Thursday, February 18, 2010

Cuti CNY baru ni


Kesahnya kan. Cuti Chinese New Year saya sangat panjang occay, Khamis saya EL, sebab Alesya demam panas, Jumaat memang dah apply cuti, menyiapkan tempahan kek, cupcakes, so Sabtu-Selasa adalah public holiday kan... semalam dan hari ni saya MC, serius..tak sehat, doktor yang check terus kasi MC dua hari, katanya kena rest betul... so cuti panjang la saya, esok masuk keja, sabtu ahad cuti balik, ermmm harap esok dah sihat.

Oklah, bila tak sehat mana bulih update panjang-panjang...

Oh ya, balik kampung baru ni, saya discover sedara abg gebuku, yang kami panggil Cik Yang ropanya baca blog ni ye... pecah lobang kami...ehehehehe..malu aiii..

Oklah, nak tunjuk dan menunjuk segala neka kek yang telah selamat di bako, di deco dan diambil customer.. semuanya choc moist cake, kecuali cupcakes is vanilla buttercake.

Ni untuk kawan office punya order.. erkk ni minggu lepas punya..erkk saya selalu buntu kalau buat kek untuk lelaki, yang nak sweet2 kaler sweet.. kalau dia kata ikut saya nak maskulinkan cake tu, dah tentu saya akan sportykan sikit kek tu.. tapikan dah customer suka nak sweet-sweet, kita pun buat je la..


Awin untuk majlis bertunang,




yang ni best..

kek barbie ni untuk anak Anis Suhaila, Anis anak kepada adik hubby saya yang bongsu, kiranya Anis ni cucu paling bongsu la buat masa ini. Selalu order kek bagi orang kan.. tak tau apa berlaku selepas itu, rupanya seronok tengok gelagat bebudak yang berkerumun, kagum, excited, terlompat-lompat.. meriah!! Pssttt sape pun tak perasan saya tulis 1 yrs old... ahhahah patutnya 1yr sajork..acik menulis atas kek tu pun tak perasan..ahaks..kek ni dua biji, gaun barbie tu choc sponge cake, bawah tu choc moist cake. untuk yang bertanya..sekarang harga promosi untuk kek barbie yang dua tingkat camni..harganya cuma RM95 sajork... kek bawah tu je 13 inci lebarnya... so amatlah berbaloi dan murah dah rasanya... promosi ni khas untuk sepanjang bulan march, dan

Sukkeeeee kek mendapat sambutan hangat.. sambutan hari lahir Anis, di buat kenduri akikah dan doa selamat, sempena majlis pertunangan anak buah hubby, Aizat. so ramai le sedara mara dapat merasa...

Lastttt kek untuk hantaran pertunangan Aizat dan Tasha...

Selamat bertunang...dan jadilah tunangan orang elok-elok, baik yang teruna atau dara, jaga nama baik keluarga, bertunang bukan lesen untuk berdeting tanpa had macam tagline berukband-"internet tanpa had".. tp serius, jaga nama baik keluarga dua-dua pihak, tunang ni banyak dugaan, itu sebab tak ramai nak bertunang lama-lama... banyak dugaan.

Korang dah buat keputusan untuk bertunang awal, dan tempoh agak lama... Keluarga pun ikut sajalah, orang muda.. tak boleh meningkah sangat, kang lain jadinya... Jadi kena pandai jaga hubungan ini sebaiknya. Wenco dan ayah am doakan jodoh korang panjang sehingga akhir hayat, dan boleh kami dapat cucu ramai-ramai nanti..eheheh bebudak ni macam anak teman sendiri..(Aizat, Along, Syazwan adik beradik), Luqman sepupu mereka, semua anak arwah kakak pakcik gebu.Jadi sebab jarak umur kami tak berapa jauh, kami agak rapat bebeno.. sementelah, emak mereka sudah tiada. Jadi saya menumpang kasih mereka sebagai anak/adik, dan mereka pun dapat lah merasa saya meleter, membebel, marah macam emak tiri sesekali..ahaks... Sesekali geram macam nak hempuk pun ada... tapi apa pun.. korang memang best... wenco lagi...bukan takat best je... tapi super duper... maha best punya kan..kan... opsss riak lak... sorry


8 Komen:

Unknown on 10:42 AM said...

Salam Pnut! selalu baca blog nih tapi tak penah tinggalkan jejak! Now Haku nak jadi org pertama yg komen utk entry ni... Riak nih! muuahhahahahaha

Anonymous said...

kak nak tanya kepala barbie tuh leh mkn ker heheheh anak saya tanya...rm95 tuh rega sekali ngan delivery or delivery cajnyer lain??? saya dok area shah alam

Pnut on 2:09 PM said...

Jemari-ya sila riak...keriakan anda dihargai disini...ehehe

Anon-Erkkk RM95 tak termasuk delivery le yang..shah alam delivery charge RM15, tol aje dah dekat 8 rggt, ikut elite-dari putrajaya-shah alam... malaysia ni makmur dengan tol kannnnn...

ieda on 4:39 PM said...

pnut...keke biru tu jiwang semacam jer...hahaha..
aargghh..lapaq kek..

najmi on 8:46 PM said...

sori wenco terlupa lansung janji nak buat photoshoot family wenco cuti ni. hari tu penat kat kenduri sepupu. baca entry wenco yg ni baru teringat. sori sgt2 wenco.

Pnut on 8:16 AM said...

Ieda-kalo nak tempah kek, nanti contact saya ek..adik saya maksu ada buat bisnes bakeri kecil-kecilan kat sungai layaq..

Najmi-wenco pun lupa..dah balik putrajaya baru teringat

NaniRostam on 10:00 AM said...

Salutelah sama you pnut...kerja...buat kek..buat cupcake..buat kek.

Rasanya orang kerja opis ni lagi rajin daripada surirumahtangga

Kerja tapi rajin cari duit poket lain

Mana dapat tenaga dan semangat tuh...

Pnut on 10:18 AM said...

Nani-semangat tu dapat bila customer dapat dan mereka gembira, terus lagi semangat nak buat... tapi paling utama.... semangat tu dapat bila dapat duit ehehehheh dapatlah cover hutang keliling pinggang..ehehe

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino