Wednesday, March 24, 2010

Call dari Cikgu Najmi.. Suspen je


24hb dah ekkk ishhkk cam tak sabo tunggu esok... eheheh gaji beb...
ye la..gilo pokai acik ni, last gaji ialah pada 8hb Februari dolu.. tension acik nak tunggu date 25hb esok.. tapi takper..pakcik gebu adooo pakcik gebu tak pernah abaikan makcik gebus ini..hiks.. tapi ye la.. pakcik gebu takat bagi belanja barang dapur, makan minum acik anak beranak je, tak boleh acik cilok beli bunga ke..beli pasu ke.. beli hiasan dinding ke.. taper acik bukan gile henbeg dan kasut, tak der masalah terbeli kasut dan henbeg atau gila beli tudung ariani yang mahal dan tak mampu acik beli tu. (beli memahal, pastu bibik rajin tolong basuh, kedut kemut tudung haku..koser aiii)

Korang yang kompem main kutu barang henglish style..remeber aaa bayo sbl 28hb tau..jujur pada group memasing tau, sapo nak join lagi, kabo teman ye.. pegi SINI untuk maklumat lanjut atau dun shy-shy cat, calling or sms me occay. Kalau berkenan kabinet kek kedai cina mano dia bagi hutang kan?? ngan acik sapinat leh ansur-ansur... saya bukan ahlong, tapi mau tolong..hiks..

Tadi menerima call dari sekolah Najmi, cikgu dia call, guna hp lagik..suspennnn gileeee berderau darah... ayat dia lebey kurang camni...

Cikgu : "Assalamualaikum..Ini Puan Pnut ke?" (eh dia sebut nama penuh saya le)

Saya : "Ye saya,"

Cikgu : Saya ni Cikgu Mior Adha Najmi ni, ni pasal Mior ni.." pastu ayat dia cam terhenti..gaya cam tengah nak susun ayat nak cakap..(start cuak dah..sakit ke, cedera ke anak gebuku)

Saya : (Suspen)Naper cikgu????

Cikgu : Tak..tader apa..dia sihat...

Saya : Abeh tu dia gaduh ke?? pukul kawan ke.. (teringat kes semalam bebudak main depan rumah, ada sorang baling kayu, terkena dahi kawan dia dan berdarah-darah.)

Cikgu : Ehhh dokk..dok..(bunyi dah kelate dia..)Camni, Mior ni terpilih untuk mewakili sekolah dalam pertandingan bercerita, jadinya saya nak minta kebenaran Puanlah untuk dia sertai, Pertandingan tu hari sabtu ni, kat sek presint 8, bla..bla..bla...

Saya : Oh camtu..boleh...boleh.. elok juga cikgu, dia tu kat rumah je tak malu, kat sekolah bukan main malu..elok la expose dia.. nanti saya bagi sokongan kat dia di rumah

Cikgu : Oh terima kasih puan, nanti Puan bantulah apa patut..

Cehhh tetiba emak dia yang semulajadi kembang pat lima tempayan ni bertambah kembang tahap lori tangki simen terus.. tetiba emak dia over..terus call pakcik gebu, bagitau, dan siap pesan pakcik gebu nanti kena man to man talk tau..bagi semangat sikit, dia tu ada masalah gabra cuak dan malu.. kita kena tolong dia ni babah.. gitulah ayat lebey kurang saya.

Gila punya over acik kan?? hahahaha macam nak rejam muka sendiri dalam kolam ikan depan opis ni, punya over seronok lebih..

ingat saya je, pakcik gebu lagi syok.. siap cakap, nanti kita kena pegi la sabtu ni..hiks..pastu saya cakap, "cikgu dia tak kata pun jemput parent pegi..overlah babah ni nak pegi.." kannnn over kan..kan... pastu siap pesan kat saya, nanti suruh cikgu amek gambo. Hahahahah saya tak tau le orang lain.. tapi kalau jenis emak cam haku juga, korang memang rock sehati berdansa ngan acik le..

Erkk tapi dalam masa yang masa terkenangkan dulu saya dari sekolah rendah aktif juga, masuk pesta pantun la, baca puisi la, pertandingan bercerita lah, debat la.. dari sekolah rendah, sekolah menengah sampai masuk U (rass ingatkah hang pesta pantun kita masuk?? hiksss) tapi masa tu emak abah saya buat derrrkkk je, macam takder perasaan ponnn bila tau anak dia wakil sekolah masuk pertandingan apa pun.. dan saya pun tak der apa rasa pon masa tu..ishkk pelik, kenapa bila saya jadi emak feeling over gila.. confuse tahap naga kejap...

taper la..apa pun emak wa tetap best.. nampak cam tak peduli anak-anak..tapiiii sebab peduli la dia keja teruk, jual nasi lemak, jual laksa, bihun, buat kuih jual.. nak bela anak-anak, sampai tembun cam yang tengah menaip entry untuk korang baca ni.. mujur jari masih muat tekan keyboard kat laptop hok cute-cute ni..bile tah nak kurus macam Mek salam pantai timur tu??

7 Komen:

Nurul on 1:34 PM said...

ahaha..kalo kitorg la, tak tau la camner nyer xcited. Dah la somi lg over2 dr saya...Nih minggu depan nursery anak ada buat sukan pun dah citer satu kampung..siap ajak adik bradik dier dtg tgk lg..ahaha..anyway, congrats kat najmi. go go cayok..sure boleh buat tuh..

Nida Shaari on 3:12 PM said...

mek kata 2 tahun dia x jamah nasik tauuu..

ieda on 5:20 PM said...

walahai...nampak pendiam ja...
anyway..tahniah to najmi...best of luck...menang nanti mesti ibu najmi tepek gambar najmi dgn hadiahnya kat blog..kan..kan..kan..
ish..tak sabar tunggu hari sabtu (tumpang xcited..hahaha)

btw..pnut..kedai maksu belakang kedai makan tu ke?asal lalu situ asyik dok renung tp tak nampak mcm ada kedai kek pun..nak singgah tanya, malu..

My Life My Journey.. on 8:08 PM said...

Pnut, tq sgt2 ceriakan pg saya kat sini, sana dh ptg sini matahari br keluar tuh.. ibu over sbb anak sendiri no hal, anak kita sapa pun tak leh marah, suka hati kita la nk over ke mende ka kan betul tak hiks.. anyway tahniah la kat abg, selamat bercerita.. !!

Huda said...

gelak guling2 la baca ayat akak ni.. tapi memang tu dah naluri kita sebagai ibu, bangga ngan anak2. orang dulu2 tak tau tunjuk.. kita duk era berbeza, lainlah pendekatan untuk anak2. selamat berjaya untuk najmi!

Anonymous said...

Tak kata korang, mana2 mak ayah yg prihatin mesti kembang semangkuk punya. Saya hari tu, awla kena talk kat depan kelas pun bukan main lg buat rehersal... kahkahkah

Pnut on 9:48 PM said...

Nurul..eheheh kompem laki awak ober...ehehe

madu-eheheh patut kurus malatopsss

Ieda-bukan belakang kedai makan, belakang car wash la..tak dak kedai makan kat situ..

Fa-eheheh maklumlah saya ni pernah juga dijemput jadi juri pertandingan bercerita anjuran library-library awam, jadi bila anak kita sendiri jadi peserta rasa teruja lak..ehehe

Huda-betul la kita era canggih sikit, tunjuk kasih sayang depan-depan..ehehe

FA10-kan...walau anak kena buat dalam kelas pun kita dah excited..sooo kompem la akak tak over kan?? eheheh

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino