Wednesday, June 29, 2011

GILA, LUPA, MIANG dan TAMAT


1.GILA
Transformers 3 : Dark Of The Moon sudah menyerang!!!!!  Autobots, transform and roll-out!

Autobottttt readyyyyy let's gooooo

Yang gilanya peminat Transformers ni.. Gue baru ingat tadi mau beli tiket untuk tengok hari Sabtu atau Ahad ni. Tapiiii apekahhh?? sumer tiket sudah sold out... diulangiiiii abehhhhhh ok..ok.. tak la abeh sepenuhnya, kalau ada pun, cuma 1-2 seat saja tinggal. Ada show pukul 1.00am dan 1.15am, pun penuh, yang ada tinggal kena melangut kat depan sekali.  Ini gilaaaa... Akhir sekali setelah terai menerai.. bincang dan bincang dengan my Optimus Prime, maka beli juga tiket untuk hari Isnin, 9.30 malam. Uhuhu si abang Najmi tido lambat la hari tu nampaknya.
Kepada peminat Transformer yang lain.. Yang belum ada tiket, jangan jelessss silaa tunggu minggu depan ya... hehehe, nampak yang tanda anak panah tu.. tu tempat duduk kami.. boleh dikatakan area situ je pilihan kami anak beranak kalau tengok wayang, hujung dan tepi.. sepatutnya tepi dari kanan tp polisi bangang GSC, tak boleh left satu seat kosong hujung tu, bengong cemana tah. Ni pun kejap lagi abeh le tu.. Tak sabar nak tengok Optimus Prime. Walaupun hanya seekor, sebuah robot, tapi ianya amat menarik, dan macho beb.. i liiikeee..

2. LUPA
Semalam sebelum tidur saya teringat satu perkara dan set dalam kepala otak hari ni nak tulis kat blog. Tapi saya berjaya lupa mengenai apa saya nak tulis itu dengan sangat cemerlang, sehingga saat saya menaip ini saya amat-amat terlupa apa benda menarik yang saya nak tulis ok, macam lah saya banyak tulis benda yang menarik pun kan? ahahah Sungguh sangat-sangat lupa apakah itu, jadi saya sifatkan saya sangat berjaya menjadi seorang pelupa yang sungguh bergaya. Macam nak hantuk kepala je sebagai hadiah untuk diri sendiri. Kena buat kajian spesifik, benar ke makan kepala ikan menyumbangkan kepada faktor lupa? Sebab saya suka makan kepala ikan, kepala itik, kepala ayam belum pernah. Ok ini adalah percubaan menyalahkan makhluk lain sebagai punca kenapa saya lupa.

Oh ya tak lupa, semut. tak saya tak makan semut, belum lagi saya berminat menjadikan semut sebagai menu sajian, tapi saya syak, dulu-dulu mak selalu bancuh air teh satu jug, letak atas meja, kadang-kadang emak tak perasan ada semut, saya masa tu ambil penapis kecil dan tapis air teh yang dan minum. Masa dahulu teh-teh uncang ni belum berleluasa ye adik-adik, jadi serbuk teh dan semut kalau bercampur maka kita tau bezakan ye tak? Jadi saya menyalahkan makhluk bernama ikan dan semut sebagai antara punca kenapa saya lupa. Diri saya sendiri tak salah ok.

3. MIANG
Baca surat khabar baru-baru ni.. terbaca kisah si MEMEK, Memey tunangnya Normiang Hakim tu, bawa anak dia ke satu majlis. (Ya baca gossip memang best) Majlis hapa tak tau, tapi katanya majlis tu tak sesuai la untuk budak-budak.. mula-mula ada satu wartawan kepochi ni tulis puji-puji la konon Memek ni penyayang, ada tokoh jadi ibu tiri yang baik..bla..bla.. dan kagum sangatlah cara Memek tu. Suratkhabar lain pulak, mengeji, katanya tak sesuai bawa budak-budak la.. pastu kata nak menunjuk la.. tah hapa je la.. Cam desperate je haku nengok Memek ni, cari publisiti. tah hapa-hapa.

Dan wartawan hiburan pulak keja depa, bongkar-bongkar, dan tulis la kesah rumah tangga dan kejadah kisah artis ni. Kadang-kadang tu tak faham, mengutuk artis kemain, tak peduli la artis tu nak buat apa.. nak apa... tak der kena mengena ngan dia la.. tak der menyumbang kepada negara la.. bla..bla.. pastu tulis la.. artis suam-suam kuku la.. lagu pun tak pernah dengar, drama tontonan artis si polan-polan ni pun tak pernah tengok.. oitt kamu wartawan la.. kamu tulis gitu nampak ngok kamu. Dah nama wartawan hiburan, segala neka berkaitan hiburan kena amek tau la.. artis ni berlakon drama apa.. kisah apa.. watak apa, baru la ko tulis berita dengan mantop.  ni tah hapa-hapa..

4. TAMAT
Ok entry ini ditamatkan dengan tidak semena-mena. Eh suka hati je ek. Hahahahahaha

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino