Tuesday, November 09, 2010

Dr. Rozmey nak tawarkan Pamela Anderson berlakon beb!! ko ada??


Dik nun... ko ada dik??? ko ada??? tak ada... tak pa...Dr. Rambut Kejung ada..

Adoiii plis la pakcik.. boleh dak pakcik jual jus kuruih pakcik ja?? atau pun pakcik cipta jus baru, jus peria katak ke? jus langsat ke.. apa-apa la.. pakcik bagi lah orang seni ja buat pilem pakcik.. plis pak cik..plis.. kang saya tulis surat kat pakcik macam saya tulis surat kat makcik jual tepung bungkus kang... pakcik nak?? nanti saya buat lagu tu, pakcik merajuk, sawan bawah meja lak. Tak mo la..

Nak baca sendirilah.. petikan dari Harian Metro.

BELUMPUN reda kita dikejutkan dengan sasaran RM40 juta filem 2 Alam, Datuk Dr Che Rozmey Che Din (DDR) selaku produser mahu membuat kejutan baru esok (7 November) serta projek 2011 syarikatnya.

Ketika ditemui di pejabatnya di Jitra, Kedah, DDR mahu orang ramai tunggu depan televisyen esok kerana dia akan membuat kejutan itu, tetapi tidak mahu menceritakan secara terperinci memadailah perutusan khas caranya tersendiri.
nak pitam aku dah part ni

“Intro kata-kata saya di televisyen esok begini, Saya Datuk Dr Rozmey pemegang label Dr Rozmey ingin mengisytiharkan...” Perutusan dalam 52 saat itu bukan bertujuan menyinggung mana-mana pihak, cuma ia lebih berunsur gimik untuk tarikan filem sulung saya. Jika perutusan berbentuk iklan itu mencetus kontroversi, saya tidak hairan kerana ia samalah seperti sasaran RM40 juta yang masih bingung difikirkan orang boleh atau tidak,” katanya. muntah dulu ek..minta lalu..nak gi muntah dulu

Ketua Pegawai Eksekutif Herba Prima Marketing Sdn Bhd juga penerbit dR Movie Production itu berkata idea membuat perutusan seperti aksi penyimpan besar mohor raja-raja itu tercetus apabila memikirkan filem 2 Alam akan memulakan tayangan pada hari kedua Aidiladha.

“Saya membuat perutusan awal seminggu sebelum tayangan supaya orang ramai khususnya peminat filem tempatan bersedia ke pawagam,” katanya.

Cuma tinggal 12 hari lagi filem 2 Alam akan ditayangkan di 85 panggung di tanah air termasuk Singapura dan Brunei bermula.

Sekalipun filem itu yang akan berentap dengan Harry Potter itu belum teruji lagi di pawagam, DDR sudah merangka beberapa projek terbaru untuk tahun depan yang disifatkan sebagai transformasi global supaya penggiat filem tempatan berjiwa besar sekali gus mencontohi apa yang dilakukannya.

“Jika 2 Alam saya mengundang dua pelakon luar, Aaron Aziz dan Shuhaila Salam dari Singapura, Untuk projek 2011, saya mahu menawarkan Pamela Anderson berlakon dalam filem saya. Pihak produksi saya sudah merangka beberapa projek baru yang akan kami laksanakan secara usaha sama.
oksigen.. oksigen.. oksigen.. CPR plis.. rekues CPR dari Aaron Aziz ek

“Sebagai permulaan saya akan berusaha untuk menjalani usaha sama dengan penggiat filem Thailand. Perkembangan filem negara jiran kita sebelah utara itu kian mendapat perhatian antarabangsa. Melalui filem usaha sama kelak dapat kita selitkan bintang ternama Hollywood itu nanti. Untuk projek sulung usaha sama begini, saya mensasarkan filem bercorak aksi dan kita maklum selain mistik filem Thailand sinonim dengan filem aksi” katanya.

Tidak dapat kita bayangkan jika impian DDR berjaya menyunting bintang seksi Baywatch itu, pastinya ia menjadi fenomena baru dalam filem Melayu.

Bertambah menarik jika dapat diselitkan adegan Pamela mencuba Jus Mate 5 untuk kesegarannya sejajar dengan tagline produk DDR, World Brand.
pulih dari pitam, pitam kembali sebab terkejut

Belum setahun jagung menjadi produser, DDR mulai merasai getirnya tersendiri berbanding bisnes Jus Mate 5.

Sasaran RM40 juta yang dilaungkan itu menjadi persenda segelintir pihak bahkan tidak kurang menyifatkan dia menerbitkan filem tidak serius sekadar untuk ‘test market’ semata-mata.

“Tidak terlintas untuk saya test market dalam filem tetapi mahu membuat transformasi baru untuk penggiat filem mencontohinya. Saya tidak mahu jadi produser beria-ria menyebut setahun nak terbit sepuluh filem, untuk syarikat saya memadailah setahun, kami dapat terbitkan satu filem saja.

“Biarpun pun satu filem, ia menjadi bualan ramai, itu yang saya mahu. Umpamanya filem 2 Alam ini, di merata ceruk ramai yang memperkatakan sasaran RM40 juta itu. Saya sedar ada yang memperlecehkan impian saya itu tetapi salahkah jika saya mempunyai jiwa besar. Saya bukan Mat Jenin yang berangan-angan tanpa berusaha, sebaliknya saya memerah keringat sendiri, keluar wang sendiri bukan minta bantuan sesiapa untuk filem saya. Saya ada kapasiti seperti idea dan wang untuk menggapai impian saya, justeru saya harap pihak lain yang cuba perlecehkan saya kena ada integriti.

“Mengapa kita takut untuk bercakap filem Melayu mensasarkan RM40 juta. Ia samalah ketika PM dulu, Tun Dr Mahathir mahu mendirikan Menara Berkembar Petronas menjadi bangunan tertinggi di dunia, ada yang persenda impiannya itu. Bagi saya apabila impian sudah disemat seperti mahu filem kita cecah RM40 juta, atas daya keringat kitalah untuk direalisasikan. Saya yakin berkat usaha dan doa tidak mustahil ia menjadi realiti,” katanya.

-harianMetro

Amacam??? hebat tak?? ko ader?? ko ader?? dia sorang je ada.

dan ini saya terbaca sorang forumer post..kelakar occay.. aku gelak sampai nak semput.

Apa tajuk filim kedua DR?
1. 3 Alam
2. Ilmu Alam
3. Alam dan Manusia - (menerokai lurah2 & lembah Pamela Anderson)
4. Shah Alam
5. Sekolah Alam Shah
6. Zainal Alam Kadir


korang nak tambah?? sila..sila..sila... sila...

ni makcik la yang akan berlakon pilem pakcik rambut kejung...


Speechless nih.. tak tau nak tulih apa... tergamam...

21 Komen:

NenetPenne (NP) on 11:05 AM said...

i suka tajuk ILMU ALAM tu....

mana lah tahu kan tetiba dapat kutipan RM40 juta...tapi semua orang ada impian tapi impian tu biarlah berpada2.. setakat tayang kat mesia jer dapat ker RM40 juta???

apa2 pun bila dah dapat RM40 juta tu tolong lah tolong byk2 pegi lah gunting rambut tu...mak pitam ok tengok pesyen rambut dia tu...

Kak Lia on 11:26 AM said...

Alam Shah Bana....(citer P Ramlee ada sebut kut..pilem apa..tk igt...)


kalo dpt 40 juta tu...akak nk mtk sikit....nk kuruskan badan akak ni....

rambut tu..tlg la...rebonding ke..kerat ke...bagi botak cam mawi ke...

Dona on 11:29 AM said...

Jom kasik Dr Rambut Kejung idea untuk tajuk filem keduanya - ALAMat Nak Mamp**. ekekekkek

Nurul on 12:05 PM said...

ahaha..kompem saya tak ada. Adoi, penat baca pelangin anganku musnah pakcik rambut kejung nih..

kompem bangga bebudak sekolah alam shah kalo pakcik tuh buat pilem bertajukkan nama sekolah tuh..ehehe

biarlah luncai terjun dengan labu-labunya..biarkannnnnn

Siti Noor Aminah on 12:05 PM said...

siri alam barzakh bersama pakcik salam adalah movie beliau yg seterusnya.


gila babik la jantan rambut kejung ni. haha.

Zareda Norman on 12:14 PM said...

pinut

waduhhh gile gelak sampai nak jatuh kerosi tau.. hahaha

pilem dia yang kedua ni pamela anderson berlakon harus meks beli tiket siang siang lagi..

syeka sweetheart on 12:23 PM said...

huhuhu ko ada?
ahahahahaha
alam sgt..haha

Pnut on 2:17 PM said...

NP-hiks..ilmu alam atau putar alam DDR ni.. fening kan ngan dia..

Lia-kalo botak tak leh dia nak sikat rambut.. frust nak tayang rambut dia..

Dona-tajuk awak best... menarik..mari kita cadangkan kat dia..ehehhe

Nurul-hazabkan pakcik ni, syok sendiri betoi..

GC-babik pun tak gila cam dia..hahaha

Zar-filem belum keluar lagi kami beli tiket duluk, takut abeh katanya..

Syeka-kita bagi dia je ada.. kita tak payah ada..heehehe

Ogy on 2:23 PM said...

adusss merepek je dia ni lah....atas dasar apalah nk amek si pamela tu berlakon...nk melariskan filem ke....udah2 le tu...jual ubat kurus jele dr....

or..jual produk utk rambut...ngeeeee

tentangseseorang said...

kak zalim ko kak, pergi kalerkan lurah lurah yang ada :p

Fith on 3:04 PM said...

kak pnut,
hadoi penat saya gelak.akak ni kalau buat lawak mmg tak agak2 dah,baca tajuk pun saya dah gelak tak hingat.saya tak tau sgt apa jd kat msia nun,sbb mmg tak baca paper sgt pun,tp 'aksi' pakcik ni mmg lawak laa,sungguh takleh diterima akal yg waras,hahaha

Diana Ishak on 6:08 PM said...

kang kalau aku kata dokter ni mental, kena saman lak.

Tapi aku takleh senyap dah.

Aku rasa dokter ni gila.

Anonymous said...

Baguihla ada wawasan lagu tu...tapi sebelum tu boleh la pi tulung orang keah ngan perlis tu yang menderita bah..lagi berkat kot.
Kak Wan

ieda on 8:55 PM said...

dia ni awat jadi lagu ni ntah...dulu masa student low profile ja...

sat...pnut,tu.. pamela ambik kapas baju pakcik gebu pasai pa??

Kauthar on 8:44 AM said...

nak pengsan dh ni!

p/s:suka baca 'ulasan' akak pasal pakcik rambut kejung :D

Amyz! on 9:00 AM said...

1. tak suka rambut dia.
2. tak suka jus mahai nak mapoh tu.
3. tak suka langsung dia buat filem. lebih pada ngade2 je. ade ke hari tu dia ada nyanyi2 gak. perasan artis la mamat tu

hahahaha.

tolong la. jgn hancurkan industri filem kita yg ala-ala nak hancur gak nih. adoiii!

Tijah on 9:57 AM said...

minum jus dia bleh kasi ittew besar ke kak? konfemmmm ai place order pasnih.

Unknown on 12:17 PM said...

aduyai dia ni memang creat kontroversi..biasa la org bisnes mesti ligat cari jln nak pasarkan produk dengan cepat..

entry kak pnut ni pun salah satu promo free yg dia dapat ^_^

Anonymous said...

Me teka 'PUTAQ ALAM' hehehhehe

dia org bisnes so biarlah dia dgn impian dia...moga2 dah kaya jgn lupakan org2 yg miskin yerr datuk...t/jawab sosial tuh...t/jawab pada bangsa, agama n negara...

pada saya dr.rozmey nih tak kacau sesapa...ckp2 dia tuh more to bisnes n promotion jek..it's all about choices...klu kita tak suka filem dia kita tengok la filem lain...tiada paksaan...

those yg marah2 n sakit hati dgn dr.rozmey nih actually secara psychologynyer u all marah kat diri sendiri...tak caya cuba lepas solat tuh muhasabah diri sikit kenapa nak kena sakit hati/marah kat dr.rozmey ni yg takde kena mengena langsung dlm hidup korang...

u guys should spare/focus/chanelled ur energy to something that more meaningful n beneficial to you n your family...

klu u guys mmg org seni and peminat seni pergi la tgk filem dia then bg la kritikan yang membina...

KILA on 12:19 PM said...

adeh..gelak tak habeh2 lg nih..bukan pasai dr rozmey tp pasai kejap muntah..kejap pitam..hahaha..

Anonymous said...

boleh la..after dia copy resipi vitamin yang ada di jual dipasaran di luar negeri , dia claim dia cipta.. such as q10 pastu sembelih org msia jual mahal nak mampuih. memang lah bisnes macam ni boleh sponsor satu dunia filem dajal sekalipung..

kenapa org msia cepat tertipu dgn org seewel yg gila publisiti
kalau nampak kepala ada kureng.. jgn layan publisiti

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino