Monday, May 31, 2010

Drama 21 hari & kesah si lemari putih


Hari Sabtu dan Ahad saya yang santai. Sejak Selasa sampai Jumaat tu, kerja saya dok bako kek dan deko kek je.. so Sabtu Ahad tu saya mmg freekan diri, penat sangat la.. sorry pada yang sms atau call nak order kek, saya kejam sekali sekala, tidak mau menerima tempahan. Bahang penat masih terasa kesahnya.

Hari Sabtu malam, saya tengok drama kat TV3, apekah tajuk saya tak pasti. Tapi ceritanya kesah pasai budak kena culik oleh satu pasangan suami isteri, isteri dia baik, suami dia jahat. Paksa budak ni minta sedekah. Choooii sangat drama ni. mungkin mesej tu menarik, kisah penculikan, dan resah ibu ayah yang kehilangan anak. Pelakon dia Eizlan Yusuf dan Jasmin Hamid. Pakcik Lan tu banyak improve la lakonan dia, Jasmin Ahmad, tak masyuk la.. dan keseluruhan drama ni memang tak mashyuk la..means, jalan cerita longgar, plot tak kemas, dan shot tah hapa-hapa je. banyak benda membosankan walaupun jalan cerita patutnya meleweh meruntun jiwa raga. Tapi jangan katakan raga, bakul rotan pun nan ado. tak berapa logik, budak yang hilang tu umur 7 tahun, nampak emak dia kat shopping kompleks, pandang je tapi tak lari atau terkam emak dia? tak tau le kot laki yang jahat tu hilangkan ingatan dia.

Emosi tak sampai kepada penonton. Memang tekanan bari keluarga yang kehilangan anak, tapi bertelagah je laki bini ape kah? saya rasa biasa bila satu keluarga ditimpah musibah begini, kasih sayang suami isteri lagi kuat, masing-masing menenangkan memasing, tp yang depa laki bini gado je manjang, wahh banyak le acik nak komen, tetapi tetiba terus rasa tak nak komen. Boleh camtu? Suka hati je, tadi berkobar-kobar, tetiba takder kobaran dah.

Ok cerita lain.

Hari Sabtu, saya adalah TERRRRRbeli almari hiasan kaler putih...(sila perhatikan ayat TER disitu, menurut istilah kamus dewan-ter adalah perbuatan tidak disengajakan) hollaa damai jiwa rasa..ahahhaha, kan saya kata, tak payah bawa saya pegi shopping henbeg ka..kasut ka..baju ka.. not me occay, kamu bawa lah saya ke Romantika, ka KK Home Deko ke, confirm kalau saya migrain puncam boleh pulih serta merta rasanya. Kesahnya kami pegi Mydin Putrajaya nak beli blender baru, blender lama dah keluar api-api dah.. ape lah, raya lambat lagi, kami dah main bunga api...eheheh

So masa dalam kereta lagi, lalu depan kedai perabot, terus buntang biji mata nengok ada lemari ala henglisgh style display kat kedai tu. Nak sawan dalam keter rasanya, tapi setel beli blender dulu. keluar je dari Mydin, saya terus ke kedai tu, darling ngan si Lukman lepak kedai minum-minum dulu, saya masuk kawtim ngan mat pakistan tu. Harga asal ialah ***, saya tawar dapat *50, kurang lagi tak mau kasi dah, saya cakap kat dia, tunggu aaa saya pegi panggil hubby saya dulu. ehehe lepas abeh minum-minum, ai ngan pakcik gebu datang, saya dah pakat, suruh pakcik gebu mintak kurang *00 je, hhehe dia tak mau kasi juga, last dia bagi *30, terus saya buat-buat feeling sentap,pakcik gebu buat aksi tegas, jom balik kalao dia tak kasi *00, terus saya guling-guling hentak kaki buat aksi sedih. saya cakap sambil peluk lemari tu, saya kata, "kesian saya tau, nanti tido malam pun teringat ini almari, sedih la.. kasi la *00, pliss la.."

dia pun buat eksen, tak mo kasi, saya pura-pura melangkah keluar sambil memandang sayu ke arah lemari tu.. huhu tetiba dia cakap, oklah..oklah.. angkat *00..yesss... terus tekan duit bayo.. bengong la pnut, benda tader dalam agenda, sudahnya padan muka, lepas ni ngenderg duit belanja ngan laki. huhuhu. Tapi saya kira, ini semua salah blender saya, bila blender saya rosak, saya kena beli baru, bila nak beli baru, saya pegi Mydin sebab murah sikit kat Mydin kan, bila pegi Mydin kena lalu depan kedai perabot tu, dah lalu situ, nampak pulak lemari tu, ok kesalahan bertukar ganti, salahkan tokei kedai perabot tu, kenapa dia display benda alah tu kat depan, cube dia letak belah belakang, mesti saya tak nampak, dan tak TERRRR beli. Jadi dalam hal ini saya tidak salah apa-apa pun. hiks..

Nak kena pegi romantika angkat itu decal satu set, mekap sikit lemari tu, kalo tak kosong putih je.. nanti-nanti lemari dah mekap baru taruk sini.


12 Komen:

Siti Noor Aminah on 12:44 PM said...

sy ada tgk gak cite 21 hari tu. pendapat sy, mmg cite tu agak tak brp best, tp sy folo gk smpai abeh.riso budak tu kena rogol dgn fiz fairuz. tp dlm byk kes, mmg laki bini akan mula salahkan pasangan kalo ada masalah mcm ni. ni kes utk org yg tak leh trima ujian.mula appoint kt org tu, kt org ni. budak tu plk, tak lari p kt mak dia, coz mak baru dia dh brainwash dia. ckp nama dia siti, bukan adilla.budak tu jd konpius. lgpun tgk mak dia sndiri tak kenal dia, dia pn konpius buat kali yg ke brp juta ntah.

sekian, terima kasih. haha.

ieda on 12:46 PM said...

dah teerrrbeli lemari baru..kenalah teerrrbeli hiasannya pulak..tak gitu pnut??haha
tekteik yg sama..buat2 takmo beli pastu mesti dpt kan...tapi saya pernah tak dapat tau..kahkah..tuan kedai tu eksen..tp tak ingat dah barang apa.

kak Aidah on 2:28 PM said...

Salam Pnut,

Hai dah terbeli almari salahkan Mydin lak. Siapa yg salah sebenarnya akak pun konpius gak, hehehe

AuntieYan on 3:14 PM said...

Salam P-Nut,


Elehhhhh!...cite pasal lemari putih berjela-jela....mana gambonya???.....jeles nih!!! :-(

Anonymous said...

saya rasa bukan pelik laki bini begadoh bila ditimpa musibah. ada saya dengar kes yang bercerai berai bila anak meninggal dunia sebab masing2 menyalahkan satu sama lain.tapi citer tu mmg tak sampai laa emosi dia.

imah on 5:00 PM said...

hahah...macam sy semalam...ajak zam p jusco sri kembangan saja nk jalan2..sekali terbeli jgk baju 2-3 pasang...hahahah...terbang duit dia, terbang jgk duit sy...hahaha

My Life My Journey.. on 7:47 PM said...

Pnut suka yg hinglish2 style yer, apa kata Italian style.. i really go crazy nengok italian furniture, tp nengok je la, mahal giler hehehehe..

Zareda Norman on 11:27 PM said...

ala rugi ler pulak tak nengok, kalau tak boleh buat bahan jugak ni.. ehhehhe. sebagai pedoman kita smeua, bila ditimpa musibah kepada keluarga kita, suami dan isteri kena saling support each other.

Macam musibah yang baru melanda keluarga zar, kalau hubby tak support zar rasanya mahu meroyan acik..

Jiey^Mien on 12:08 AM said...

huhuhu.. bila la nak terbeli cam akak ni.. nan ado duitnya..

Tijah on 10:40 AM said...

haa....

tengok tu...
tengok tu...

eksen lagi org khayer nih..

larikk. wakakakakak....(sambil berniat mengskretch lemari dgn hujung kunci)

luna said...

nasib baik x tgk citer tu,tgk kejap2 je..agak dah, banyak kekurangan..komen sy pun pasti sama mcm kak Pnut..

Hanisumayyah on 7:24 PM said...

Pnut...saya bila tengok 5 minit pertama jer dah tau dah...plot lembap...pastu bila tertengok balik (tukar2 chanel) tertengok lak tang jasmin hamid dgn rizlan kat shopping yang Fizz bagi budak tu pakai tudung...pastu xkenal mak dia..memang panas hati betul! Terus xtengok2 dah...

Ni Mydin Putrajaya ka? Kalau betul...saya pun ternampak lemari putih tu dua hari lepas...sengaja betul dia tayang kat area depan kan? Ada mamat Pakistan dua orang dok standby jer situ, nak usha pelanggan...kebetulan saya parking betul2 depan kedai perabot tu....tapi xdapat menengok, so xsempatler tergoda pasal pak hj dok tunggu lam keter suh cepat!

Hehehe...rupanya ada orang lain lak yg tergoda yer...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino