Saturday, July 25, 2009

Mead Johnson Advertorial (Sticky Mode)


Ini entry iklan berbayar-sila ke bawah untuk entry terbaru...
Remember saya pernah cerita a bit about the event that invited by Nuffnang and Mead Johnson, here the details about the event..

Pada 24 Jun itu hari, saya telah dijemput untuk menyertai majlis “Launch of the Enfagrow A+ and Enfakid A+ with More than 4X DHA and New Triple Protection Guard”. Pelancaran diadakan di Boulevard Hotel, Midvalley,
Photobucket

First time saya ke sini, very nice hotel, good choice hotel, senang nak pegi, I just take komuter from UKM station, then terus turun kat Mid Valley, jalan kaki sikit dah sampai.

Actually saya dan hubby memang dah bercadang hendak tukar susu formula lain untuk si Alesya, ye la dia kan setahun 9 Jun hari tu, dan kebetulan pula saya dan hubby memang dah belek-belek kotak susu Enfagrow A+ dan berminat kerana extra DHA and ada extra protection tu, ye la Alesya kan baby prem, and extra DHA dan extra protection tu sangat perlu untuk dia. Apabila saya menerima jemputan dari Nuffnang and Mead Johnson untuk saya menyertai pelancaran ni amatlah saya gembira dan menyambut dengan hati yang girang.

Selepas, mendaftar, saya menerima satu kotak susu Enfagrow A+ untuk 1-3 tahun, thanks to Mead Johnson (MJN), tak sabar pulak nak bagi pada Alesya, ehehe. Kakitangan MJN ni pulak semua mesra-mesra je..

Photobucket

Photobucket


Majlis pelancaran bermula sekitar jam 10.45 pagi lebih kurang, sebelum pelancaran, kami dihiburkan dengan persembahan sangat menarik dari kanak-kanak dari yang comel, yang membuat persembahan dari swimming pool, menarik sangat,

Photobucket


Then tibalah masa yang semua nantikan, speech dari General Manager MJN Malaysia/Singapore/Brunei Mr. Roger J. Dallas, and seterusnya melancarkan Enfagrow A+ and Enfakid A+ with More than 4X DHA and New Triple Protection Guard.

Photobucket

Selepas pelancaran, kitaorang blogger dibawa ke tingkat atas, untuk session bersama Pn. Jennifer Hor, wow!! I’m so lucky can meet her, she is very nice, humble, dan sangat profesional, just a chit-chat session, tapi input yang saya dapat, bukan sikit tapi banyak. Banyak benda salah yang kita buat dalam pendidikan anak-anak ni, dan kita share dengan orang dan kejayaan orang kita dapat kutip. Saya berharap sangat dapat lagi join apa session bersama Pn. Jennifer selepas ini, coz, banyak benda baik kita boleh tanyakan pada dia.

Saya rasa seronok berada dijemput untuk Pelancaran ni, kerana banyak benda yang saya tak tahu, dan tak ambil tahu saya tahu, dan semuanya penting untuk perkembangan anak-anak, terutama tu kenapa anak-anak kecil yang sedang membesar ni kenapa dia perlukan DHA. Selama ni saya tak ambil port pun ada tu DHA, tetapi semasa pelancaran ni saya dapat tahu DHA tu ialah Docosahexaenoic Acid (tu diaa berbelit lidah nak menyebutnya, padanlah orang sebut DHA je)

Tau tak kenapa DHA tu penting? DHA ni terdapat dalam asic lemak, dan asid lemak ni penting dalam pembentukan dan perkembangan sel saraf otak dan mata. Asid-asid lemak perlu ini penting dalam merangsang kecerdasan minda, memandangkan ia memainkan peranan penting dalam transmisi isyarat antara saraf. So tuan-tuan dan puan-puan, kalau teringinkan anak cerdas dan cergas, sila cari susu yang ada DHA, and Enfagrow membekalkan sehingga 4 kali DHA untuk dibekalkan kepada anak anda. It is SUSU formula yang paling TINGGI nilai DHA yang ada dalam pasaran sekarang, no doubt about it ok. Jadi atas faktor ini, saya memang tak rahu-ragu akan bertukar kepada Enfagrow A+ ini.

Lagi yang membuatkan saya tertarik dengan Enfagrow A+ ni ialah, adanya Triple Protection Guard. As you know, baby kami, Nur Alesya Qhaisara, is a pre-mature baby kan, so yang menarik perhatian saya ialah susu ni membekalkan 3 kali ganda sistem pertahanan badan.
Untuk makluman semua, terdapat 3 aspek pertahanan tubuh, mungkin kita tidak mengambil tahun kan sebelum ini, let me tell you guys, 3 aspek utama sistem pertahanan badan tu termasuklah:-
1. Sistem pernafasannya
2. Sistem penghadamanya
3. Pertahanan terhadap jangkitan penyakit.

Jadi para ibu-ibu yang membaca blog ni, kalau-kalau bercadang nak bertukar susu, saya cadangkan memang Enfagrow A+ ni, kerana susu ni sudah diformulasi lengkap semuanya, dengan
• DHA (struktur penting untuk sel-sel imun badan, untuk bantu perkembangan otak)
• Zink (ni untuk bantu sel dan tisu badan, kanak-kanak mengambil zink yang cukup dapat mengelakkan cirit birit tau..)
• Zat Besi (komponen penting daripada hemoglobin di dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke semua bahagian badan),
• Serat Diet (seperti Inulin, dan Frukto-oligasakarida-FOS), FOS ni dia boleh membantuk membentuk bakteria baik untuk tubuh badan anak-anak.
• Vitamin-vitamin penting seperti Vitamin A (untuk kulit) Vitamin C (antioksidan, pertahanan badan) Vitamin E (melindungi sel-sel dalam badan)

Untuk view semua yang terkandung dalam susu ni, boleh tengok SINI

So para ibu, marilah kita berikan yang terbaik untuk anak-anak kita, untuk maklumat lanjut boleh tengok SINI

Saya tertarik semasa Mr. Roger Dallas menyebut dalam ucapan masa dia merasmikan majlis tu, katanya DI MJN Malaysia, mereka sangat dedikasi buat kajian (R&D) lagi untuk menghasilkan susu yang hebat melalui kaedah sains, dan saya yakin, Enfagrow A+ ni terhasil dari usaha dedikasi kajian-kajian mereka, dan kita bertuah kerana mempunyai pilihan yang terbaik diberi kepada kita, Cuma tinggal kita berusaha mendapatkan sahaja.

And our happy baby, sangatlah teruja dengan kotak susu ni, bila diberi dibeleknya macam le dia faham dia kena ambil susu ni pulak..
Photobucket

Wow!! Apa ni, macam best je…
Photobucket

Wah!! Susu ni ada 4xDHA, ada FOS, Inulin, Protein, Zinc, Iron, segala neka vitamin, folic acid, wahh semua ada, ermmm mama is always the best, mama nak kasi yang terbaik buat adik..thanks mama…
Photobucket

Actually kan, saya ingat susu ni mahal la sangat sebelum ni, tetapi rupanya harga lebih kurang sama je dengan susu formula yang Alesya minum sekarang selepas dia stop breastfeeding, harganya just RM39.80 untuk 650gram, and RM74.20 untuk 1.3kg, and RM97.00 untuk 1.7kg, saya rasa dalam hal ni, kalau saya ambik terus yang 1.7kg tu, harganya lebih murah lagi dari susu Alesya minum sekarang. Wahh pilihan bijak ni.. itu harga runcit yang disyorkan, mungkin disesetengah tempat, harganya boleh dapat murah dari harga yang disyorkan.

Anyone nak share pengalaman with me, please do so…




Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino