Wednesday, November 04, 2009

Cek Pertama Nuffnang & kelas cupcakes 31 Okt.


Ingat saya kabo hari Isnin itu hari gatal-gatal, miang-miang termasuk tapak tangan kan?? hiks.. kiranya ada kebetulan yang tepat untuk kata orang-orang tua apa yang dikatakan kalau gatal belah kanan nak masuk rezeki.. eh betul.. miang dan gatal memang betul-betul, bukan cobaan. Gatal sungguh, doktor dah bagi ubat dah, tapi dok gatal gak lagi.. dasar perempuan gatal betul..

Ok, kegatalan ini didominasi belah kanan lebih, baik kaki atau tangan, menjadi-jadi merah-merah dan bintil-bintil tu keluar, pedih bila kena air, ada ke pawang atau bomoh gatal ek?? leh berobat ke?? ni kalau kat kampung ni emak sure dah minta air penawar dah, first option pi klinik, pastu kalau tak lega, dia pi cari air penawar, pastu nanti tempek ngan bedak sejuk, pastu dengan izin Allah, cam megik, gatal-gatal hilang.

Ehhh cerita bab gatal je dah dua perenggan, biasa le kan..bukan kome tak biase ngan temannya peel kan..

Ok nak kabo le kan..mungkin betul gak teori gatal tapak tangan kanan tu nak dpt rezeki, semalam saya balik rumah lambat sikit, darling sampai dulu kat rumah, saya lambat sebab jelajah kedai-kedai buku kat bangi, carikan buku teks sekolah anak bertuah saya tu, dia hilangkan dua buku teks, jadi kami kena ganti, sekolah tak mau duit. eh ok..ok..cerita bab buku teks pulak.. ok bile teman masuk je ghumah teman, laki teman hok gebu kabo teman, Ada surat, Nuffnang, cek kot.. hahaha acik suruh le pakcik gebu tu bukak, dan ya..ternyata betoi.. tu le cek Nuffnang teman hok teman gigih buat advertising MEAD JOHNSON itu hari kan? Ado lagi satu, bulan depan baru depa bayo. Memang la amount bukan riban-riban cam blogger popular, tapi boleh le, takat acik nak beli bra dan seluar dalam baru lepas dah tu, malah leh belanja lagi pakcik gebu beli seluar dalam baru kalo dia nak..hahaha.

Inilah hasil usaha teman ber-blog

Erkkk ni namanya nak menunjuk tapi tak berapa nak tunjuk.. atau dalam istilah lain.. nak riak, tapi dengan cara merendah diri, kira riak dalam iman le kekdahnya.. Riak cara sopan namanya. Tolong jangan ikut, biarlah perangai buruk ni berakhir di blog ni saja, jangan berjangkit ke blog orang lain. Saya pun sebenarnya jangkit dan kenan penyakit riak ni dari Mat Jan, dia Pengerusi Persatuan Riak Malaysia, tapi dia dah letak jawatan, saya lak ambil alih sebagai Pengerusi Sementara.

Ermmm thanks to Nuffnang, walaupun saya saya je menjadi Nuffnangers, baru beberapa bulan, tapi udah ada rezekinya.. So Nicholas sir, if any advert coming, roger me occay.. thanks again.

Ok udah le cerita eksen melampau tu kan...

ni nak tunjuk pic anak murid teman yang datang belajar buat cupcakes Sabtu lepas. Seronok jadi cikgu kepada mereka ini, enjoy je gelak, gelak ketawa huha..huhaa.. eheheh time kasih semua..



Inilah hasil yang mereka buat.. Arniza biasa juga buat cupcakes, tapi baru-baru juga, yang berdua ni Saniyah dan Nor first time belajar. Tapi hasilnya not bad, macam dah pro je..eheeh, so kepada yang berminat sila sms saya kalau nak chup tempat, next kelas maybe disember, tarikh tak tau lagi bila, tp kalau minat, sms, once saya dah confirm tarikh u all orang pertama i'll inform.


Anak murid gua ni, mula-mula cikgu ajar, dah depa terrer, memacam depa try buat, lagi lawa dari cikgu ajar..lawan tokei ni...

Ok, inilah anak murid saya itu hari dengan hasil kerja mereka..

suami Arniza tu hebat betul, minat dia dengan baking, and bersungguh-sungguh berlatih deco cake, bertuah ko niza oiii ada cik abe kreatif.. boleh sama-sama membantu.. Moga dapat banyak tempahan..so kengkawan, kalau duk area Kepong, boleh contact Niza kalo nak order cupcakes, tinggal je pesan kat sini, kang niza roger u all (wahh pepandai je aku..)

Ok.. next kelas 14hb November ni, sapo dah confirm tu jumpe la kita nanti..ahaks..

Eh saya ada berbalas email dengan seorang pembaca blog ni mengenai kisah dia lahirkan baby kembar tak cukup bulan, sedih gak kisahnya, nanti kalau dia izinkan saya letak story kat sini buat kongsi-kongsi luahan rasa dengan u all. Moga dia pun dapat kekuatan dari u all, sebagaimana kisah si Aminah (bukan nama sebenar) yang meluahkan tekanan dia belum ada jodoh, dan berbadan besar, pagi-pagi tadi Aminah dah sms saya, kata dia baca dah semua komen kat sini, dan dia rasa happy bila ada orang concern dengan apa dia rasa, and dia kata thanks sebab memahami. Saya pun happy dapat meredakan perasaan dia.

*Nota hari ini
Kadangkala bila seseorang meluahkan sesuatu masalah kepada kita, dia tak berharap kita dapat menyelesaikan masalah itu, cuma dia harapkan kita mengerti dan memahami malah sudi bercerita bersama-sama, itu sudah cukup meredakan jiwa.
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino