Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Bapa!!


Semalam antara hari yang penting dalam hidup saya, kerana bakal menjadikan saya akan melangkah satu tapak di hadapan. Insya-Allah. Mudah-mudahan, semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Amin...

Kadang-kadang kita sering ragu-ragu kan nak lakukan sesuatu, tetapi akan ada perkara yang berlaku dalam hidup kita menyebabkan kita terus buat keputusan, ok aku mesti buat.

Contoh, selama ni kita tak pernah mahu belajar memandu kereta, tetapi ada kejadian yang menyebabkan oh susahnya tak pandai memandu, dan rasa perlu belajar memandu. kan..kan..kan...

Kala dalam novel, drama atau filem, rentak 'hidup' yang berlaku itu ditangan penulis dan pengarah kan? senang kita boleh cipta watak kita nak, jadikan satu cerita, samaada sedih atau gembira, semua ditangan kita.

Tapi dalam 'drama kehidupan' sebenarnya-benarnya siapa pencipta watak-watak kita??? ya benar anak-anak.. Allah SWT. Suka atau tidak, kenyaataannya jalan kehidupan kita ni sudah ditentukan Allah sejak hari pertama 'kejadian' kita di dinding rahim ibu kita kan? Kita berjaya atau tidak menjadi dari setitis mani itu menjadi seketul darah, dan seterus menjadi seketul daging, menjadi janin dan kemudiannya ditiupkan roh ke janin itu, itu semua Allah sudah rencanakan. Mulai saat dan detik itu, suratan kehidupan kita sudah ditentukan. Maka kita hanya memainkan watak kita dimuka bumi, tanpa mengetahui what next?? what next?? Orang kata hidup penuh persoalan.

Dan tersurat dalam hidup saya akan akan hidup bersama lelaki yang menjadi babah kepada anak-anak saya ini. Saya akan bersama-sama dia susah dan senang, harap dia juga begitu, Hidup saya dan dia saling melengkapi, kekurangan saya akan diatasi kelebihan dia, kelebihan saya pula ada kala menjadi pelengkap kepada kekurangan dia.

Darling, Happy Father's Day.. (erkk bila hari bapa pun saya tak tau, tapi tengok orang sebok wish-wish father's day saya pun tumpang sekaki)


Kami sayang babah....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino