Wednesday, July 28, 2010

Kentut dalam Lif


Cube teka kek saper ni??


bukan kek saya buat occay, kek saya lagi lawaaaaa ok riak kat situ, sile ambil maklum, saya Presiden Riak Malaysia. Jadi jangan muntah selalu bile saya riak, itu kerja hakiki.

Ok ni kek yang Maksu buat (wanie, adik saya) tepuk...tepuk..tepukk.. tahniah maksu.. dah makin maju dan terrer, banyak lagi gambar, tapi budak tu buta it sikit, lembab sikit nak upload gambo, kira dalam keluarga, saya pun la paling celik it. bestnya leh berlagak. kat kampung le.. kalau kat sini akulah paling bangang, nak letak lagu kat blog dulu pun gagau cari cari Ajid.. tapi tu duluuuu la... masa Mixpod ni tak wujud lagi, gila ko, kena donlod lagu dulu, pastu kena tau coding, pastu nak kean tau nak ulang-ulang ke nak sekali main je lagu, pastu saya tanya ajid cemana nak boh lagu, Ajid kata nak lagu apa? masa tu saya nak lagu Dgyta-Kernaku sayang kamu. Saya tanya je cemana nak buat, pastu Ajid kata "Tak pa, sat gi Ajid cari lagu tu, Ajid boh," huhuhu bukan salah saya bodo teknologi, depa ni suka sangat beri bantuan, sampai naik lemak daku. Si Ady dulu pun sama, asal aku tanya je, taper kak sat gi Ady send. Hiks, FAD nulih kat blog dia, blog dia godek sendiri, tak der it expert macam blogger lain boleh tolong godek. wahh terus terasa sampai tulang hitam, saya lah blogger buta it itu..hiks.. mujur saya pompuan rock kangkang, kalau tak sure sentap-sentap..

Eh tadi nak cerita pasal maksu kan?? Ok bisnes mak su ok balik sekarang, dah pindah dari tempat yang banyak sial dihantar. Sian dia bertarung dengan benda jahat dan sihir. Dan itulah hasil kek dia. Sape dok Kedah kalau nak tempah, leh roger mak su 012-440 2686, korang cakap je, kawan Pnut, kang soh dia kasi diskaun.. heheheh pepandai je aku. hahah

Iklan radio
Pernah dengar iklan toyota kat radio?? Cube tengok saya post pasai ni kat FB? ingatkan saya sorang, ramai tak suka ok.

Bengong betul iklan toyota tu. Saya suka iklan KFC, watak-watak iklan dia sempoi dan menten watak tu je. ada Nab-sore Joyah, sora Marlia Musa (lupa lak watak dia, Yah kot) pastu ada watak Mat, masa promo jam loceng KFC, iklan ayam Mat mengembek, sebab merajuk Mat dah ada jam ayam KFC leh berkokok, jadi kambing Mat mengembek. Pastu masa promo KFC India spice tu, Mat pakai pakaian india sebab nak menghayati makanan India-tapi kawan Mat tak faham kena Mat kena pakai sari??? haha lawak siot. Pastu Yah ajak Nab pegi pasar, tunggu Nab dari pagi sampai subuh esoknya, Nab asyik cuci tangan sebab suka bekas sabun KFC, haha time raya, cabut dinding rumah sebab buat open house, pastu baru ni si Bell ni tengah kusyuk makan KFC, pastu pontianak kacau, mamat ni marah pontianak sebab bising mengilai, dia makan KFC pun tak senang.gila sengal, saya sukaaaa

ok, nak sambung lagi cerita tudung mahal boleh dak?? acilah ek.. bagi la peluang pompuan jakun cerita lagi, maklumlah dalam dunia ni dia sorang je ada tudung lawa dan mahal tetiba dia pun gila lebih dari orang gila nak cerita pasai tudung sampai berhari-hari. pihak penaja sure suka sebab berbaloi bagi saya menang, sebab kesah tudung ni mau sampai 7 keturunan tak abeh cerita, Tunggu la sikit hari lagi, lepas raya korang baca lagi kisah tudung ni.. tungggu laaaa kompem pompuan ni cerita lagi. Batak kat Danau Toba tu pun dah moden pompuan ni batak lagi batak dari batak.

Ok ini tudung sebab kasta dia tinggi sikit, jadi darjat dia agak lain sikit dari specis tudung yang lain, gua hang tudung ni kat dinding,
hat belah kanan tu tergantung secara berjemaah tu tudung set-set taraf pasar malam, beli longgok, ada rega RM5, ada rega RM20 (kira mahai dah tu bagi pompuan kedekut cam saya)

Saper kata dunia moden kita tak bezakan kasta, saya masih membezakan mereka, ko set kasta rendah, duk berlonggok tergantung kat hujung bilik, tu le taraf ko.. yang cantik lawa, kasta dia tinggi sikit. Dasar pompuan materialistik occay.

citer pasai tudung, semalam pakaikan budak tecit ni tudung.. oh gojesnya anak aiii macam emak dia..
Cute cam emak dia kan?? Marlina Baharom, hang kata anak pinang jadi ka?? pak dia kata, hantaran tu ikut kemampuan pihak lelaki, kalau ada seriban, seriban la..dia tak kesahhhh...
tapiiiii bapak dia punya..pak dia nak 40K, jadi??? sign kontrak la book, gua chup tak lepas kat orang lain..ahahahah
*nama penuh ni, sebab ada gak kawan saya nama Marlina, tp bujang lagik..eheheh



Cube habaq sat... comei kan anak saya macam saya, plis la... pakcik gebu selalu mengatakan genetik dia anak tu comei?? ellehh tulung sikit.. genetik saya yang lebih kat situ.. sile beri saya gembira dan riang ria plissss... naseb la korang baca blog pompuan over.. suka-suka paksa orang.

Eh belum abeh lagi, nak citer gak ni takut lupe..

Semalam saya adalah makan makanan berunsurkan halia, jadi ada sikit pesta kentut berlaku sejak dari opis. kat opis ni belasah je la kentut, sebab dok dalam bilik sorang-sorang kan?? saper pedulik, sendiri kentut, sendiri hidu la, bau pekong pun tak per.. hahahaha cube kalau share-share bilik, sure sengsara menahan nikmat kentut. Eh motif cerita duk bilik sensorang?? bos sangat kah?? dak la..berlagak cam boss adalah, keja kuli batak je, tapi feeling mau over.

Petang semalam saya pegi Alamanda nak pegi pejabat pos la poskan DVD Laskar Pelangi korang, esok korang dapat la, Angah apesal alamat ko panjang beno?? penat aku nulih alamat ko, segala nama bangunan ada, tingkat berapa ada, blok apa ada, jalan apa ada, mukim apa semua ada, ada unsur-unsur tipu sedikit kat sini, bagi nampak over tah hapa, parking leh penuh-penuh lak terus parking tingkat atas, dari tingkat atas tak der escalator, kena naik lift, ok fine, saya pun tekan lif, saya sorang je ni..tetiba nak kentut.. sudah.. dan terus kentut, gila nak tahan kentut, seksa, lepaskan jeee, ape nak heran, Anglina Jolie pun kentut, kalau dia tak kentut tu yg kita kena herankan.

Ok fine takder orang..legaaaa, bau-bauan tentulah ada.. dan jenis kentut silent killer kan?? lainlah kentut proooot kuat-kuat, teori kentut kuat tak bau adalah berakal juga. tapi kalau jensi kentut silent killer n..sendiri mau ingatlah.

Tetibaaaa lif berhenti tingkat berikutnya.. siotttt gue nak turun satu tingkat lagi?? bau kentut masih belum hilang.. tetiba ada orang masuk, dan gua pun keluar... bodo kalau saya tunggu, sah-sah le depa akan syak saya yang kentut, dan saya tak mau memalukan diri sendiri, terus gue keluar... tak sanggup gua kalau mamat-mamat ni selamba lak sound, akak kentut ek??? tak sanggup beb!!

ciss potong stim betul mamat-mamat naik lif tu.. gua kena turun satu level lagi laaa, leh tak korang naik lif time lain??? tak pasal gua menapak jauh sikit. saya tak tau ape kesudahan mamat yang dalam lif tu kena pukau ke.. atau pitam dalam tu tidak saya tau.. tapi pagi ni tak der dengar berita kat radio, atau baca kat surat khabar ada orang mati tertidu gas karbon dioksida dalam lif. Kira selamat la mamat-mamat tu kan??

24 Komen:

Anonymous said...

comelnye la dia pakai tudong.. :)

kisah dlm lif tu mmg dah biasa buat..haha!

AuntieYan on 12:04 PM said...

Salam P-Nut,

Ha!...ha!...haru cerita pasal kentut ni.
Kat ofis Cik Din, katanya, ada sorang hamba Allah ni kuat kentut....dia boleh selamba je kentut tak kira dimana saja dia berada hatta depan sapa pun. Mungkin urat kentut dia putu dahhh!
Nasib baik kentut dia tak berbau...dia main lepassss je....pooooottttt...preeeeettttt!
La ni dah aman kata Cik Din...sebab dia baru je pencen bulan lepas! no more bunyi kentut!!

Siti Noor Aminah on 12:23 PM said...

itu kek kalo sebut nama achik sapinat, gamak2 buleh dapat prii dak? hihi. kedah tang mana tu kedai maksu tu?

uiii...lawa bebenor alesya pakai tudung.melaram tak hengat macam mak dia jugak.genetik gebu mai kot mana? pak ka mak dia? hihi.

mak dia kot noh.... (ni sj puji kot ada org mau sponsor kek lawa macam yg maksu buat tu).

hihi

Pnut on 12:30 PM said...

Diva-wahh sokmo buat gitu dalam lift ek..meh kita bergabung tenaga..eheheheh

Kak Yan-lagi haru ada org camtu ek..eheheheh lawak la..

GC-nak kata free tu tak tau la..tp leh la kawtim-kawtim... nak kawen bila?? kalau-kalau akak balik SP masa tu leh but kaw-kaw punya... eheheh kami dok SP la.. kalau nak cupcakes as door gift leh gak..

Nurul on 12:40 PM said...

Ahahaha..merana la hidup mamat2 tuh hingga beberapa keturunan..adoi la kak pnat..penat la org gelak...

aduh saleha..comelnyer anak dara tuh..semakin hari semakin ayu gitu..ikut jin mak dier kot..

Amyz! on 2:04 PM said...

hahaha. kalo mamat2 tu berfikiran positif, mesti mamat tu kata, mesti akak tu keluar sbb tak tahan bau kentut org yg keluar sebelum ni. =))

Anonymous said...

apsal la mak cik ni suka kutuk diri sendiri dalm blog sendiri...
batak la...perempuan giler,...buta it...bangang la..pompuan jakun la..perempuan kedekut la,,perempuan over..,nka sgt ker jd mcm aper yg ditulis...hai mental rendh betul...

Angah on 2:51 PM said...

pinut oii pi cek kat tanjung rambutan, kot kot dua mamat tu dah terekod jadi penghuni sana...kentut silent killer ko tu boleh bikin putuih urat saraf dan kewarasan pikiran...hihi

Kauthar on 2:52 PM said...

kak pnut..bagus jugak baca en3 akak petang2 nih..hilang dah ngantuk aku..tapi dok gelak sorang2 ni..sah ofismate ingt tk betul dah minah ni :D

mRs. JujUE on 2:52 PM said...

comelnye si kecik tu pakai tudung..wakakaka..kelakar la kak pnut, bace citer psl kentut tu..hahaha

Pnut on 3:37 PM said...

Nurul-hahah tak tau le tahap mana merana mamat-mamat tu..sian depa..

Amyz-teori ko mmg terbaek...

Anon-tak per la elok saya ngata diri sendiri dari ngata orang lain.
Peace, thanks for coming and read.

Angah-leh check senarai pesakit online dak?? tp rasanya kalau pun mental, belum tahap masuk tanjung rambutan, tahap baru doktor nak analisa..

Kauthar-ape susah kawan heran ko bagi je link blog ni, abeh citer, suruh dia gelak sesama

Mrs. Jujue-mak si kecik pakai tudung kat entry bawah-bawah tu pun comei gak..

1na on 6:26 PM said...

Hahahahahahah

Gelak guling2 hahahahahaha

Org keliling dok tgk saya gelak nie.

Kak pnut, nak minta tolong boleh?

Tolong jgn buat lawak sampai saya menangih nie hahahaha

My Life My Journey.. on 7:14 PM said...

Pnut,
Mak Su tu Kedah kat mana, kasi address lek h dak? Satu lagi jgn lupa ukur tinggi si cinonet tu yer..:)

ieda on 8:16 PM said...

bila pakai tudung nampak macam budak besaq plk si comel ni..macam anak cina pun ada..hehehe..

Pnut on 8:50 PM said...

1na-permintaan akan dipertimbangkan.. hehehe

Fa-nanti saya suggest awak add adik saya ek.. dia kata boleh delivery, tp kena charge la kot..tanya dia la..

Ieda-heheeh ada orang kata, cam anak jepun, anak korea... ehehe muhibbah muka alesya ni..eheheh

Mummy Rizq on 8:46 AM said...

Isshh patut ler aku terbelahak waktu tengah makan semalam.. ko rupanya menyebut nama aku dalam blog ko nie..

ok ok aku nak chop anak dara hang... kompom! tp tlg pi habaq kat anak dara hang punya pak... nak wat aper 40k tu? nak kawin lagi satu kaaa???

hahahaha ampun kan aku makcik sapinat....

Angah on 9:15 AM said...

hahaha kakpnut..angah plak mangsa kentut dalam lif hadoiii..

alamat lengkap katanya kan haaa.. tu mujur tak bagi jawatan terus tu..mampoo nak menulis? (dasar riak ikut ikutan nih haha)

Zareda Norman on 10:32 AM said...

pinut

wah wah.. kalut weihh kentut dalam lif.. silent plak tu.. sure mamat dua org saling menuduh satu sama lain.. ahhaha

-saya bukan anon- hehehehe

Pnut on 11:31 AM said...

Marlina-ok boleh bayar deposit dulu kalau nak book, hiks...boleh suruh rizq start menabung dari sekarang..

Angah-over la tu nak tulis jawatan sekali.

Zar-saya syak awak adalah anon itu.sile membela diri

rass said...

cessss ayat kentut ni dasyat, tak pasal2 aku gelak sesorang

iNsPirASi hATi on 5:08 PM said...

urrmmm..rerase nye mamat2 dlm lif tu xde la mati terkezut...paling kurang pon kua lif je sume hidong kembang2. agk2 klu jmpe mamat2 hidong kembang ala jambu air XXXL tu, kire tu la mamat2 yg hidu gas beracun akk tu hehheeee... =) peace bebeh

Anonymous said...

salam kak...comey si kecik 2 pakai tudung..cute sgt2..hehhehe...
cayalah akak..hr2 sy bukak blog akak,xsabar nak baca entry baru..

rudy bluehikari on 6:21 PM said...

adoilaaaaaaa pecah perut baca kentut dlm lif ituuuuu ayoyooo

tentangseseorang on 9:20 AM said...

uikss nama den kena seru. patutlaaa. :p

kak jom ke maskara shorties!

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino