disediakan penganjur. Sukalah sangat bebudak ni dapat door gift dari MJM.

For me, sebagai ibu, sebagai rakyat Malaysia, saya amat menghargai dan berbangga sangat dengan usaha MJM Malaysia yang for me bukan sekadar membuat keuntungan semata-mata tetapi memberi khidmat masyarakat sebegini, Mereka laksanakan tanggungjawab sosial mereka masyarakat. Sambil mempromosi produk MJM, mereka juga memberikan keceriaan kepada kanak-kanak. Thanks MJM

Saya berharap di masa akan datang MJM boleh membuat lagi baik, walaupun yang sudah berlalu ini sudah cukup baik, tetapi di masa akan datang, mungkin juga MJM boleh menjemput anak-anak yatim dari rumah anak-anak yatim sekitar Lembah Kelang untuk menyertai program sebegini, Yes, they are unlucky, they don’t have parent to bring them to the event, but we as a community we can bring them to the world of fun like this, like what we gives to our kids. Just my opinion.

Apa pun saya sangat bergembira di hari itu, kerana berpeluang melihat keseronokkan anak-anak bermain dengan riang ria. Menyesal pulak tidak bawa my son ke sana, tak per next event I’ll bring him.. don’t forget to invite me again and again..and again..hahahaha.

And all parent out there..please remember the words “.Stronger Child Learn More” so sebagai ibu bapa yang prihatin, kita yang sepatutnya menentukan pemakanan anak-anak kita, so untuk tahun-tahun pertama anak-anak kita membesar, berilah mereka secukupnya nutrisi untuk perkembangan otak. Kalau kita memilih untuk menyusu badan, maka sebagai ibu, makanlah makanan yang berkhasiat, agar kita dapat membekalkan sumber makanan berkhasiat juga untuk anak kita.

Masa saya breastfeeding Baby Q dulu, saya minum Enfamama dan sekarang my Baby Q sudah setahun lebih, saya memilih memberikan dia Enfagrow A+, and syukur Alhamdulillah, triple protection yang ada benar-benar membantu sistem pertahanan tubuh dia, jarang anak kecil ni kena selsema, batuk, yes, she is pre-mature kan, so I have to give more protection to her. Ya, semoga she will be one of the stronger child, who will learn more and more..and more.
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino