Thursday, April 01, 2010

Lelaki Lembut??


Sakit kapla laaa. Sudah lama tak migrain, hari ni menyerang. Sejak lepas berurut dengan Mak Cik Mun, Alhamdulillah kurang banyak migrain, kata makcik Mun urat tulang belikat saya bersimpul, dan tenggelam, itu selalu sakit kepala, errrkkk sebenarnya kena repeat balik mengurut tu, tp saya pompuan yang selalu sebok, jadi tak der kesempatan nak repeat urut tu, agar dibetulkan urat tulang belikat saya dok buat saya sakit kepala. Insya-Allah kalau free sikit next week nak pegi repeat urut ni.

Lelaki Lembut..
Dengar kat sinar FM, ada sorang lelaki call, katanya nak masuk toilet lelaki.. bila masuk toilet, nampak pompuan tengah mekap, meluru dia keluar balik. Tengok pintu betul signboard lelaki, dia masuk balik, pastu cam confuse, tetiba 'pompuan' tengah mekap cakap "betullah tu bang..." auuuwwww eheheheh kelakar giler..

Dulu masa tunggu result STPM, saya kerja satu kilang elektronik, kilang tu tidak membenarkan pekerja memakai baju kerja dari rumah, dari rumah kena pakai baju biasa, di kilang ada bilik persalinan yang besar, dan boleh tukar baju disitu. Ada satu kawan lelaki very the lembut.. kesian juga kat dia. Mula kerja dia menangis katanya dia tukar baju, lelaki kacau, raba-raba dia..huhuhu nak gelak ada kesian ada..tapi ko nak mampos gelakkan pondan?? mau kena maki kan??? jadi wa pujuk-pujuk dia, kata taper lah hang pi la tukar je baju kat toilet, masuk toilet kunci pintu. Hehehe bila saya cakap macam tu, dia gelak dan cakap, "kalau hat raba aku hensem tak pa juga, syok sikit, ni Jep*n makan ba**, koser mak nyah," hahahah pulak dah..siot je.

Tau dak, saya dulu memang ramai stok kawan lelaki lembut-lembut ni. Mereka ni sebenarnya baik tau, kalau kita baik dengan mereka. Tidak berkira, dari segi kerja/wang ringgit. Pernah la saay dok melangut tepi masjid (tak leh solat peyed maaa..) sebab temankan kawan lelaki yang lembut pegi solat jumaat. Ada yang memang lemah lembut, tapi idak le memondan. Tak caya tanya mak cik lela. rumah saya memang port 'adik-adik' berkumpul. Attterrr cik lela pun suka melayan..maklumlah cik kak-cik kak ni rajin, kalau Cik Lela minta tolong kukur nyioq pun depa kukoq, sedangkan anak cik lela hat gebus tu ngelat je manjang. Rileksla..pompuan gemuk kalau kukoq nyoq, kesian pengukoq tu, hazab dia.

Kawan lembut saya paling baik ialah Rizal, dia ni anak bongsu dari 8-9 beradik tah.. manja le kan..dari kakak, abang semua manjakan dia, cuma gile ko dia nak lemah lembut berlebihan di rumah? mau kena sepak ngan abang-abang dia yang macho. Jadi dia melembut di rumah meks la. Kekadang bila pegi paso malam, ada mekap-mekap yang murah-murah tu, dia siap beli..katanya jom la nanti balik aku try mekap hang.. cehhh.. hahah kemudian saya dah lost contact dengan Rizal, terakhir dengar kata dia sambung belajaq, amek medik.. Hahah kalau jadi doktor sakit puan sesuai le... hiks.. Saya ingat lagi, bila naik bas UTC (bas kat tempat saya) bila nak tekat loceng bas tu, saya tekan je, dia selalu marah..dia kata "ganaiah la hang cube lentik sikit jari tu.. baru fompuan..." hek eleehh dah tentu le saya ni pompuan, ape lagi nak fomfuan..

Tapi AWAS kamu, kalau ada jantan mengusik yang lebih-lebih, baik saya langkah lelaju, blah terus, kalau tak merasa jadi tontonan umum, makian dia tu boleh buat lagu rap segala versi. Abeh tok nenek, pak-pak tiri semua keluaq. Pernah sekali dia marah conductor bas, ye la dolu mana ada sistem masuk syiling dalam bas kan, ada conductor akan tebuk tiket dan kasi kita kan.. tetiba teringat skandal dengan conductor bas, chehhh tak taste langsung dulu aku.. ada sekali tu Rizal dan kawan baik dia Shu hahah shuib, panggul shu ko.. clezzzz.. Rizal ni di dipanggil adik dalam keluarga (macam sutun tu..ehehe) so ada sekali tu berapa banyak hang punya sekali pnut oi

Ok..ok..ni last..ada sekali tu, conductor ni usik depan, saya lupa dah pasai apa, tapi macam lucah juga, sekali dia malukan terus abang ni kata rizal "sabaqla abang, semalam dah bagi tak puas ka?? letih la saya tiap hari abang nak?? sedap sangat ka semalam? tak dan-dan dalam bas dok raba saya? awat bini abang tak bagi ka?" amek koooo usik sangat.. padahal bukan depa pernah skandal pun dengan abang ni tapi dah alang-alang geram, depa kasi satu pakej memalukan dengan paling berkesan.. terus tukar trip bas lepas tu brader tu, tak jalan line rumah kami dah.. padan muka...ahhaha satu bas pandang abang hiks..mrasalah kacau sangat orang macam tu.

Masa kat ITM dulu, wa sorry la nak gelakkan set-set ni, tau je la UiTM kan, dikatakan Pusat Ternak hadek-hadek ni, (ye la ada fashion design, chef training, hot cat) so kat kolej Jati tu mmg bersepah set-set ni, tak berani oo gelak-gelak syaiton depan depa, tak pasal kena maki. Jadi nak gelak pun tahan je la.. (Rass hang ingat dak Marlina kena maki dengan sorang hadek-hadek, sebab Marlina gelak dia pakai kasut Wadges tu) hiks, mujur sipi nak kena baling ngan kasut kawan saya tu..ahaks...

9 Komen:

me suya on 1:22 PM said...

naseb baek tmpat saya belajaq skunk ni xramai yg adek2.. kampus induk bersepah..kat sini engineering ade la 2 org kot..tu pun xleh nk cr makan..kekekeke kene kutuk bagai..tp best la n3 ni kak~

Tijah on 4:52 PM said...

kehkehkehh...

kite pun dulu tem blajar ramai kaawan cenggini. tapi mak kita tak kisah. sbb cam secure gittew kan.

Unknown on 5:36 PM said...

kah..kah..kah..syoiii ooo baca cerita adik-adik ni..

gi tak 17hb nanti

MA on 8:36 PM said...

tetiba teringat skandal dengan conductor bas, chehhh tak taste langsung dulu aku.."

Pnut...Usop Aslam tu dulu conductor bas sri jaya (zaman-zaman not-not dulu sebelum rapidkl) sebelum jadi hero Malaya tau...

Ha tengok sekarang jutawan you..huhu.

Pnut on 8:26 AM said...

Me Suya-hahaha engineering ketandusan aweks-aweks lak..akak dulu satu building ngan bebudak engineering, depa kalo buat jahat... cam tawakal betulll eheheh

Tijah-secure katanya kannnnn tapiiii rasanya kita pulak dok protect depa kan???

Kak Ina-tak pegi la kak... tak sempat buat entry itu hari..eheeh

MA-hiks..kalo cam Usup Haslam ok gak.. hiks... entah ape kabo abang conductor bas yang saya tergila-gila kan dulu..eheeh

Kak Aidah on 12:47 PM said...

Salam Pnut,

masa akak belajar kat UiTM dulu akak pun suka gak kawan ngan adik2, rasa selamat gitu....hehehe. Kalau kawan ngan yg lelaki byk sangat fitnah, hehehe.

Zareda Norman on 1:28 PM said...

pinut

wehh zar memang ramai stok kengkawan lelaki lembut. Bes kawan dengan dorang ni.. jujur dan sangat suka membantu. sampai sekarang cik hubby masih tak faham cam ne zar boleh besfren dengan stok stok lelaki lembut ni tapi bila cari hubby tahu pulak nak yg gagah prkasa wakakakaka

Anonymous said...

Tringat 1 cerita, kat kedai makan ni ada geng2 budak laki ni dok gelakkan sambil perli geng2 lembut ni.. sampai 1 tahap geng2 lembut tak tahan sangat.
, sorang tu angkat tangan tadah sambil berdoa "ya Allah kau jadikanla anak2 depa yg gelakkan kami ni jadi lebih lembut dari kami..aminn"

Hah kau terdiam budak2 laki tu hihihihhiii

Dr. Ridzuan Masri on 7:35 PM said...

harusss aku igt....ehhehe, minah tu plak bukan tau selindung, dah tgk mulut bercakap...hahahhahaha

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino