Friday, June 18, 2010

Update yang tak tau nak letak tajuk apa..


Tetiba rasa macam nak upate blog..pastu takder idea.. tak tau ape nak tulis, walau banyak benda nak komplen, banyak benda nak luah, tapi mengambil kira segala neka faktor rasa tak best kena ambil kira faktor kiri, kanan, tepi, belakang semua, maka kebiasaannya dipendam dalam hati je. Mujur saya jenis manusia tidak selindung-selindung, kalau geram, marah, ke hape, saya humban kat pakcik gebu, dan dia adalah seorang lelaki yang garang, tetapi dia tidak ego membabi buta, kebiasaannya kalau benda rasional saya marah-marah atau tak puas hati apa ke, dia boleh menerima dan cuba mencari penyelesaian macam mana nak setel sesuatu masalah. Hahah nah hambek, saya pun tak faham ape benda saya nak tulis. Ok lupekan.

Kami dua laki bini baik-baik saja, gelak ketawa bergurau senda macam biasa. Serius, kalau orang tengok kami bergurau cam pelik, tak macam laki bini, macam kengkawan..ahaha..yes he is my best friend, yang kekadang gado macam nak pecah kapal, kekadang very closed, pukul 2-3 pagi kami boleh menebeng kat kedai mamak macam tak der anak. Hahaha, ye la, kekadang saya abeh buat kek jam 1-2pg, mata tak leh tido, maka kami tinggal kejap budak-budak ngan bibik, kami merendek.

Pada yang dah kenal pakcik gebu, tau le cemana sengalnya dia kalo melawak, my bibik selalu marah, sebab dia sakit perut asyik ketawa. Sampaikan bibik jiran kami kata dia cemburu, sebab bibik saya ketawa sampai dengar keluar, dan katanya bibik tak macam bibik, ketawa dan bergurau je macam bersaudara. Hahaha ape nak buat, dia dapat majikan sengal cam kami. Huh tapi awas, i know the limit, pengalaman with previous bibik we have learn a a lots. Ramai tanya kenapa saya terminate previous bibik. Biarlah dia jadi pengalaman kami saja, yang bertanya secara direct ngan saya, dan tau cerita, simpanlah sebagai satu pengajaran juga. Prinsip saya sekarang ko baik le cemana saya tetap limitkan had itu. Dan baiknya saya pada bibik pun saya tetap hadkan. Itu satu perkara yang semua orang kena belajar kalau ada bibik.

Eh tetiba cerita pasal bibik, ape hal?? nak story pasal kami laki bini yang sengal kan? hahah anak-anak buah selalu geleng kepala dengan gelagat kami. Contohnya, dalam keter, pakcik gebu tanya, nak makan kat mana? saya akan jawab makan kat mulut, dan dia tak kalah dia jawab balik, eh awak kan selalu makan sumbat kot punggung, cepat kenyang kan??" hambek.. ko nak kenakan dia dia kenakan ko balik.

Contoh lagi, kekadang dia tanya saya kenapa meja makan ni basah? (contoh air tumpah ke apa) saya akan jawab, sebab meja ni tak kering, pastu dia akan menjawab lagi, haah jawab lagu tu ingat api mereka meluap-luap..panas.. main-mainkan suami, saya pun jawab lagi, dah nama api memang la panas, kalau sejuk orang panggil ais. Kemudian akan bersambung-sambung la. Maklumlah dua-dua nak jadi lawyer tapi tak layak.

Dan kalo balik kampung jumpa pak-pak sedara dia atau pak-pak sedara saya yang semua loyar buruk, kompem keras perut korang asyik la gelak, tau je la lawak orang perak cemana, lawak orang kedah tak dinafikan, kaw-kaw punya. Bibik baru kami ni punya suka ketawa, ketawa dan ketawa sampai susah nak berhenti. Pakcik gebu cakap, bibik ni kalau bawa pegi tengok raja lawak, sesuai, tak kena gaya boleh dapat elaun gelak dari produksi, sebab ketawa terus-terus.. sampai nanti floor manager tu pulak merayu suruh kami angkut bibik bawa balik.

Haha tu belum lawak dia suruh bibik tanam tebu nak buat gula yang susah dapat skrang, lawak dia suruh bibik tanam buluh nak buat lemang. Meleret-leret kalau datang angin merapu dia. dan itulah turun ke anak bujang kami tu, ini namanya penyakit keturunan.

Si abang, suatu hari saya suruh dia cepat solat dan sebagainya, dia asyik kejap-kejap..kejap.. saya pun hangin dan cakap, "kamu ni kalau mama suruh, takder perkataan lain, sekejap.. sekejap.. sekejap, penat mama dengar perkataan tu, bosan tau," (erk maksud saya, kalau saya suruh, mesti nak sekejap, bukan nak dan-dan tu nak buat)

dia jawab kat saya "eh mama ni, dah memang ada perkataan sekejap tu, menunjukkan kita buat kejap lagi, kena lah sebut perkataan sekejap, abeh tu nak sebut apa? sebut tunggu sebentar?" rasa nak lempang pun ada kan?? sabar..sabarr.... pak dia gitu juga la.. cube kalau saya bebel-bebel kat dia, mesti saya yang sakit jiwa lepas tu, dengan loyar buruk dia. hahaha tapi itulah yang saya sayang dia. dan naseb dia la juga dapat bini pun sama loyar buruk, maka bila dua loyar buruk bergabung tenaga, maka jadilah ultraman baru dengan nama Ultraman Gebus...

12 Komen:

Ogy on 4:24 PM said...

seronok le baca..pnut nya celoteh ni... menghiburkan...

Anonymous said...

kak-kat opis, abg mior lagu tu juga, loyar buruk dan menghiburkan..

hehehe

dari:-
opis-mate dia, kui..kui..kui

alamanda on 5:50 PM said...

ahaksss...
biler baca entry nih saya bayangkan camne kalau kite berjiran????
kekekekeke.
sure jiran yg lain lain akan cemburu dgn kite.
hihihihi.
cam lebih kureng je critenye.

ieda on 6:55 PM said...

pakcik gebus tu loyar buruk ker???nampak pemalu jer..

satu lg..cemana loyar buruk + loyar buruk = ultraman gebus???

DINDING SENI GALLERY on 6:57 AM said...

bibik mak mertua saya pun sengal gak kak....tiap kali suruh buat keje, ckp "okay...okay..."ade sekali tu, nenek hsbnd sy kata, "ok...ok...kau tu buat keje KO..." start dari ari tu, bila mak mertua sy suruh buat keje, dia dengan senang hati kata "ko...ko..."...aduhai....

Pnut on 10:18 AM said...

Ogy-terhibur?? bacalah selalu..eheheh

Opis mate pakcik gebu-siapakah gerangan anda?? ehehe sila laporkan andainya dia ada skandal...hahaha

Ummu hanis-hahah kalau kita berjiran kompem syiok..dah la dua-dua suka masak..ehehe pastu berkelah tepi rumah, bestnya

Ieda-tu le saya kata pada yang dah kenal.. yang belum betul kenal belum tau sikap dia..eheheh kalau dia jumpa GU memang kita akan gelakkk saja

Isz-bab bibik sengal ni kalo cerita sampai esok-lusa pun tak abeh..eheheh

Siti Noor Aminah on 11:25 AM said...

sonok kan dpt suami cenggini. tak la tension sgt asek buat muka serius je.




huhu.

Zareda Norman on 2:27 PM said...

pinut

memang kita ni geng poyo kan cuma kesengalan hubbyku agak kurang sikit.. ingat kita sembang kletawa kaha kah bagai nak rak, dia boleh layan tidur tepi zar siap kurr kurrr.

Tapi memang zar kalau bergurau ngan cik hubby macam org bergaduh.. tapi bila gaduh senyap macam malaikat lalu.. tapi itulah manisnya kan.. tak de nak cover control ayu depan lakinyer..

Unknown on 3:09 PM said...

salammmm...kelakarlah k amu berdua ni..suker pulak akak baca 2 orang sengal ni kannn

Pnut on 3:34 PM said...

Cik kak Chomel-kalau laki jenis kuat bergurau cam pak cik gebu ni..dia tak leh dpt bini serius, kalo dak makan hati je manjang..

Zar-hahahah kami pun sama, kalo gadoh, memang berpatah arang abehlah kiranya..tp kejap je, pastu ok balik, tak syok lama-lama gado, sebab takder kawan sembang

Kak Ina-pasangan kena dua-dua sengal baru syiok..kalau serius, manjang nak kena jaga hati..

alamanda on 10:37 PM said...

ahaksss pnut... aku impikan hitu. huhuhu.

Angah on 11:28 AM said...

rasanya ini adalah entry pre-fathers day.

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino