Thursday, July 29, 2010

Komen si Anon


Sorry guys.. beberapa minit tadi, saya sudah publish satu entry khas buat si Anon yang mengomen pada entry yang lepas. Idak la saya marah atau menyembur dia ke apa, tak der... cuma saya terkilan je, sebab dia tak kenal saya pon rasanya, cemana dia leh buat komen camtu?

Ada juga orang amek port benda-benda tak serius yang saya tulis secara main-main kat sini?? part aku tulis yang serius, minta derma, minta bantuan gitu gini, tulis yang baik-baik dan mulia-mulia tak pulak dia nampak, nampak part merapu saya tulis je. Ermm taper lah anggap je Anon ni seorang yang patut saya kagumi, kerana dia tak suka bergurau, dia serius dan dedikasi, untuk perhatian Anon, saya tidak layak untuk menjadi kawan awak, dan plis jangan kawan dengan saya dan masuk blog ni lagi ye.. tolong sangat. Saya tak suka sentap-sentap, gado-gado ke... nak terasa-terasa hati ke.. not me. u can try to other people. Kalau saya nak kontrol penulisan saya, lama dah saya buat. Laki saya baca blog ni setiap hari, ipar duai saya baca, sepupu sepapat saya baca, adik-adik saya baca, mak sedara baca, pak sedara pun baca, anak-anak sedara baca, kawan-kawan uitm saya baca, my batch, mu junior, my senior ramai baca blog ni. So if i want to be pompuan hipokrit lama dah saya jadi. Sorry guys. I just love to be myslef.

Tapi sebagai manusia, kita kekadang kena dengar apa orang kata kat kita, jangan peduli walau siapa pun yang berkata, walaupun yang berkata tu musuh kita, competitor kita, pembantu kita paling bawah dan cikai sekali pun, kalau dia kata benda yang betul dan membuatkan kita perlu jadi lebih baik kita kenalah ambil peduli. Dalam hidup saya, untuk peribadi tak der istilah tak peduli apa orang kata, saya peduli!!

Tapi kalau dalam penampilan orang mengata saya tak pedulilah, contoh "eh pompuan tu, dah la gemuk, ada hati nak pakai baju kebaya ketat," eh ni orang kata bukan saya saya, kang anon salah faham, kata saya kutuk diri sendiri. Ok kalau orang kata camtu sya kena peduli, ye la kenalah sedar diri, dah la gemuk pastu ada hati nak pakai kebaya, jadi bawak-bawak le bertobat dan pakai la baju kurung longgar. Atau orang kata kat saya, eh pompuan ni keluar rumah tak reti ke nak mekap sikit, pakai bedak, pakai gincu, sapu eyeliner, pakai mekap sikit ke? yang ni saya tak peduli, sebab ko saper?? laki aku tak kasi la.. lantak la dia yang sanggup tengok muka bini dia serabai, itu pilihan dia, bukan saya tak ada hati nak mekap dan perasan lawa, tapi pernah sekali gatai mekap-mekap, dia gelak dan kata tak payah conteng-conteng muka, rimas tengok. seeeee, kalau saya degil nanti sapa saya nak pow minta duit kalau time sengkek.

Semalam laki saya tego "awat pasai kentut pun nak tulis" saya jawab la.. "normal la tu kentut, semua orang pun kentut, abang pun selalu kentut dalam keter, busuk ok???" pastu dia balas balik, "eleh komplen orang tukar pampers anak pun nak tulis blog, awak pasai kentut pun nak tulis blog?" ye saya komplen kat dia, eh blog si polan tu, semua benda dia tulis, camni, camtu, tapi komplen saya tu takat kat dia je la, dak la pulak saya pi guna nama Anon pegi komen kat blog si polan, eh boleh tak jangan tulis semua benda, sampai sidai spender laki size M brand cap buaya pun kena tulis kat blog.

Oh no.. saya tidak sebusuk itu. Lantak hang la nak tulis pasai apa, sapa suruh aku masuk pi baca kat sana, sendiri baca sendiri menyampah, sendiri tanggung la. ape hal lak nak bazir masa pi komen kutuk tuan punya blog. Not me ok. Gasak miker le..

Tapikan laki dah tego-tego manja gitu, sendiri mau ingatlah, bawak-bawak le insaf sikit kan? kang keluar fatwa pujangga dia, "sudah awak tak payah tulis blog, tutup blog, abang tak izinkan" mati kutu saya, tak boleh merapu kat sini, jadi nak merapu pun lepas ni agak-agak sikit la kan, betoi gak laki kata, Najmi baca tu nanti cemana? betoi gak kan?? kalau emak dia pun tulis blog caca marba dah tu sikit swing sana-sini see saya dengar kata Anon, saya tak kata saya gila, saya lapik-lapik ayat-ayat saya, sile puji saya baik Boring juga nak jadi pura-pura, dan tulis mulia-mulia..tengok le cemana.

Part cik Anon ambil serius saya kata kedekut tu pun saya kelakar, if u know me u knowww la ai kedekut ke tak? tak pernah baca ke saya pernah blog tolong jangan jadi kawan saya yang kedekut, sebab kalau orang kedekut dengan saya, saya sepuluh kali ganda lagi akan kedekut dengan dia. Sebab saya jenis takkan kedekut dengan orang, dia mungkin baru first time kot baca blog saya, ni saya malas ni, nak menulis tentang kebaikan diri, malas occay.. tapi tak per la sekali sekala kita kena tulis supaya orang tau sapa kita.

Pernah tak dia tau, dulu saya pernah bla..bla... orang suruh tulung beli bla..bla.... pastu ada orang minta resepi bla..bla... dan bla..bla... segala neka la... malas la nak tulis.. biar Allah je tau kita kedekut ke dak.. Terbaru ni, saya kirim kawan beli dvd laskar pelangi tu 20 set ok?? 20 set, dan satu set RM15, berapa saya bayar dulu kat kawan tu, sedangkan orang nak kirim-kirim ni ada saya tak kenal pun, kalau saya beli pastu depa tak mau ambil dan tak bayar pun saya tak tau nak cari orang-orang tu kat mana?? hahhh kan dah 'tertulis' tak baik tau buat kita tulis apa kita buat, nanti orang kata kita mengungkit, tapi apesal awak buat saya kena highlight benda-benda camni? i don't like laaa.. plis la, banyak benda lain nak tulis ni...don't waste my time ok.. hah..u don't make me speak english... saya tulis saya kedekut tu gurau ok..kalau saya kedekut, saya tak la..bla..bla..bla.... ishkk kannn nak tulis lagi..


ok baik saya tulis pasal benda lain..

ok, perkata bergambar satu
meh tengok bunga ni meh..
sebenarnya ni pokok jiran saya, sorry Raja dan kak Zah, saya jadikan pokok ni modal kat blog.


Jiran kami ni tanam pokok berbunga di dalam pagar mereka, tapi pandai pulak bunga ni gedik dan pegi mengorat ek?? dia pegi panjat-panjat pokok berdaun hijau kat luar tu, kemain dia pegi melilit dan membelit, sumbang mahram betoi.. tetiba pokok tu menjadi perhatian, cube tengok pic yang kanan sekali, tu pokok depan rumah kami, berdaun je kan? mana berbunga tetiba pokok specis berdaun tu ada bunga banyak-banyak confuse sangat.

Perkara bergambar kedua

GPS??

apa itu??


tak main le GPS.. kitaorg terus je google map dan save dalam laptop pastu make sure bateri laptop full dan on laptop tengok map terus occay. Hahaha canggih, ok ayat puji diri-saya celik it.

Selalunya gitulah, tiap kali nak pegi ngantor cupcakes, pegi kenduri yang takder map, atau ke rumah sesapa tanpa map, minta alamat, kalau tempat kami tak pernah sampai, gini le, saya akan google map, save satu persatu arahan perjalananan dan map save ikut kronologi. hahaha pakai GPS pun sesat buat ape dak?? hehehehe, baut bingit je.. asik in 100 mtr turn left.. kalau depan tu ada 3 simpang left, dah confuse. Kalau map ni, salah jalan sikit, leh tonggeng laptop tu pusing arah mana kita ada.. ahhahah sempooooii.. gamak tak berapa faham map, berhenti kejap, on internet, surf lagi jalan dari arah lain...hiks...

No GPS plisss...

22 Komen:

lovelygift....everything u need are here on 11:37 AM said...

hahaha....kak pnut, saya pun baca gak komen si anon tu smlm...memang saya terus gelak lepas baca komen dia tu...saya rasa si anon ni hidup dia mesti serius ja 24jam,sbb tu dia tak dapat bezakan org buat lawak ni...kalau hidup tk dak sense of humor ni pun tk best gak, semua kena ada serba sikit dalam hidup ni baru layak digelar manusia normal.

pastuh yg herannya, ada gak org yg tk suka dan meluat tahap gaban dgn kita tp still nak masuk dan baca blog yg kita tulis n siap tinggal komen lg tuu...tu yg paling saya tak faham dan buatkan saya tergelak besar...hahaha

Tijah on 12:01 PM said...

kecit ati kite tau. sbb kita pakai gps. hahaha. tapi gps mmg mengong jugak esp kat puterjaya sbb masih byk construction kan. kekadang roundabout patut 4 exit tup2 bln depan tambah 1 lagi exit sudahnya kobau bajak sy masok paya.

btw...

to anon. cheer up sayang! live life to the fullest ok. apa nak siriyes2? misti mau gembira...baru awet muda. :D

ieda on 12:07 PM said...

pnut...tulis jelah sesuka hati..nama pun blog sendiri..biarlah cik anon tu dgn gaya dia.kami yg lain ni ramai lg yg suka baca cerita merapu dgn bahasa ntah apa2 dari org library ni...boleh gelak2 sambil baca blog best per...

utk cik anon..selalu2lah baca blog ni & biasa2kan diri dgn kehidupan komuniti ini..

AuntieYan on 12:27 PM said...

Salam P-Nut...

Ha! ha!...rasanya Anon ni kurang membaca blog. Kalau dia terbaca blog yang kita dok cerita semalam tu mau pengsan gamaknya.
Blog ni berbagai ragam ikut cita rasa tuan bloglah...agak nak merapu, merapulah dia, nak dakwah, dakwah lah dia....sapa rasa suka, mailah baca, tak suka...toksah mai ....kirim salam pun jangan!

Mazlina on 12:53 PM said...

xperlah kak... biau ler dia terjun ngan labu2 nyer..

apa yg penting.. kerjaaasamaaa.. eh, bkn2.. apa yg penting, heppii, yippie..

sbb bila sy baca blog akak, sy mesti heppi.. siap gelak2 nangis tuh.. kelakar siott.. hehehe..

tp tang yg sedey2 tuh sy x gelaklah.. sy sedeylah gak.. huhuhu

Angah on 1:02 PM said...

pinut, ambil yg positif aje la ape yg di tulis dek anon tu.

satu lagi, anggap je la anon tu ingin menumpang kasihmu...macam-macm cara org nak tarik perhatian ni..maklumlah nko kan fofular..

pizet on 1:19 PM said...

kak pinut...anon tu dengki kot sebab akak x kata kat dia tapi kata kat diri sendiri...pelik kan manusia ni kata kat orang salah kata diri sendiri pun salah...x faham x faham...

NenetPenne (NP) on 1:25 PM said...

rasanya ini first time i komen kot...

i nak baca entry yang u tulis tu tapi eh..dah tak ada?? ooh sungguh rugi

kesian anon tu kan... alahai... dia tak dapat nak bezakan bila kita bergurau dan bila kita serius...

kalau kita nak komen sesiapa pun silalah baca entry orang tu dari mula lagi dia berblog

Zareda Norman on 1:35 PM said...

pinut

zar pun tak reti baca blog ilmiah ni sangat kecuali haku kena buat paper work aje.. ehheh lain lain tu mmg baca blog nak release tension.. nak gelak gelak.. ala pinut be yurself aje..

Pnut on 2:11 PM said...

SueLovelygift-tu le pasal, ada juga orang sentiasa serius ek?? pelik camni..

Tijah-ko cari jalan mana kat putrajaya? cube ko call akak, kompem tak payah GPS, akak kat taiko putrajaya...hiks., cakap celah mana aku tak tau.. saje je..

Ieda-saya ni dengan emak dengan laki sendiri pun manjang je memain, tak serius, inikan pulak nulih blog.. susah nak bagi orang faham kita

Kak Yan-kan kak yannnn ingat kita tak terer gossip, makcik-makcik ni kalau ada gossip siap ada back up..hiks sapa suka back up tu.....hehehe

Mazlina-nak nyanyi la kat awak. kalau anda rasa gembira tepuk tangan... kalau anda rasa gembira hentak kaki.. kalau anda rasa nak marah orang, sila lempang itu orang. ok sekian.

Angah-dia nak tumpang fofuler pegi blog orang lain, blgo saya tak popeler..(amacam, ayat merendah diri tak?? )

Pizet-kan, orang kata kat diri sendiri pun salah, kalau ngata kat orang lagiii salah, bih tu nak kata sapa??

Nenek Penne-tu le, ada orang tak tahan bergurau kot, jadi tak leh beza gurau dan serius

Zar-yes be myself, ape hal nak jadi orang lain lak.. dah mmg kita cenggini ape nak buat.. redha je ala sape nak kawan kita

Amyz! on 2:17 PM said...

hahahaha. akak, part ni yg amyz salute la. siap save google map tu~ cayalah!!

saya kalo tak tau jalan, just tulis direction je. akak siap save map dlm laptop. fuhhh..

kalo mcm ni, mmg gps pun kalah dan boleh blah.

hahahaha.

salina said...

abih la tokey gps tak leh niaga :P

anon tu agaknya sipolan yg dok sebelah saya kot. sbb dia ni, saya dengar musik/radio pun dia tegur. saya paham la mmg saya melanggar privisi dia dah kami ni bukan mcm pnut yg dok dlm blik (sure bilik tu bau kentot...adoii pekong :P) tu. Tapi saya gelak cara dia tegur saya. siap tampal post-it-note je. tak pulak berani nak cakap kat saya direct. saya anggap org mcm ni, org2 nak menopos tak cukup umur je pnut.

u rock! buat saya ketawa time urat kepala nak putuih kat ofis. jadinya tulis je seperti biasa. klau si anon tu nak komplain lagi, jgn post komplain dia. soh dia baca je surat kabau

Angah on 3:53 PM said...

Kita serupaaa la kak.. pakai google map gak. Tak pun hello je kengkawan yg tau jalan..

Anon tu lupa makan ubat agaknya..

DVD dah sampai. Tengkiuuu and lap u..

Siti Noor Aminah on 4:48 PM said...

hihi.lawak jugak anon tu.tetiba sentap semacam.rasanya anon tu tengah period.kalo tak suka satu2 blog,tak payah masuk baca.nanti hati anon sendiri yg sentap.kalo anon tak suka, masuk je blog sy yang sopan dan berwibawa nih.kihkihkih.

My Life My Journey.. on 5:59 PM said...

Pnut,
Agaknya kalau dia terjumpa blog I tentu dia kutuk habis, apa la PhD student, lecturer lagi tu hinglish tunggang langgang, dok blogging hal hati perasaan, boh pic melimpah ruah.., syok sendiri paa?!! n kalau dia buka link blog kawan2 PhDku yg lelain (minta simpang malaikat maut, takut dia terus d anta ke kubur..) mau dia pengsan kot..?! Kalau nk d turut apa org kata x idup la kita Pnut oi.. Lantak ler dia.. Yg penting we all always love ur writing, ur ways o blogging n urself..:)

nuni on 6:09 PM said...

Salam,

Kak pnut...pedulikan la si anon tu, kiter pun sengih2 baca komen dia,awat tetiba series sangat dia yang penting saya dan ramai lagi suka baca blog akak

kak,laskar pelangi tuh pegang dulu yer nanti kiter cakap bile free

Unknown on 7:05 PM said...

hemmm..biasalah tu ..tak pernah nak ada yang puas hati 100%..ada ajer yang tak kena..macamlah mak/pak enon tu 100% perfect.

N said...

Kak Pnut,

Sabo je lah ye. Si Anon ni confirm orang baru terjumpa blog akak yang dah lama established nih. Sebab tu dia tak paham bahasa kiasan akak. Takpela kak, kami kat sini ramai lagi yang paham & hargai tulisan akak.

Teruskan menulis tau. Things that does not kill you should make you stronger.

Salam dari UK, N

Nurul on 8:09 AM said...

agaknyer anon jeles kot sebab dier tak pernah kentut dalam lift..aduhai..bak kata kawan saya, blog kita, hak kita untuk menyuarakan apa saja...kan? kan?

satu hal lagi, kedekut dalam berbelanja takper, jgn kedekut bila nak memberi pada yg memerlukan...

Angah on 9:06 AM said...

uiii terharu dgn ayat merendah diri ko tu hehehhe

Anonymous said...

Pd Si Anom..berfikirlah yg manusia ada hak memasing, maha Pencipta pun kurniakan mulut,akal, telinga tiap2 sorang, xder kongsi..klu xsuka org story itu ini plus pun xjemput awk dtg kan!!!!, so hormat hak org lain...

Hanisumayyah on 5:46 PM said...

hahaaa..ketinggalan lah...dua toga hari xbuka blog....nak tunggu gak anon tu jawab apa?

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino