Thursday, September 30, 2010

Kalau sudi katakan sudi, tidak saya tertampi-tapi...


Kalau sudi katakan sudi, tidak saya ternanti-nanti..

Harap faham maksud tersirat.

Berniaga online cam saya menjual cupcake ni, yang muka pelanggan pun tak pernah tengok dan jumpa adalah berisiko.

Tapi yang mengorder pun, agak-agakla kan... kalau dah awal-awal confirm order 18juta kali, tetapi kansel acik sentap le juga. Bukan sentap pasal dia kansel, ai tak kesah, macam saya bagitau sebelum-sebelum ni, order awal, kansel kemudian tak per.. saya tak kesah.. tapi yang kansel itu adalah dari pihak mereka yang order, bukan saya yang dah beli segala neka barang ni, just to re-confirm order, tetiba orang order kata kansel? tu pun mujur saya bertanya, kalau saya yakin dan percaya order yang dah 18 juta kali confirm tu, dan terus buat je cemana?

Apa salahnya sms la bagitau tak jadi order, bukannya saya marah atau kecewa merana, barang yang dah dibeli boleh diguna untuk order orang lain, tapi, at least, pengorder sms la inform saya, saya tak kesah kalau kansel-kansel, tak der rezeki dari orang tu, Insya-Allah orang lain pulak berpeluang nak order.

Apekah??? tidak kah si pengorder boleh sms sendiri kat saya kata kansel order dan minta maaf? no komen.

Kang ku tulis pepanjang kang kena banjir satu malaya pulak, kilat petir semua keluar.

Maka marilah kita lupekan attitude manusia begitu.

Sinar FM
Ya saya pendengar Sinar FM, semalam dengarnya Sinar FM muncul sebagai radio No.1 Malaya lagi kan?? Tahniah.. gue dah bilang sack the anak pak Onn tu, hahahah kan dah sack gua setia pada Sinar, kalo tak awal ptg pukul 2 anak pak Onn tu on Air, gua tukar cenel. Asal ada suara dia je gua tukar cenel, now kat suria FM. Saya biasanya pagi dengar Sinar FM, sampai pukul 2, tima sinar pagi dan sembang sinar, layan Abby tu best gak, merepek-repek je Abby, saya suka lah sebab saya pun suka merepek.

Abeh je Abby duty, saya tukar Suria FM, Bob dan Naim, orait gak, sempoi, lagu best-best. Pukul 4 anak Pak Onn on air, gue tukar Hot FM, dulu ada Jawa Rangers, sekarang tak tau saper, lepas raya tak dengar lagi, sebelum raya Anne dengan Kiran, ok juga la.. sempoi.

Korang layan radio mana?

Erkkk actually saya MC dua hari, demam.. Jadi orang demam tak leh update blog lelama..

tata...

14 Komen:

Kak Lia on 10:47 AM said...

akak layan Sinar FM gak.....lain2 radio...tk brapa dgr..kalo kt umah...bukak astro..lyn THR permata pti timur...dulu THR ada kt radio...skang tk de...dulu dhe THR sbb ada Abby dan Andy Hakim & Nasa...

CidaZam on 11:05 AM said...

hahah ku layan semua...

anyway siapa yang camcel last minit tu? ingatkan ku lagi teruk last minit order... hahah akak jangan serik eh... tak tercapai dek akal bila ku buntu nak bagi apa kat org... last2 akak di kotak minda ku... uhuhu

"untuk mereka yang tak pernah rasa cup cake sepinat! ni die hard fan nak bagitahu... konfirm kat mengecewakan ler... gue dah order berapa kali... service baik, kek cantik... akak yang buat kek pun hati baik. Tak ada nak tipu2 sbb ku tahu akak ku pun takut di panah petir...ampunnn akak!!! cida gurau. mmg terbek!"

Mr. Z and Mrs. Z on 11:12 AM said...

i suke sinar gak.tambah2 pg2 time pg keje.suke abg jam...pkcik moto..mak neng...ke..mak banang berceloteh=P.abinos panascove pon bestkan=P

Nurul on 11:21 AM said...

oh..saya juga layan sinar...

Zareda Norman on 11:23 AM said...

zar kat ofis tak layan radi.. layan mp3 jer.. tapi pepagi layan sinar jugak.. rasanya skg KE tu ketawa mcm dibuat buat.. kesian dia dgn masalah rtangga dia tu..

Siti Noor Aminah on 12:38 PM said...

wowowo. tak baik kan, dan order, pastu suka suki kansel last minute. pasal kita pn kadang2 dh beli barang nak buat yg depa order tu kan.

kami layan Hot FM ja. ;p

AuntieYan on 12:57 PM said...

Salam P-Nut,

Kak Yan cuma dengar radio dalam perjalanan ke ofis, ada le dalam 20 - 25 minit gitu. Selalu dengar KL FM....maklumlah warga mas. Dari 6.45 ke 7.00 pagi ada tazkirah. Gilir-gilir antara Ustaz Wan Sohor Bani ngan Ustaz Fauzi. Sesekali dengar juga Suria FM...hak lenlain tu rasanya bukan taste Kak Yan le.... :-(

Angah on 2:11 PM said...

aye layan klasik nasional pagi, tghari layan sinar, petang layan klfm.. beshhh...:)

en_me on 3:53 PM said...

siann kat linda kanns.. ehehe

Anonymous said...

salam kak,

skali lg toche lots sudi simpankn cd tuh hingga hampir menjadi pekasam eh. xdpt jupe tn tanah in person tp dpt jupe alesya yg gebu putih itu pun ok jugak. :)

Tijah on 5:16 PM said...

kita layan sinar & suria jugek. tapi sama la. kita pon x suka lo & ho. yg lain2 ok.

tasekM on 11:11 PM said...

ai layan radio panas pepagi. errr... sinar tu yg belah malam dia ada segmen muah muah muah tu ye kak...? time aku tak bulih dengar. taik telinga rasa nk meleleh. he he.


.

Pnut on 7:48 AM said...

Kak Lia-dulu saya memang peminat THR, best kan? dulu ada dua version, BM dan BI, best..

Cida-wahh promot sakan ni... eheheh time kasih.

Mrs.Ai-ooo gitu ek eja abinos panascove.. dok dengo tp dok pikiaq cemana eja tu?? ahhaha

Nurul-sinar best. tp bile malam jiwang..ahaha

Zar-KE tu suka menjerit-jerit macam nak terkeluar anak tekak je rasanya dengor suara dia..

GD-orang muda layan HotFM la..dulu kami layan kan, tapi lelama tak berapa besh pulok.. syiok lagi layan rock kapak kat sinar

Kak Yan-eh Radio KL memang best, saya layan gak kekadang, segmen nostalgia tu best..

Angah-wahhh klasik FM katanya..hiks akak cenel pun tatau..

En-Me-hahaha anak pak onn i don't like

Ina-masa awak sampai akak baru je keluar rumah, tak sampai 3 menet keluar..uhuhu tadak rejeki..

Tijah-haku HO ok lagi.. tp anak Pak Onn tu mmg sorry.. tak leh dengo

TasikM-memalam tu la best, bahan ketawa..ahahahah yang time muah-muah-muah panah petir tu la lagu best-best..jiwang beb...hahaha

ieda on 11:18 AM said...

pnut..berniaga mmg mcm tu.husband saya pun asyik terkena ja..member dia order jeket share dgn kwn kilang.jeket dah ambik tp yg kawan kilang tu lesapkan duit.member hbby plk senyap takmo cover.
kes satu lg jabatan kerajaan order..tp bengong.bg cek atas nama staf dia.tak bg direct kat hbby.staf tu belasah ja duit tu.hbby dpt payment separuh ja...ni dia tgh hot.tgklah nanti kot keluar paper padan muka depa.dia dah warning.

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino