Monday, March 15, 2010

Update dari kampung


Masih dikampung... si Sungai Petani..home sweet home.. hari pertama sampai kampung, saya lepak bakeri maksu, sebelah bakeri dia, tempat cuci kereta, sejam selepas cuci kereta hujan lebat dan lecah (apa ek orang kl sebut lecah?? becak??entah) abeh segala neka selut masuk kereta juga, dari kasut-kasut kami...sedeyyy cian mr.grey comot semula.

Nak update blog menggunakan laptop orang lain, yang jiwa muda dan penuh segala tok nenek perkakasan buat gue rasa macam baru nak belajar menaip dan baru nak bettlajar guna komputer atau laptop.

Laptop saya sedang sakit, sedang dirawat doktor, jadinya pinjam laptop anak sedara terkacak saya si Lukman, biasaklah orang muda... ermm pening haku dengan screan canggih, dengan perisian yang canggih, aarrahh taper, gue kan hebat...
oklah maleh nak taip pepanjang, saja nak berlagak dan riak sikit

pnut sekarang bukan Pnut yang dulu lagi..Pnut kini sudah ada syarikat sendiri..mueheheheh berlagak giler.. ya walaupun belum ada bisnes kencang, tapi saya tetap nak nama syarikat dan website, email dan ym saya selari dengan nama syarikat nanti..maka saya paksa en suami mendaftar syarikat, ermm saya keja gomen, tak leh
daftar syarikat di bawah nama saya. teng..teng..tenggg....jenggggg....



pasrah la upload guna blogger..sebab nak cepat...

tadaaaa saya sukeeeeee


pakcik tukang daftar dan kawan-kawan dia gelak..hahah mestilah dia gelak, nama kompeni senangingat..ehehehh taper pakcik satu hari nanti senangingat akan jadi satu brand pakcik..Insya-Allah... saya harap saya berjaya... Insya-Allah, kami akan mencetak sendiri baju muslimah, t-shirt, barangan cenderahati...moga sukses..aminnn...

Oh ya Mak su kini tak menang tangan, ermm perlukan modal untuk lagi satu mixer dan oven 2 tingkat. permintaan melebihi kemampuan. Roti supply ke kantin sekolah je, cecah ratusan perlu di bakar, (skrng cuti sekolah lega sikit) tapi kantin hospital dan gerai-gerai tetap calling minta maksu supply, kek yang dipotong dan layer cream, ada yang minta sehari 100pcs, tp maksu cuma mampu supply 50pc sahaja. kalau sehari kena suplly sebiji kek potong harganya RM5/pcs, kalau 100pcs bermakna RM500 sehari..kali 10 hari...kali 20 hari...kali 30 hari...erkkk sendiri kira la.... erkk itu saya bilang kalau...kalau maksu mampu supply 100pcs sehari, tp setakat ini kemampuan oven dan pekerja hanya mampu suplly 50pcs sahaja. Berniaga ni memang seronok kalau kena cara kan, macam saya tekankan sebelum ni, sekarang ni keluar universiti dapat first class degree pun belum tentu dapat kerja tetap dan pendapatan lumayan, maksu duduk rumah (bakeri maksu ialah rumah sebuah tepi jalan yang disewa) pakai kain batik buat kek dan roti boleh kalahkan gaji saya sendiri..hahahahaha

Berita baru saya terima, keluarga jiran saya, Pak Engku kemalangan, baby dhania, cucu pertama mereka kritikal dan berada di ICU, aduhai..sebak saya mendengar, moga baby dhania akan sembuh dan melepasi tahap kritikal... kawan-kawan saya mohon doa kalian, doakan kesihatan baby dhania dan semua keluarga mereka sembuh ye....

9 Komen:

heart by heart.... on 8:58 PM said...

ambOi wencO....memang gempak ler..da bukak syarikat sendiri...huh!! tiap kali bace blOg wencO..asyik dapat semangat bisnes jer...rase xsabO nak abes study...huhuhu

Nurul on 8:20 AM said...

amiin..semoga keluarga jiran kak pnut akan kembali sembuh seperti sedia kala..

Anonymous said...

pnut, takpe...ok tu nama syarikat, senang sikit nak ingat :)

aritu ada kwn nama syarikat dia, MASUKAJE...boleh tahan jugak income, asyik masuk aje...

Semoga keluarga jiran cepat sembuh...

intan ppj

Amyz! on 4:57 PM said...

wah. wah.
insya Allah satu hari nanti, manalah tahu dapat bukak kedai dan ada branch lagi. ;-)

selamat berjaya!!

Dilla on 11:24 AM said...

pnut, kami tukaq url blog kami ke aryana75.blogspot.com

Dilla-

maklijah on 5:12 PM said...

Pnut, kat Kangaq dah ada Radix Fried Chicken tapi haritu tak dan nak pi try.. sibuk pi Gua Kelam lah.. Padang Besaq lah.. Balik pulak nanti kami nak pi...

kak Aidahh on 7:50 PM said...

Salam Pnut,

Betul tu, sekarang ni org keluar U pun ramai yg menganggur. abg sedara akak berniaga bermula dari bawah sekarang dh kaya raya dh.

Fara on 10:08 PM said...

salam kak pnut
suka dengan nama bisnes akak tu. moga sukses selalu dan rezeki murah!!! amin.
-pembaca sepi-

AuntieYan on 4:37 PM said...

Salam P-Nut,

Amboi!...amboi!...amboi!....dah ada syarikat sendiri...tahniah!...semoga perniagaan bertambah maju.

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino