Tuesday, October 04, 2011

gajet baru, adik dan babah


Ada dua gadjet baru saya...


terima kasih kepada penaja saya iaitu my 'bapak gula' pakcik gebus love muah-muah kesayangan saya.. pakcik ni jarang le nak seprais-sepraiskan bini dia.. tapi sekali dia nak seprais selamba badak dia je.. Tetiba cakap nak hadiahkan kamera dslr tu..ahahahah cuak juga acik, ingatkan mana tau ada borang-borang kebenaran apa-apa ke nak kena sain... hiks tp pakcik itu kata ye la nak bagi hadiah, hari tu besday, dia tak bagi hadiah, sebab masa tu tak sesuai beli katanya, sebab tiada peruntukan kata dia.. ehehehe

Pastu smart phone tu, tetiba je dia kata nak belikan. Mula saya citer, malu ooo saya masih pakai henpon lama.. Ni gambor dari pakcik google.. tah berapa tahun nan silam lama pakai dah henpon ni.. ahhaah masa nak beli smart phone baru ni, cina tu siap gelak, dan cakap, wah akak ni orangnya susah nak dapat duit kakak untuk beli hp, dan siap jangka, akak mesti beli ini nanti lama baru mau tukar kan?? ahahaha pandai apek ni...


Hp camni le... tu masih lawa, yg saya punya dah sompek sana sikit, dah tahap kena ikat getah ahahahha siap tampal celotape tau.. kalau nak cabut bateri kena bukak celotape..hahaha elok la sikit dari ikat getah. Entah, bagi saya, phone ni guna boleh call,sms udah le.. mms pun jarang gile nak guna cam takder keperluan pun. Tetapi kekadang tuntutan kerja memerlukan kita lebih dari tu. Masa meeting kekadang malu gak, bila Datuk pengerusi dan beberapa rakan lain, terus guna i pad, masuk input2 penting kata ipad/phone masing, gua nak tengok kalendar bukak kat hp ni.. ahahah siap sorok-sorok malu beb..

Siap boss cakap, eh u kena ada satu smart phone, senang i nak reach u at your email anytime, then u boleh pass to me all information that i need urgent as soon as possible. Tu dia.. adebangggg (advance) maka saya pun citer la ngan pakcik gebu, satu hari boss minta no bbm saya.. wakakakaka Datuk wa tatak bbm ma... terus tetiba pakcik gebu cakap, ok la jom beli, abang belanja.. wahhhh tetiba ko... terus cakap kalau nak belanja, tak mo la blackberi, sebab pad dia kecik susah.. nak i phone.. wahh demand... tapi setelah pegi kedai, apek tu kata, kalau saya nak guna takat buat keja opis, samsung galaxie plus ni more than enough. so setelah menghubungi beberapa orang penasihat IT makcik, maka terus makcik angkat ini phone satu.

Tapiii sampai ke hari ni aku bukan reti sangat pun guna.. wakakakaka masa org call pun terkial2 aku nak tekan nak jawab,... jakun gila... kejap-kejap call penasihat it.. kejap tanya itu ini.. so kalau korang sms, tetiba dapat balasan byk typo error mahapkan hamba... jari ai tembun phone main sentuh-sentuh, pastu kecik pulak.. ishkkk manjang terbabas...

dan dua-dua gajet ni gua belum mahir lagi, DSLR tu nak setting2 tak berapa pandai.. bila penasihat fotografi nak ajar entah, penasihat ramai, tapi semua sibuk..ahahahaha seronok jadi sapinat, penasihat kiri kanan.. i likeeee... ahahah bila ramai penasihat, nampak benor le haku buta teknologi kannnn???

ALESYA
Sejak berkongsi kasih dengan budak kecik ni, dah 3 tahun, memang ai tersisih hokay... sejak akhir-akhir ni tahap kena sisih tu menjadi-jadi.. kalau nak tido, jangan harap saya dapat tido ngan babah dia.. kecuali kalau dia tertido awal, dan kita angkat dia letak atas katil dia, kalau sama-sama masuk tido, kirim salam je la.. tido la saya kat katil bujang sebelah katil kami tu, yang sepatutnya katil dia tu. Yang tak tahan tu, kalau tengah malam dia terjaga, dan sedar dia bukan sebelah babah dia, dia akan turun katil, datang ke katil kami dan pukul-pukul saya, marah.. "mama bangun, adik tido tetiak babah" cisss... Bila kita cakap, eeeii busuk tido ketiak babah, dia cakap tak la.. tak bucuk, ketiak mama bucuk... bertuah punya anak...

Ini pic beberapa hari lepas.. nyenyak je dua org ni tido.. saya kat katil sebelah..


Ni pagi tadi... masa saya bangun pagi tadi, tengok dua org ni berkelebung... kemain diaorang ek... jeles aiii tau...

ahahahah cida, esok amani iman awak ngan abak dia camni la kot...

4 Komen:

Anonymous said...

pnut....sama lah kita bab-bab present birthday ni...saya baru dpt laptop comel minggu lepas(saya cop birthday present saya Julai nan lalu) alkisahnya saya kena buat kerja opis weekend dan laptop rumah kong dek anak-anak dok melanyak...tetiba hubby ajak ke alamanda beli satu laptop...yg saya tahu utk saya sbb dia cakap nak kaler apa? saya cakap ikutla..hubby cakap eh you punya you pilih la...oh ok nak beli utk I ke...happy la dpt lap top baru terus sendiri anggap birthday present... aduiii gitule kisah saya dan birthday present...sabar je la bila birthday no present tapi bebila ada masa baru nak bagi present...opps sorry panjang mcm entry sendiri...sebenarnya seronok bila baca pnut punya entry hari ni

cm

ZuNas77 on 3:28 PM said...

va...va....vaaaaa..syabas..syabas...hehe..jenis2 suami mcm kita ni takleh mintak2 sgt..bgtau je..then releks je..insyaAllah diam2 dia bagi la apa kita mintak tu..hehehe

Galaxy tab tu best kan?? dgr cite lagi best dari iPad. iPad ni segala mak nenek applications kena bayor. nyampah. nanti nak jail break je.

wah..si Aleesya dah besarrr..nak school dah...comel betulllll!!!..abis la Aleesya dh besar nanti nak ada bf..confirm kena lepas babah nya dulu..hehe

najmi4 said...

wahhhh bestnya wenco dapat hadiah surprise dua skaligus. Hehehe.. moga murah lagi rezeki ayah am lepas ni =)Galaxy S II ni best sbb besar n byk apps boleh masuk. Wenco subcribe skali dgn data plan ker? maksudnya internet connection kat mana2 jer boleh pakai.

Siti Noor Aminah on 12:26 PM said...

wahh.. dpt 2 hadiah best sekaligusssss... jeles ai tauuu.. pemurah betul pakcik gebusss..

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino