Wednesday, January 04, 2012

Ya saya adalah gojes


Ok, dah tahun baru... Semalam amek semangat tahun baru, saya pakai baju baru ke opis.. harus psikologi kan diri sendiri, pakai baju baru semangat baru, dan terasa gojes, tapi ampeh.. saya check ada satu payment saya terselit invois dalam sampul surat, dan saya lambat hantar ke bahagian akaun untuk pembayaran, dan padan muka orang akaun tak mau terima, dan saya kena bayar sendiri pakai duit sendiri, lepas tu claim. Bongok la sapinat... cemana leh terlepas pandang sekeping resit tu?? mujur tak banyak, so boleh la bayar sendiri dulu, saborrr jek... terus mood nak kerja rajin-rajin hilang.. erkkk alasan kan?? ahahha rajin tak rajin keja kena jalan, itu gaji mau kasi bersih, mau bagi anak-anak makan.

daannn hari ni saya pakai tudung baru... ewahhhh minah jakun buat dah.. Ekceliiii itu hari saya tertengok kat fanpage wardina, dia pakai tudung polkadot.. ewahhh lawa tu... terus saya feeling, ni kalo aku pakai lagi jelita ni.. wardina tu dah memang lawa, pakai tudung mat pakistan mai juai nak motor tu pun lawa dah.. so saya fikir kalau saya yang paki kompem lagi gojes. ok itu ayat orang yakin pada diri sendiri, dan poyo tak bertempat, atau lebih tepat, sengal macam udang. (oh jangan tanya apa kaitan udang dalam ini pilem)

So akibat terpengaruh dengan gambar di facebook (ok pengkaji boleh guna fakta ini untuk statistik pengaruh facebook kepada orang, tak kira remaja, emak remaja pun mudah terpengaruh) ok akibat pengaruh itu, saya ajak pakcik gebu singgah kat ariani bangi, mak aiii ramai orang. Selama ini saya masuk ariani tak beli apa pun, walau tengah sale, pakcik gebu itu hari nak belanja, siap suruh saya pilih, tapi yang ku pilih semua dia rejek, sebab kata dia, ape nii tudung mahal-mahal, tapi pendek?? jadi keluar tanpa membeli apa-apa.. rugiiii.. jadi kali ini saya usha yang wardina pakai tu nampak labuh.. masuk je tu diaa ramaiii pastu dia buat sale gila, tudung ni 3 lai seratus, saya congak-congak.. lebih kurang rega paso malam, paso malam tudung lawa sikit rm30-35 kan.. jadi peluang tidak harus ku lepaskan sementelah pakcik gebu approve kata ok tudung ni labuh sikit.. (erkkk ekcli bukan approval pakcik gebu, itu memang pun tuntutan agama, tapi pompuan lemah cam saya ni kekadang lalai, itulah peranan laki pon, sound direct ja)

Jadi hasil rembatan... 3 helai ini seratus.. harga normal, rm130 kalau tak silap... pastu sale jadi rm60 sehelai, tapi masa dia lelong tu rm3=100.

 Tapiiii ada tapinya.. cabaran sungguh nak dapat ni, masa saya masuk dia baru je close lelong 10 minit untuk jualan tudung lelong ni, frust gile.. pastu tanya manager dia ada lagi tak lelong ni? dia cakap ada lagi, akak tunggu je dalam kedai ni sat-sat lagi kita buat lagi... sekaliii ko lebih 15 minit haku berlegar dalam kedai tu sampai kena sound ngan pakcik gebu, apa lama sangat.. ahahahah saborr banggg nak beli murah niii



Maka ini hari saya rasa tudung mahal-mahal ni sesuai je ngan saya... ahaks.. ingat dulu masa pakai TUDUNG NI ai feeling gojes kan.. ni pun sama, jadi kesimpulannya... saya memang gojes... wakakakakaka.. post pic ni kat fb.. kak sri komen, tang hidung kena shade sikit, bg mancung.. wakakakakak tang idong tak leh kata apa dahhh.. itu idung specis jambu air merah tu. tak upaya dahhhh ahahahaha
 ok tu je... sila terima hakikat saya adalah ayu, gediks dan poyo, ni ni baju masa berat saya 115kg dulu... gila besar, skrang pakai longgar macam baju pinjam... diet punah ranah sikit sekarang sebab masalah, mudah masuk angin, jadi sesekali kena makan nasi atau bihun untuk elakkan angin masuk dan sakit kepala.. dan berat pun naik 6kg balik.. entah bila nak turun balik ni... tapi aktiviti swimming tetap diteruskan kalau hari tak hujan, sebab penting untuk burn kalori yang disumbatkan... badan saya kalau diet cara betul, cepat turun, 1 bulan 2-3 kg boleh turun, tapi kalau tak jaga makan je lagi cepat dari tu juga dia naik.. jadi kena guna konsep kalori in-kalori must out...

Oh ya, saya ucap tahniah kepada beberapa blog reader ni yang email saya bagitau mereka pun berjaya amalkan atkins diet, dan ikut tips diet saya bagi sebelum-sebelum ini, ada yang dari pakai baju size xl dan pakai size M sekarang, malah ada yang siap semangat nak tulis buku pasal diet ni.. tahniah... saya tumpang gembira, walaupun penurunan berat saya sekarang terbantut sedikit, tapi saya akan pastikan saya tak cecah dah angka 100kg, walau nak turun sampai 80kg macam susah je.. rekod terbaik pernah diturunkan berat ialah dari 115kg-85kg... pastu pregnant.. naik 90kg+ dan dok main naik turun kat situ... ampehhhhh

Eh esok saya cuti, nak hantar Alesya masuk sekolah tadika.. eeeii excited... kopak juga bayor yuran tadika bebudak sekarang.. duit tipis abeh pegi medan itu hari belum dapat cover, dah pipis lagi bayor yuran... eheheheh yang duit nuffnang ni pulak.. tak gerak-gerak.. nak tunggu rm2.29  lagi nak cukupkan nak claim terus... tapi tak gerakkkk-gerakkkk  dia... ishkkk cepatlah nak cover balik duit byk keluar niiii.. ada sesapa nak sedekah meter earning dia kat saya sikit??? ishkkkk...

5 Komen:

ieda on 12:22 PM said...

tengah cari tudung 10 ringgit yang lawa...hehehe

MamaZYAShananie on 1:12 PM said...

salam dek peanut...dahsyatnya u loose 30 kg? bestnya...berapa bulan tu?..kak wa baru nak cuba2. anyway i ni supersenior u..batch kak anisfara dan azura.

Pnut on 1:37 PM said...

Ieda-tudung 10 henget kat paso malam byk lawa-lawa.. tp ngan saya selalu kecik la.. tang muka mesti balik kena tetas..ahahhaha

Kak Wa-akak ada fb? add saya, nanti saya add akak masuk group geng diet

yana lyana on 10:16 PM said...

wah2..berariani yee..akak2 kat sekolah saya pon semua dok pakat pakai tudung ariani ramai2..pastu feeling2 gojes tau..hehe

salam kenal :)

Puteri Nuur At-Terawis on 4:13 PM said...

kak penut, banyak tu earning nuff!

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino