Friday, April 01, 2011

Al-Fatihah buat baby Munirah, baby kak An (periuktanah)


Comelkan baby Munirah ni???
Tapi Allah lebih sayangkan Munirah...
Takziah buat Kak An moga akak sekeluarga tabah dan kuat menghadapi kehilangan ini.
Saya amat simpati dan bersedih, kerana saya pun ada anak, dan faham bagaimana perasaan akak lalui sekarang.

Baru semalam NIDA bagitau saya keadaan anak Kak An, katanya Munirah dimasukkan ke hospital kerana jangkitan paru-paru, (pneumonia), sedihlah...

Ermmm itulah selsema, batuk, demam berpanjangan ni merisaukan kita kan? Bahaya kalau berlarutan., Insya-Allah jadikan peringatan juga buat kita, agar sama-sama kita menjaga demam, batuk, selsema anak-anak kita agar tidak melarat-larat. Saya memang risau sangat kalau Alesya demam, batuk, selsema, sebab teringat masa dia kena 'sawan tarik' masa demam panas dulu tu, budak katil sebelah dia kena pneumonia, kasihan saya tengok dia kena inject antibiotik, dah hampir 2 minggu kena tahan kat wad, saya memang asal ada hingus sikit, terus akan bagi ubat selsema, siap ubat batuk takut melarat. phobia cemana tah. Biarlah, ada orang berpendapat, biar antibodi badan anak lawan sendiri dulu, kemudian baru bagi ubat. Bagi saya tak berani ambil risiko. Biarlah saya mencegah awal-awal dari melarat.

Semoga baby Munirah tenang bersemadi disamping bidadari syurga... dan akan memimpin tangan kedua orang tua ke syurga nanti... Kak An, sabar ye... kuatkan semangat akak..

Mode : sangat-sangat sedih, sensitiflah bila dapat berita ada baby meninggal ni, sedih sangat-sangat... teringat anak-anak sendiri.. Ya Allah peliharalah zuriat-zuriat kami... aminnnn....

9 Komen:

CidaZam on 9:49 AM said...

Al-Fatiha

Akak :( sedihnya....

attyfir on 10:06 AM said...

Al fatihah..

ieda on 10:09 AM said...

takziah buat kelurga arwah...
Al Fatihah..

Aini Razali on 10:27 AM said...

sedihnya.... Ya Allah comelnya Allah jadikan arwah... al-fatihah!

kak ina kl on 11:08 AM said...

al fatihah buat baby munirah..semuga rohnya tenang di sana..sayu melihat gambar arwah ni

syeka sweetheart on 11:10 AM said...

takziah utk kak an sekeluarga..
sedihnya....

Siti Noor Aminah on 11:12 AM said...

al-fatihah buat baby munirah. hope family Kak An tabah.

Zareda Norman on 2:46 AM said...

alfatihah...

oren said...

takziah..

sedih, sbb kalo tgk berita pasal budak nih, mmg akan teringat pada anak2 sendiri..

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino