Monday, April 04, 2011

Supplement bagi pengidap migrain


Ada orang tanya kat YM, nak diet tetapi badan cepat masuk angin, dan selalu sakit kepala. Erkk ni sama kes saya ni. Dulu sebelum mengandungkan Alesya, saya amalkan meminum ini, sebagai alternatif untuk mengubati migrain dan sakit kepala, saya amek supplement ni. Bio Barakah, produk Bio Sireh, saya amalkan ni dah lama, pakcik gebu pun minum dulu.


Kawan yang syorkan, katanya selain supplement kesihatan baik juga untuk betulkan rahim dan kesuburan lelaki dan wanita, setelah abeh sebotol, dah minum botol ke dua tahun 2006 dulu, saya pregnant. Mungkin kebetulan tetapi yang benarnya masa tu, daripada period saya tak tentu hala, lepas amalkan minum ni memang teratur, tiap bulan muncul, lewat juga, tetapi lewat seminggu-10 hari gitu la.. kalau sebelum2 tu, sampai 2-3 bulan kekadang tak period. Dan paling saya suka ialah migrain saya memang berkurang banyak, maka dengan izin Allah Taala, satu masalah saya dapat atasi untuk berdiet-iaitu tidak sakit kepala yang teruk, atau jarang. Kalau dulu boleh katakan seminggu tu mesti 1-2 kali akan sakit kepala, sekarang ni ubat caffox atau caffergot ni can forgot la.. jarang dah telan, kecuali kalau tak cukup tido sangat, then sakit kepala baru ditelan.

Lepas bersalin saya terlupa nak amalkan, sampai lah saya sering kena migrain kerap sangat, baru teringat balik produk ni, terus call kawan saya yang supply ni kat saya dulu, dan belikan, amalkan balik. Alhamdulillah, migrain jarang, kebas-kebas tangan tak der dah, sakit tumit dan lutut memang berkurang banyak, dengan izin Allah, kalau Allah tak izinkan tak jadi juga ye dak? Saper ada masalah-masalah migrain, sakit-sakit sendi, boleh la try, Cik Lela bondaku dulu selalu sangat sakit tumit sampai nak jijak lantai pun sakit, dan selalu sakit dada, saya bagi sebotol ni, dia minum, pastu dah tak sakit-sakit, dah tak mau pulak minum lagi, kata dia, takut pasai madu, takut kencing manis. Ishkkk pulak dah. madu boleh bagi kencing manis ka?? Saya so far, ok pulak.

Erkkk saya tak jual benda alah, ni saya pun beli ngan kawan je, sebotol tu RM40. Erkk tu harga kawan-kawan, harga runcit dia kalau tak silap RM48 sebotol. Saya memang rekemen la sesiapa ada masalah migrain boleh try. Bagus sebenarnya madu dan Herbatus Sauda ni. Erkk tapi rasanya memang tak sedapla.. hiks.

Saper nak tengok sangat pic saya sebelum dan selepas tu??? nah tempek sikit, kecik je.. ahahahaha belum turun byk lagik, baru 11kg, tak der la banyak beza sangat.. masih juga gebu... auwww malu ai..



pic tecit dah le. maluuuu aiii

4 Komen:

mama4A's on 2:53 PM said...

ada baru nie kawan ckp.. kalo sakit kepala or migrain jgn amik panadol / paracetamol cm selalu kita bt.. suh amalkan vitamin B.. wallahua'lam..

kak nas, pasni tepek bnyk2 sikit gambar yer.. (sajer la tu nk bg den jeles.. hehehe)

ezham on 8:16 AM said...

huu buleh try ni. selalu jugak migrain.

Sue* mamaID on 12:12 PM said...

salam kak...mcm mana nk beli nie...ada jual kat mana ye...boleh cerita sikit...nk try la untuk kesihatan badan... :)

Pnut on 2:03 PM said...

Selly-nanti nak try cari vit B pulak kat farmasi..tengkiu..

Am-cube cari kat toko-toko ubat..ehehehe toko tu..

Sue-akak beli ngan kawan, tp rasanya kat kedai-kedai biasa pun ada kot...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino