Tuesday, July 13, 2010

Update yang macam tak update..


Saya rasa macam nak pencen...
tapi gila ke haper, keja tak sampai 10 tahun nak pencen.

Minggu ni saya weng sikit, mood mau update blog agak tiada..
tapi mood merendek ke blog orang meluap-luap, ada dua tiga blog baru saya jumpa dan saya rasa best dan sempoi. Blog orang-orang sempoi memang best, tak der tekanan kejar hist?? kejar ranking?? gua suka blogger macam ni, walaupun tak sebok kejar hist dan trafik masuk blog dia, mencurah-curah saya nengok orang keluar masuk blog depa.. sekali datang kompem berpuluh orang sekali melepak blog depa. Tak main le takat angka belas-belas cam blog makcik gemuk sapinat ni. Ada belas-belas orang masuk sini serentak pun gua cam jakun gila. Hehehe bengong kan makcik over ni??

Jadi selain saya menyiapkan kerja hakiki saya ye la siap..macam tak siap je..hahaha saya melangut blog-blog baru lepakan saya ni. Syiok la.. blog tu syiok kalau saya korek semua entry dia, walau makan masa berhari-hari, blog tu tak best kalau muka pertama gua baca je ada unsur-unsur nak riak dan berlagak secara merendah diri memang rejek la, pastu ayat coverline kemain hebat.. lain la blog acik, memang dah blog presiden riak malaysia, sape nak marah kan??? hiks.. mati la keji budi bahasa saya ni. Gila tau, saya ada dua tiga draf, saya publish pastu save balik kat draft, sebab tak sampai hati nak publish entry menyayat hati tu.. kang tak pasal mencipta musuh dalam dunia blog. No la..i don't like, zaman mulut puaka saya sudah berlalu.

Acik sekarang muslimah sejati.. confirm.. tulis yang mulia-mulia je. Leceh la sanak sedara, ipar duai, pakat baca blog ni, jadi bahasa ada sedikit skema. Kurang sikit je tarag skema kertas BM SPM je la. Jadi lontaran vokal untuk menyembur a few fact about blog, kejat hits, kejar trafik, kejar ranking ni gua simpan dalam jiwa raga, bakul pasar tani gua saja la.. korang baca yang indah-indah dan mulia-mulia sajalah.

Kalau korang mula kenal journal a.k.a blog ni, sejak awal-awal dolu kala sejak tahun 1999 lagi, sehingga journal-journal ni top malatops.. hingga muncul blogspot dulu, memang terasa giler, motif nulih journal dulu dan nulih blog sekarang. Ye la, zaman berubah seiring waktu ye dak.. takkan nak dok takuk lama.. dulu leh kira pi balik-pi balik saya baca blog aquil, aquil baca blog saya, pastu masuk blog mat jan, komen guestbook, pastu masuk blog cik daun, blog napang, blog nett, arwah pak long, kak max, tok rimau, naga, spyz... pi balik blog tu je la dok baca hari-hari.. sekarang berjuta blog ada, sehari tak abeh nengok blog yang ada dalam list kita je.. belum list blog orang lain. Maka wujudlah persaingan untuk berada di atas, which is ada kebaikan dan keburukan. hahahe.. ok entry ni tamat macam ni, seban penulis blog ni tetiba tatau nak tulis apa lagi... macam biasa, saya adalah suka-suka je nak tamatkan entry gaya cemana saya suka je.. hahahah itulah uniknya saya.. ok-terang-terang saya kata saya unik, sangat berlagak occay. kata presiden riak, sooooo????


2 Komen:

Tijah on 9:14 PM said...

kak..nak la link kak. saya pun tgh busan nih. saya suka blog yg ringan & klakar

spyz on 12:17 AM said...

Camne pun saya tabik kat pnut masih brsemangat blogging wpun ramai kwn seangkatan dah pencen.. tmasuk saya..

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino