Monday, January 17, 2011

Belajar mencintai


Belajar menyukai..
Kata pepatah, kalau kita tidak dapat apa yang kita sukai, kita belajar menyukai apa yang kita dapat.

Ya itulah yang kita cari!!!! kata Halim Othman dalam Roda Impian suatu ketika dahulu, dan ada iklan itu di radio Suria FM sekarang.

Dah la malas nak cerita, bikin tekanan jek, baik tak payah.

Pagi tadi keluar rumah 6.45am, dan sampai tempat parking opis baru ni jam 7.47, pergghhh sejam beb.. sejam... sebelum ni keluar rumah 7.15, hantar si abang pegi sekolah, then sebelum 7.30 dah sampai opis. Balik, 4.30, kalau keluar sharp on the dot, pukul 4.40 dah dok depan rumah, pukul 5 dah siap mandi, lepak tengok tv. Nak biasakan diri bukan senang la. amek masa la, selama ni rileks.

Sekarang nan ado sumer tu dah jah. Mak jadi orang keeyyy eellll.. sampai hati depa noooo. Esok nampak gayanya saya kena keluar rumah lagi awal, agar dapat sampai 7.30, dan 4.30 leh balik. koman-koman 5.30 dah sampai rumah dah.

entah, tak tau nak kata apa. emosi masih cam tak leh terima hakikat ni semua..ahahahah tadi buat pass keselematan pun cam ehh dah tukar 'rantai' baru...

Pertukaran ni memang memberikan kesan, dulu saya bertukar dari Jabatan A, ke kementerian B tak terasa, sebab saya memang minta tukar, dan saya excited nak bertukar. Kali ini ermmmm no komen la acik.

Satu je syok opis baru, ada tv beb.. ada tv.. semua opis ada tv. Tapi dah nama pun keja, apa tv pun takat dengar suara je la, takkan nak dok hadap tv tengok sinetron, ada yang kena panah petir sebab makan gaji buta pulak nanti. Tak sanggup la..

Ok need new laptop pleasseee babah, komputer ni zaman batu punya la.. uhuks.. tak besh.. dah lama tak guna desktop, sebab diberi laptop kat kementerian B, tetiba guna desktop balik, ishkk downgrade betul rasanya..ahahah alasan mau angkat itu laptop ticit.. babahhhhh plissssssssssssssssss

11 Komen:

Unknown on 1:57 PM said...

Tahniah Pnut jgn sedey! ada hikmahnyer tu.
Dan selamat mengharungi kesesakan jln di key ell.. Jgn lupa kalau hari hujan kena tambah masa 1/2 jam lagi.

AuntieYan on 3:19 PM said...

Salam P-Nut,

Sedih laaa, ingat sebelum Kak Yan pencen, sempat le kita berbrakfast seround dua, atau sesekali ikut Kak Yan dan Mak Andeh lepak-lepak kat kedai mamak pada hari Jumaat...ala haiii...tak sangka pulak ye... :-(

Kat tempat baru pun best apa...boleh ronda Jalan TAR... :-)

Mummy Rizq on 3:44 PM said...

P-nut.. nanti aku sampei kat jalan TAR aku koling ko kay.. kita lunch. Aku belanja untuk mengubat hati ko yang lara tu.. rileks beb.. aku dah 13 tahun mengharung kesesakan kay ell. kuwar umah mmg tak nampak matahari.. balik petang pun bulan jer yang menyambut...

Siti Noor Aminah on 4:33 PM said...

mak aiii...sejam achik sapinat kena drive. tu termasuk dgn jammed suma ka? ishhh.. tak sggup den. haha. tp kena kuatkan semangat, lama2 besa la tu. awai ni ja yg perit sikit, ye dak?

Anonymous said...

adusss part driving sejam pergi dan sejam balik kerja tu yg paling saya rasa tak mampu nak harungi... bila baca your entry pun dah boleh feel what you feel... saya kalau kena pegi kursus kat intan pun dah semacam je tensionnya sbb nak harung jem masa balik amatlah menguji

cm

Zareda Norman on 6:43 PM said...

acik pinut

che kiah x dapat nak entertain acik pinut minggu ni sempena pertukaran acik pinut tu.. huhuuh sebab minggu ni che kiah sibuk meeting.. jumaat ni lah kalau dapat kit api pekena ayam kampung kat PTD noooo

ieda on 8:07 PM said...

baru sehari ja pnut...sabaq nooo...nanti adalah benda yg best kat opis baru tu..

kak ina kl on 9:45 PM said...

ooo bestnya..nantilah lehlah lepak kat jalan tar...
apa nak buat..redha ajerlah..tu kan periuk nasi kita.

Pnut on 8:13 AM said...

JS-uhuks.. hujan amat dirisaukan oleh warga KL, kerana banjir dan jammed maha hebat.. tekanannnnn..

AY-ye la kak yan, saya pun ingat sempat lagi kita breakfast sama-sama sbl kak yan pencen, tapi apakan daya, last week igt nak roger juga, tapi payah sebab bos tmpt lama saya tu asai pagi miting tiap hari, tungggu bila saya cuti saya roger kak yan, rumah den dokek je ngan opis kak yan

Mummy rizq-terima kasih kerana ingin mengubat luka dihatiku.. ye aku menenangkan hatiku dengan mengatakan, ramai warga KL lain senasib denganku. baru rasa cool sikit. menyedapkan hati sendiri.

GC-ya sejam beb.. sejam... setiap hari nakkk.. balik ok, 40 minit sampai rumah dah.

CM-mmg pon dulu kat putrajaya, bila kena miting kat KL, mmg hazaabb je rasanya. merayu-rayu nak transport office, now?? emmm

Zar-u rock bebeh, i lap u la...eheehe

Ieda-environment keja, ok, bagi saya bab keja, kat mana pun ada tekanan, cuma masih terkejut, tak jangka, dan masih nak sesuaikan diri dengan jadual kehidupan, 6.30pg dah keluar rumah, dan letih dan penat badan.

Kak Ina-bereh kak ina.. akak naik lrt kat sentul, kita deting kat jalan tar. ehehe

Anonymous said...

tak kenal maka x cinta...
ada hikmah juga tu, kot2 nnt blh la dpt laptop baru.. kan? kan? kan?

FAD ARIFFIN on 9:55 AM said...

syukur dgn apa yg kita ada skang nih kan kak. nanti lama2 akak will get used to it jugak. setakat satu jam tuh ok lagi kak. heh kekadang saya leh stranded atas jalan 2 jam kak ooiii.. sabor jer ler...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino