Friday, January 21, 2011

SETABAG vs NANDO'S


Ya ribba... dapat juga mengupload gambar, setelah gigih mengedit di rumah dan mengupload secara lembab sopan santun. Ok ni entry basi.

Itu hari.. itu hari di sini membawa maksud sangat lama occay, iaitu beberapa bulan yang lepas. Saya pernah letak status kat FB, nengok anak buah saya lepak minum kat Starbuck ouls.. mak chaq depa ni seumoq hidup tak pernah minum kat Setabag tu. Punyalah kekampungan kan? Entah apa menu ada kat situ pun tak tau? Entah!! so saya pon post la benda alah tu kat FB, pastu rupanya ramaiii 'makcik-makcik' lain kata depa pun tak pernah masuk minum lepak setabag tu, wahh ini sudah bagus, tak la gua malu sorang-sorang kerana sikap tradisional saya yang minum kopi che nah plastik hijau tu. (Azura, hang lagi kampung minum kopi timbang lagik..hahahaha, aku kelas sikit beli paket2) berikutan status tu maka ada orang kata dia nak belanja saya minum/makan kat Setabag. ahhaha rejeki.

Maka menuju la saya ke Setabag alamanda, setelah berbulan berjanji, baru minggu lepas dia free, so saya pun sampai Alamanda, cari kedai pon tak jumpa, maklomlah tak penah pi. ehehehe Sampai je dia suruh order, nak order pun blur, maleh order minuman berasaskan caffein buat sakit kepala ni je, kepala ni kalau sakit bukan reti sabaq2 dan-dan tu sakit, cam rasa kang nanti nak cabut kepala ni.. pastu potong kepala lembu pakai kat kepala sendiri, sebab sakit sangat. Ye la lembu tu makan rumput je, mana ada sakit kepala.

Ok maka saya pun orderlah air mangga blended ni.. humang aaiii patotlah mahei.. sedap weiii wa hirup sikit-sikit jimat-jimat, sebab entah bila nak duduk minum sini lagi, hahaha not my taste buang duit lepak situ. paling tidak wa rasa nak minum ni lagik, wa tapau je la. Pastu kejadah restoran cam gempark gile, jual kek potong, jual muffin dan sandwich?? kek?? huh.. bukan saya le nak makan kek, maka amek la sandwich ayam je la.. pastu kitaorang pun borak dan gossip, sambil mamat ni tunjuk camner kalau nak hack-hack orang-orang yang online kat situ. Saya yang buta i.t terus kagum cemana tah.

Pastu adh abeh sandwich yang tah hapa je rasanya, sodap lagi gua buat kat rumah, saya sound "ellehh takat duk sini pastu belanja sandwich je apa barang, nyesal tak suruh belanja Nando's" (Nando's depan Setabag tu je) tetiba mamat ni terus, ok abehkan air, kita pegi Nando's wahh semudah ABC. hahahaha pastu saya cakap takmo la dah kenyang, member paksa-paksa juga. erkkk sebagai menjaga hati peminat, saya pun pasrah. Maka kami pun pegilah dengan selamba ke Nando's



Maka orderlah kami. Disebabkan saya dah kenyang baham sandwich tadi, maka ayam tu separuh berpindah pinggan, kentang goreng tu juga, saya bubuh separuh ke pinggan dia. tu le paksa lagi aku pegi, wa sekarang mana leh makan banyak, dah tua nak. Jagung je wa makan sampai abeh, sedap pulak. Pastu abeh makan, balik la tunggu apa lagi. Pastu mamat ni pulak jakun, tak tau kat Alamanda ada panggung wayang. Helloo sebagai duta putrajaya saya tersinggung ok. Lu ingat wa punya tempat koman ka? ok selesai janji dia pada saya. Ada sorang lagi pegawai beso tu nak belanja Nasi Ayam Penyet, haghhhaamm kata PTD gred 48 kan??? nak tunggu naik gred 52 baru nak belanja gamaknya.



Ok ni pic Jumaat lepas.. Syahdu ek.. mengemas barang dari bilik yang best ni.. Gonna miss the sofa, tempat saya tido bila time lunch cuti sekolah, hari sekolah pi amek anak sekolah tak dan tido. Atau bulan posa, sinilah tempat saya tido, atau bila saya sakit kepala, saya akan break kejap, 1/2 jam ke, makan ubat dan baring kat sini, atau dulu Najmi kecik, lepas tadika, dia lepak sini.  Ni sedang mengmas, kotak atas troli tu penuh 'sampah' ku kumpul selama 5 tahun disitu. Eheheeh.

Opis baru ni ada bilik juga, ok juga biliknya walau tidak sebesar bilik opis lama, tapi tetap ok.
oklah chiaauuuu

10 Komen:

Dee on 3:51 PM said...

kak..ko dh merasa pun setabag..aku ni nama je anak jati kl..x penah pun aku jejak setabag tu..hihihi..

Zareda Norman on 6:36 PM said...

alamak sedapnya nandos.. dah lama tak makan nandos ni

easy on 2:23 AM said...

Hmmm setarbak ni mmg org2 hebat macam kak pnut jer leh merasa.. macam saya ni ..mengharap tumpangan kasih je.. anyway hebat gak Alamanda nih ada panggung wayang ropernyer yoep~!

FAD ARIFFIN on 4:15 PM said...

huiii saya kalo balik kuala kangsor ker padang rengas ker kopi cik nah ler yg mak saya borong banyak2 bawak balik kl tau. terbaeekkk!

Anonymous said...

saya pon xpenah lepak setabag..1st sebab kan penah dulu pemes org kate setabag penyokong zionis tegar.so hubby mmg boikot.pastu plak setabag br je dpt halal 2,3 thn lps.tp still kena hati2 sbb ade kopi kt situ yg salut wine.

-erma

The Informist on 11:35 PM said...

PN. Pinat,

Saya yg duk kat ujung Perak ni pun dah beberapa kali pekena caramel cappucinno Starbuck ngan Nandos...
Secara relatifnyer gue lg kelazzs. Wooohoo..I've got my head checked.

Anonymous said...

MDT pun baru 2 kali minum kat stabak tu..itupun org yg oderkan...punyalah kampung! haha!

kuzee said...

kat segamat tak ada stabag...baru ada resipi rahsia jer...:))

Razlina Bt. Abdul on 7:00 PM said...

pnut oiiiii, igt zaman itm jerk menge'paw'....zaman mak mak nih pun masih meneruskan tabiat dolu2..... tahniah tahniah, ayat masih power :P

Razlina Bt. Abdul on 7:00 PM said...

pnut oiiiii, igt zaman itm jerk menge'paw'....zaman mak mak nih pun masih meneruskan tabiat dolu2..... tahniah tahniah, ayat masih power :P

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino