Thursday, July 22, 2010

Dan pemenangnya adalahhhhh...


Ye saya adalah pemenang itu, sile cemburu ok...Ingat lagi saya masuk contest sebab nak dapat tudung lawa dan cantik kan?? Dan Lovelygift dan pun mengumumkan pemenangnya dan tadaaaaa dannnn PEMENANGNYA ADALAHHH!!! SAYA!!! hehehe walau no 2 kira oklah, jadilah boleh gak riak.. kalau dapat nombor 1 nanti riak lupa diri pulak. Tak pernah pulak masuk contest dan menang, tetiba menang, terus rasa best sangat. Terima kasih kepada penganjur, kerana bijak memilih saya sebagai pemenang, hanya Johari kena Maniam hanya jauhari mengenal manikam

Dan semalam tudung ini sudah pun dapat ke tangan hamba.Terima kasih ye... kasi ai menang. Terima kasih juga encik posmen Pos Laju kerana berkhidmat dengan dedikasi parcel tu selamat tiba. Dan taddaaaaa pagi tadiii harus acik sapinat felling dia la paling gojes dalam dunia.. Ambek koooo paling gojes dalam dunia occay, tak main le takat set-set paling gojes dalam opis ni, gua punya ranking set-set taraf dunia saja.

okeh.. pepagi sound Najmi suruh cepat, mama nak pegi opis awal ada keja nak berposing beb sebelum umat lain sampai opis

Sampai opis je, laptop belum on, terusss gediksss ok... bergaya ala model occay, tak main le bergaya biasa-biasa.. ala model.. occay.. model tak sedar diri badan macam gerabak keretapi

Lawa kan??? sile la terima hakikat, yang sememangnya lawa. kalau siapa tak kata saya nampak lawa, balik karang tayar keter korang pancit, kalau naik motor, motor pancit, kalau naik lrt, lrt rosak, gila punya pendengki, jadi baiklah korang terima hakikat, lawa gilerrr saya pakai tudung mahal.


Seumur hidup saya, inilah tudung termahal pernah saya pakai, ni reganya RM100 occay, nama tudung ni tudung Sarah. Saya suka occay, tak tau nak cakap suka tu cemana, suka sampai rasa nak tampar-tampar aci-aci yang duk cabut rumput kat taman-taman depan opis ni. suka cam nak lompat-lompat sampai retak bumi. Suka cam makan ais krim pastu letak kacang banyak-banyak, tah ape kaitan semua ni dengan kesukaan saya yang tidak tergambar ni.




Dulu-dulu saya ingat, apelah beli tudung memahal, sama je fungsi nak tutup aurat kat kepala, cisss sungguh mentaliti orang tak berapa kaya la saya kan, rupanya patutla rega tudung ni mahal, sebab kain dia lembut giler, terletak je pakai, tengok lentok kedutan yang sekitar dada tu, pastu yang menyebabkan saya palinggggg sukaaaa ialah, awning tudung tu, mak aiii selesala... sarung ke je muka, dan-dan muka kita terasa kecuttttt.. Secara ilusi nampaklah pandang macam kurus sikit tapi tang muka je la, bukan badan hiks

Kualiti jahitannya?? superb ok?? ko tak jumpe celah mana ada benang berserabut, kat celah mana pun tak jumpa jahit senget.. kat celah mana pun takder benang jahit bertindan-tindan, nan ado, kiranya kalau ko pendengki, jual tudung gak, pastu nak bersaing lak ngan tudung de-Zahra ni, kirim salam le, kalau kualiti tudung murah ko tahap bulu ayam. ni jenis beli yang longgok kat pasar malam, ye saya le tu. Kalau pakai tudung yang rega 15-30 henget kat paso malam tu, bagi muka saya, balik tu kompem mesti tetas kat bawah dagu tu, adjust kesesuai dengan muka bulan penuh mengambang saya, pastu kena iron balik tang awning tu, kasi cun balik, pastu tengok belah dalam, tu dia... benang berserabut macam bulu hidung tambi jual putu mayam naik basikal kat sungai layaq dulu tu. (mati dah tambi ni, putu mayam dia sedap ok, walau bulu hidung dia bersepah, ntah nape, lalu pulak saya telan putu mayam dia)

Saya rasa macam megik je, tudung ni ngam masuk muka saya, tak ketat, tak longgar, dan paling penting, saya tak iron pun, keluar dari plastik terus gantung pagi ni terus pakai?? ada orang syak saya pakai tudung tak gosok?? nehiii sebab tudung ni licin, cantik, dan tak payah gosok dah. (jadi bocorlah rahsia kegelojohan saya, tudung tak basuh lagi aku dah tibai) Saya rasa depa ni bela toyol kot buat tudung ni, sebab kenapa saya amat berpuas hati dengan tudung ni ek?? sedap betul bila pakai, ermmm nampaknya kena lah kumpul duit penuhkan tabung ayam, demi nak beli barang selai dua lagi tudung cenggini.

Dannnn paling menambah keyakinan bahawa tudung mahal membuatkan kita lawa ialah apabila seseorang di office ni telah menegur saya "ehhh puan nampak lain la hari ni, bergaya je.." wahhhh mujur tak jadi hulk kat situ, baju terus merekah-rekah semua. pastu terus saya jawab, "takder lah, baju lama, dah biasa pakai kan, tudung je baru, mahal tudung ni, ada kawan hadiahkan" (kaver la..takkan nk bagitau saya ada blog dan masuk contest kan??) cantik kan.. terus si dia ni pegang dan belek-belek, "haah, lembutnya kain dia, awning pun cantik terletak," hah ape ingat saya propa ke kata tudung ni best?? hakikat occay...

tapi apa pun terima kasih kepada LOVEY GIFT atas kurniaan ini. Moga murah rezeki korang, dan kepada yang ragu-ragu, boleh je order untuk pakai hari raya. Dannnn juga menambah keyakinan saya, depa ni bela toyol, cemana depa tau baju raya saya nanti kaler margenta ni (ye ke margenta?) cemana depa tau?? baju yg saya hantar pegi alter semalam kat butik cikai tu adalah sedondon dengan tudung depa bagi ni?? sah la toyol depa datang mengendap. Tak pasal-pasal nanti hari raya saya sekali lagi feeling saya pompuan paling lawa dihari raya, di dunia pada hari raya nanti. sure korang doakan biar anak bulan raya tak nampak, biarlah posa sampai bila-bila asalkan saya tak leh riak nanti.. ellehh dengkkiii :-P

p/s-saper yang minat drama nur kasih tu, tengok tudung lelawa si Nur tu pakai, tudung de Zahra le.. pembaca berita TV3 pun memakai tudung tajaan meraka tau?? nampak tak kenapa saya highlight kat situ??? lambat tangkap la korang.. maknyanya taraf saya taraf celebriti occayyy tudung sponsor ok.. hiks..

21 Komen:

1na on 11:55 AM said...

kih... kih...kih....

Lawa & Lawak la akak nie...

Cantik la...

kih kih kih

lovelygift....everything u need are here on 12:33 PM said...

kak pnut,

cantik gilaaaa....gila pun tk cantik macam ni....hehehe.

memang betul la kak, muka akak nampak panjang kan pakai tudung tu.kami tak bela toyol, cuma kami rasa warna tu sesuai sgt dengan kak

FAD ARIFFIN on 12:36 PM said...

cantik memang cantikk.. tapi yg tak tahan tuh siap posing 7-8 kali dalam opis! hehehehe...

viruspadu on 12:49 PM said...

betul.

saya buat entry dezahra dekat blog pun saya cakap mcm tu jugak. bukan sebab saya nak bodek2 ok. sebab tudung tu memang beshhhhhhhhhhhh

pakai2 terus tergoda kan

tahniah kak.monang motor. :p

mirah on 12:55 PM said...

kihkihkih saya pun galk sapai nak guling kat lantai ni baca entry akak..hihi nasib baik bilik ofis sekangkang kera ni tak boleh nak buat aksi.

Tapi, memang cantik nampak tudung tu dgn akak. Eh betul kak, bila kita pakai brg mahal kan, tetiba rasa ekslusif dan tinggi confident kan..

jadi silalah menabung utk dapatkan beberapa helai lagi saya. saya pun nak jengah blog lovelygift ni..

KLMari on 12:59 PM said...

hahhhaahaha...aduihai...sakit perut saya tahan gelak baca entry akak...kang gelak kuat, bos numpang baca plak kannnn...heheheheh...tapi serius...mmg cantik aaaa...ai tergoda ok...idea nak bagi hadiah kat mak untuk raya pun sudah mariii..hehheh...tahniah kak !!!!

Ealyie on 1:05 PM said...

huhuhuhuh..
shantek & JELEZ!

naseb je lom masuk phase DENGKI mcm hang kata tuuu..;)

btw, mahap je main tejah.. Salam kenal.. Lama da baca cerita hang, tapi entry ni je buat daku beria nk tinggall kesan lam blog..:)

amsy said...

iskh lawak giler laa entry akak ni...xlarat sy nk gelak...tp tudung tu...eleh..besa je tgk (dengki sket)

Siti Noor Aminah on 1:40 PM said...

komen dgn perasaan dengki nih. haha. tapi cantik ler nampak tudung tu.tidak, takkan la org tu pose bkn main, si ekin bini mawi je.haha.

papepun,tahniah la sebab menang. ;p

Amyz! on 1:49 PM said...

Wahhh... gojesnya kak pnut pakai tudung tu. terus terguda nak beli tudung camtu. nyum nyum.

Pnut on 2:27 PM said...

1na-terima kasih atas pujian, kompem tayar keter tak pancit petang karang...ahhaha

Sue@LG-time kasih ekkkk, tau je korang taste akak suka tudung meriah-meriah dan kaler-kaler camni.. bagus betul..

Fad-ye la..posing kat opis, pencahayaan sempurna, mood ceria kan..pepagi tak der orang..ehehe, muka pun masih ada bedak, masih ada lipstik, jap lagi dah tader sumer tu..

VP-wahhh motor katanya.. ko cube bayangkan akak menang tudung pun berlagak giler, apetah lagi kalau aku menang motor cemana gamaknya ek..

Mirah-tu le pasal, naper la bila pakai tudung mahal, tetiba orang pandang pun feeling cam ehh dia pandang tudung aku le tu.. hiks.. kalau pakai tudung murah, sentiasa berdoa, jangan la cleaner indon kat opis ni pakai tudung yg sama,.hahah

KLMari-ye sangat sesuai bagi hadiah kat emak, tapi emak akak, tak boleh kasi hadiah camni, kompem adik-adik aku melaram cam mak datin nanti..ehehe

Ealyie-salam kenal-jom belanja kita makan mek di..wahhh tetiba..hiks.. kata salam perkenalan kan...

Amsy-yg ni kompem pancit tayar keter kang, sekarnag juga akak seru toyol pegi gigi tayar keter ko..

GC-yg ni mujur dengki secara berlapik, jadi selamat tayar keter ko, toyol pegi baca doa selamat je kat situ.

Amyz-sile jangan beli sendiri, suruh azli beli, hadiah beranak.. tp jgn cakap akak hasut, kalau dia tak mau beli, akak pinjamkan toyol akak, pegi curi duit dia.. SET!!!

Angah on 2:42 PM said...

Kaaaannnn

angah pun beli tudung Ariani banyaknya sekarang sebab yang mcm kak pnut cakap la.. cantik terletak je bila pakai.

Ai skrg tgk tudung pasar malam sebelah mata je muahahaha( bleh masuk kategori riak tak?)

Pnut on 3:45 PM said...

Angah buakn riak, itu keji... cissssss ai tak boleh la orang lebih dari aii..otometik dengki

Angah on 4:19 PM said...

owhhh aye gelak guling-guling atas keriakkan mu wahai pinut...

fuhhh paling tak tahan gambor yg menongkat dagu itu...i likess

congrats bebeh!

ieda on 4:57 PM said...

pnut hari ni p ofis bukan buat keja...eksyen jer tu..dalam kepala dia dok ingat kat tudung tu ja..mata pun sat2 jeling kat dada...tengok tudung...hahaha..


mmg comey la pnut pakai tudung ni..

Anonymous said...

memang ariani n de zahra bes giler tudung depa..wpun mahal..sgt selesa..

pakai tudung depa ni boleh menyebabkan muka kite tibe2 nampak kurus... walhal..memang tembam sedia ada...

la ni aku tak pakai dah tudung bawal...nampak tembam giler.. tukar tudung stail baru pulak..

linda kch

Pnut on 7:46 AM said...

Angah-bergaya ala model kan?? harus ada aksi menongkat dagu..baru kelassss..

Ieda-ehh salah la... tak main le renung dada, siap ada cermin lagi depan ni, kejap-kejap tengok cermin pastu cakap..eeiii comeinya aku... hahahah

Linda-kan linda kan..tetiba feeling muke panjang dan kurus.. tang muka je la..

mimiejibam on 10:40 AM said...

muahahahahahhahaha...taktaw nak kate ape dah....

err...tahniah dpt tudung...mintak cikit bleh? kekekekek.....

AuntieYan on 10:55 AM said...

Salam Sepinat,

Adoi la P-Nut....memang sungguh jelita!...memang Kak Yan jeles!

Tak dinafikan, tudung mahal ni memanglah sangat selesa bila kita pakai tu pasai dia mahal...
Kak Yan pun tak de tudung mahal....habis tu camne tahu???...hari tu gi kat Ariani Section 9...pi try-try je...nak beli, seriau le pulak tengok harga dia....
Selamat melawa dan melaram

ppsstttt...boleh pinjam?.... ;-)

Zareda Norman on 2:42 PM said...

jelita sungguh tudung ittew.. hahahah eh tak memang nampak lain rope hang pinut.. kalau gini kena gosok cik hubby lebih seikit nak sambar sehelai buat tudung raya

Anonymous said...

ya Allah, sakit perutku baca cite ni.selalu jadi silent reader je tapi kali nak komen sangat coz tak tahan gelak sorang2 kat office ni-kak mas yong peng

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino