Tuesday, January 18, 2011

Day 2- wa ok maa


Wa heran la beb.. cemana previous orang kat tempat saya ni bekerja dengan desktop pc yang slow cam siput khinzir neh? Teruk sungguh, internet connection saya kira ok, biasa-biasa saja, tapi kemampuan desktop ni cam lahanat, ya itulah istilah terkejam yang pernah gunakan dalam blog ini.

Kang ngaruk minta tukar pc baru dikatakan over pulak. tak sedar diri, maka bersabarlah dahulu buat masa ini.

Kepada CEO A*f*n Bank, mohon diberi petunjuk, dan terbukak hati dia nak bagi bonus 5 bulan kepada management staff neh secepat mungkin.. maka boleh lah saya pow pakcik gebu secepat mungkin agar dibelikan seketoi laptop buat saya. Sumpah keji sangat tahap lembab pc ni, nak bukak microsoft words pun tahap kita boleh tanam tebu, sampai kita dah boleh boleh tengok tebu tu terhasil jadi gula belum tentu boleh keluar.. gitulah adanya haha alang-alang nak over, biar over gitu. Dah siap taip-taip kat words, kemudian nak save la kan.. nak nunggu pulak icon gambor disket tu keluar pun tahap boleh lena mimpi 3-4 round. Bukak lebih dari 3 windows, terus nak jammed. Kejadahnya nak produktif camni.. Wa dah semangat beb, nak kerja rajin-rajin, dan draf itu ini.. tapi asyik la kejap hang, kejap not responding.. bikin wa panas hati. Buang karannnnn sumpahan samseng rock kapak satu ketika dahulu.

Kerja
Semalam balik kerja sharp 4.30 saya terpacak depan mesin perakam waktu (bahasa buku teks spm) hahaha nak gelak pon ada, org putrajaya lama tak tengok mesin perakam waktu dah.. hiks.. org dah main pakai access card, thumb print, kat sini wa beratur punch card beb... ketikkk kali pertama punch card setelah kali terakhir punch card masa keja kat kolej muzik/ PNM tahun 2002. So semalam 4.30 balik, sampai rumah 5.10pm, cantek la.. jalan tak jammed, tp yang pasti untuk balik 4.30pm, saya kena masuk 7.30pg, dan untuk sampai 7.25am setiap pagi, saya kena keluar rumah palinggggg lambat 6.40am, kelassss subuh sepeiiii.pagi tadi keluar 6.35am, sampai 7.20am.. Esok pon sama, kena keluar time-time tu. Mujur ada bibik bantu urus kekalutan di pagi hari. Dulu abeh keja 4.30pm saya rileks lagi, pukul 5-5.30 masih dok belek keja, mana boleh siap hari tu, maleh nak buat esok, siapkan keja dulu. Sekarang no way mannnn.. setiap minit itu berharga.

Teman tapi mesreeee..
Sejujurnya, saya nak ucapkan terima kasih sangat-sangat, dan saya dengan rendah hati dan ikhlas hati, nak bagitau, saya sukaaa dan seronok dengan kawan-kawan saya di sini, means kawan-kawan yang saya tak pernah bersua muka, tak kenal mesra pon, kawan-kawan yang kenal, dan mengenali lain lah, ni mereka-mereka yang saya kenal melalui blog, yang baca blog ini, yang mungkin pernah sekali dua je jumpa, ada yang tak pernah jumpa pon, sekadar email, fb, ym, dan komen-komen kat blog.

Saya ucapkan terima kasih atas nilai ikatan yang korang bagi. u know who u are.. Semasa saya tulis entry kejutan itu hari, sebaik sahaja entry tu publish, byk saya terima sms, atau msg kat inbox Fb dan email tanya kenapa, dan harap saya tenang dan sabar.. walaupun mereka tak tau apa sebenarnya. Saya masa tu fikir.. ehh apsal tetiba cam ada orang concern je kat aku.. sumpah weiii tacingg....tacingggg..tacinggg... dan sorry, ada yang saya tak bagitau sebab musabab, saya cakap tunggu nanti saya tulis kat blog, dan ouls kata tak per.. cuma saja nak sms harap pnut ok.. sebagai seorang yang gilakan kasih sayang.. ahahaha saya diterbitkan rasa terharu sangat2. Gitu juga semalam ramai dok wish selamat bekerja tempat baru la.. good luck la.. meks terharu noks..

Even my senior dan super senior yang kat UiTM dulu pun ada call tanya mengenai pertukaran itu, selepas saya bagitau hal sebenar, dan bagi kata-kata semangat. ishkk tetiba rasa cam, ehh diaorang baca blog??? sogan la den akak oi.. Ishkkk.. haruskah diprivatekan? sangat tak privacy dah rasanya.  

Apa pun, saya happy-happy je kat sini, Insya-Allah, keja kat mana pun ada tekanan, dan susah payahnya, saya tak kisah, cabaran dan pelajaran tu sebenarnya.

7 Komen:

AuntieYan on 1:46 PM said...

Salam p-Nut,

Ha...senang hati dengar P-nut dah boleh terima keadaan.

Tang keluar rumah awai tu Kak Yan tak heran, Kak Yan dah berzaman keluar rumah subuh sepiee, even sekarang ni pun keluar rumah 6.30, paling lewat 6.40...ha!..ha!...belum pukul 7.00 dah ada kat ofis. :-), kalau ada hadiah, orang lain harus tak menang le...

P-Nut, tak pe, bila kak yan pencen, boleh mai rumah makan tghari....:-)

Unknown on 2:09 PM said...

Wah Pnut last saya pakai mesin perakam waktu tahun 2001 selepas masihi...
Tak sangka masih ada yg guna mesin tu.

Apa-apa pun Gud Luck! semoga dapat mengadjustkan diri ngan suasana kat tempat baru dengan kadar segera.

Nurul on 2:44 PM said...

ya betul. kejer kat mana2 pun ada stress nyer kan? dah namanya pun kejer. sedangkan tdo pun leh stress..ehehe..anyway, smoga happy2 ditempat baru

azurayahya on 4:14 PM said...

My last punch card 1997... huhuhu, lama giler dah...

Yong, apedehal kuar umah 6.40am...!? Teman kuar umah matahari takde, balik umah pun matahari dah lama takde... lagi haruu tau...!! Mike koman2 kol 5.30pm dah ada kat rumah dah... Teman kol 7pm atau kol 8pm baru nak kemas meja bersiap2 nak balik...

Cuti sekolah haritu hari2 teman balik smpi kol 9pm... Adakah teman harus merungut.. Kenot maaa, sebab masih ada lg kawan2 teman kat opis, kol 11pm atau kol 1am baru smpi umah... Esok pagi2 sembab bijik mata pg keje balik...

Jgn tak tau, kat opis teman saper balik kol 5.45pm sharp, sure kena perli, "Awai balik..!? Half day ke hari nie..!?" Haru ker idak...!? hehehe...

ieda on 6:46 PM said...

la ni org tak pakai dah ka mesin tu???hehe..poyo la saya...dah lama keja sendiri.tak tau dah bab mesin2 ni...
pnut...ingat nk bgtau time saya pi keja...tapi tak sampai hati...hihi
keja lelok noo..nanti dapatlah laptop baru tu..

Pnut on 8:33 AM said...

Kak Yan-nak mai rumah makan tghari cemana, saya keja jauh kak?? huwaaaa nanti kita deting ek..

JS-thanks.. Insya-Allah sedang menyesuaikan diri..

Nurul-i likeeeee tido pun stress..kannn..kannn

Zura-erkkk insapppp haku statement ko kak bedah... sentap terus... tetiba terus redha dan bersyukurrr...

Ieda-ayoyo... org dah tak pakai mesin ketik-ketik punch card tu dah.. erkk rupanya silap, masih ada yang pakaiii ropanya...

FAD ARIFFIN on 9:03 AM said...

lawak baca kesah punch card akak! kikiki...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino