Thursday, March 04, 2010

Kek Snow White


Lega... kami sedang berurusan sesuatu... sudah ada sinar nampaknya..tunggu dah setel kami story mori.. soooooonnnn
(erkkk ini bukan bisnes...)

Dua tiga hari ni penat gile, hampir setiap hari baking, walaupun hari tu dah kata weekdays tanak baking kan... tapi itulah saya... kalau orang call/sms, mintak tolong buatkan kek utk mereka, saya tak sampai hati. Kot saya full cemana pun, kalau orang berhajat dan berharap saya lemah longlai. Rasa macam alahai.. kesian pulak, lainlah kalau sekali saya reply cakap saya tak dapat buat, dah penuh, dia kata ok, saya lega sikit, kalau dia reply balik, "please la kak, saya teringin nak merasa ni," please itu..please ni...saya rasa aduhhhh, kalau saya kata isnin tak dpt, dia sanggup nak selasa, kot selasa tak bulih, hari apa saya free la kata dia..huhuhu camno i nak say nooo?? tak sampai hati ooo...

Padahnya minggu ni setiap hari tido pukul 1pg... (khairul kek awak tu, akak buat malam akak sms kata nak tido awal tu juga.. sebab takut esok tak sempat, sebab esok tu ada order lain, jadi pulun setel malam tu juga) tp untuk weekend ni memang angkat tangan, idak le teman nak amek order dah.. tak sanggup... cukup apa yang sedia ada, dan teman pun nak rest..

ni kek siap pukul 1pg semalam..eheh fresh lagi, tuan kek pun belum amek kek.. tapi rasanya balik karang nak mekap sikit lagi kek ni..tambah sikit daun-daun kat tangkai kaler hitam atas kek tu...

Thanks to cida.. cida dan sorang Sh. Ivy dua orang customer setia saya, kiranya kalau orang lain ada doktor peribadi untuk keluarga kan? saya dah macam tukang kek keluarga depa eheheh Ivy boleh kata ada event melibatkan birthday, hantaran keluarga akan terus order ngan saya, sampai ahli keluarga dia pun tau, asal ada jemputan dari dia, family dah tanya, ada cupcakes?? eheheh Cida pun sama, katanya mertua dia hanya mau makan kek saya, sebab special, saya buatkan buttercream tu kurang manis, jadi mertuanya kata kena dengan tekak orang tua..ehehe dari birthday hubby dia, anak-anak buah dia, sepupu sepapat tunang pun saya juga buatkan.. bulan 10 mertua dia dah bagitau akan tempah untuk hantaran.. Thanks cida..thanks Ivy, dan ada lagi beberapa orang yang lain, macam Nid, Kak Zaili, Nida, Hani.. dan ada lagi, saya tak ingat..maaf ek... semua-semua ni berkali-kali dah repeat order... of course regular akan dapat special price kan...

Sabtu ni besday si abang, katanya tak payah buat birthday party, macam budak-budak.. (waahhh orang dah sunat, mana boleh sambut besday macam budak-budak..ahahahah) dia kata tak payah buat-buat kek, malu, dah beso...ahaks.. tapi semalam kata dia, kalau mama nak buat kek juga, kita nak yang kek fresh cream.. tak mau kek buttercream..ewahhhh demand ko ek.. ermmm maybe buat black forest cake je la nanti.. letak fresh strawberry. Ajak anak-anak buah hubby datang, luqman, along, syazwan, mohsen, azman, azirah, tasha.. kami BBQ kat laman rumah je la..

Alesya sekarang notti la.. lasak ke main..eheheh dulu orang kata budak minum susu enfagrow ni boleh tahan lasaknya.. eheheh saya tak berapa nampak, sekarang dah dekat setahun dia minum susu ni, baru nampak, adoii boleh tahan aktifnya.. Beza jugak la dengan si abang dulu, abang dulu cool, tak lasak, takder aksi panjat memanjat, punggah memunggah.. eheheh. Tapi mujur, segala neka perhiasan kaca, kristal mama masih mentennnn tak berani dia usik... So saya pun tak kesah le kalo alesya tu tido dan bibik pun terlelap sama, letih melayan kelasakan dia, kejap ke depan, kejap ke belakang, kejap ajak naik basikal, kejap nak tgk tv, kejap punggah kabinet, keluarkan periuk, kuali, senduk... eheheh time dia nak merap, saya duk kelebek kek pun dia nak berdukung dan beriba..

Pandai meragam pulak tu kalau kehendak dia kita halang, merajuk berlari melekat kat dinding, atau baring terus kat lantai..tapi baring-baring manja, sembam muka kat lantai... drama sungguh haiiihhh..

OKlah kebusyan.. esok-esok update lagik...

10 Komen:

Unknown on 3:27 PM said...

Wah! Sakan Pnut membaking yer! Haku dah lama angkat tangan... tak terbuat dgn ada dua orang budak kecik lagi.
Cakap pasal melayan kerenah anak2 ni kenkadang geram dibuatnya... tapi bila depa tido masa tu la terpikir lepas ni depa dah besar takdak dah kerenah memacam ni... konpem depa ngan dunia depa pulak.
Sedih pulak bila terpikir mcm tu.

ieda on 4:14 PM said...

pnut..nak kek satu pleeeaaaasse...
teringin nk rasa..13 hb pun takpa...kahkahkah...

lawak jer..tp kalau ada ok gak..

Huda said...

kak pnut.. ingat tak kite order cupcakes ngan akak hujung minggu ni? dora deigo si Aisyah? hehehe..

nohachomel said...

akak bole buat kek dgn fresh cream ke? wahh tu lagi best. tapi buttercream tu best gak, tak manis...aduhh..dah memalam gini, teringat pulak kek akak yg saya makan minggu lepas...camno nihh??

Pnut on 7:49 AM said...

Jemari seni-bab anak tu memang la pun.. Najmi skrng dah jd big boy, kekadang tak mau kita layan dia macam budak kecik, tapi kekadang peel dia kalah budak kecik..eheheh

Ieda-Insya-Allah kalau ada rezeki sy bawa..tp time tu tader amek order, adik saya pun dah buat bisnes bakeri, kat jalan semeling tu, nanti boleh tempah ngan dia..

Huda-ingaaatttt.. esok kita jumpe ek..

Noha-boleh buat fresh cream, lagi senang..ehehe tp fresh cream mahal.. akak tanak jual kek mahal-mahal..

Unknown on 1:51 PM said...

salam pnut..takziah yer..semuga roh arwah di tempatkan bersama-sama org yang beriman..

ambi lawa sungguhlah deco kat kek tu..suker akak tenguk..

Kak Nana said...

Comeinye kek :))

Nida Shaari on 4:00 PM said...

aik kata nak ajak kami bbq?? :p

Anonymous said...

kak, kalau la akak dekat ngn i.. mesti nama i pun ader.. ehehehh :D chanteq ituh kek.. selalu beli kek.. tapi ropa jer menawan.. dalamanyer.. hancuss!!.. dorg buat sbb nak ontong.. bukan ader perasaan mcm akak..

Zareda Norman on 11:04 PM said...

anak anak sedara zar pun ramai yg start membaking dan bisnes.. tak lama lagi sorang tu nak beli mesin edible image tu..

lepas ni tak perlu ke SR lagi dah... ode dgn org kita dah tentu dijamin halal tanpa was was

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino