Thursday, October 29, 2009

Jom Pegi Ber-SO-SIAL.. tengok wayang pacak


Rentetan entry semalam tu kan, ramai lak yg concern, sampai ptg tu YM acik invi kejap, sebab korang asyik YM tanya sape cik enon tu.. heheh kepochi la korang, tapi taper acik suker, sebab acik pun suke kepochi gak.. keleessss kita sehati sejiwa berdansa, jangan bimbang, rakyat malaysia prihatin, kepochi satu semangat yang bagus. Semua tanya entry mana, komen mana, ishkk kan dah kabo, maleh panjang cerita, saper rajin pegi la cari ceruk mana cik enon letak komen-komen sorga dia tu..

Dengan bantuan Ajid, dan beberapa kroni Mak Pnut yang lain, kami tau dah saper tu olang.. kita ucapkan Salam Sejahtera buat CIk Enon (Anonymous) dari Kampung Mahmoddiah, Johor Baharu. Glemer ouls.. hiks, kitaorang siap dapat tengok bumbung rumah Cik Enon lagi.. tapi nampak bumbung umah je la.. jadilah buat melepas rindu.. orang tua-tua kata, kalau angau, tak boleh tengok orang, tengok bumbung rumah jadi le.. Terima kasih kepada teknologi satelit.

Kita doakan Cik Enon sentiasa dalam keadaan baik-baik saja. ok cik Enon Peace NO War!!!! :-D

Ok.. Saya nak ajak ouls semua pegi ke Majlis Maskara nak??? Erkk cube tengok sini ape bendanya Maskara dan Sindiket Soljah tu TENGOK SINI KALO NAK TAU set-set umat ni buat tayangan wayang pacak kat Rumah Pena Sabtu ni. Depa akan tayangkan filem-filem pendek, set-set umat ni bikin filem pendek suka-suka depa.. dulu ada le saya join set-set umat ni, tapi sekarang busy je mane ada masa. Tapi hok Sabtu ni menarik perhatian saya, maka saya paksa laki saya bawa saya pegi sana.

Dengan bantuan NAGA dia tolong saya bodek laki saya agar bawa saya ke sana, maka Sabtu malam ni kami akan berembun dan berSO-SIAL kat Rumah Pena, ada ramai karyawan seni, saya harap Mamat Khalid sihat dan dapat datang, kerana kami berdua laki bini nak jumpa dia, dan mana tau Mamat Khalid offer kami berlakon jadi pak pacak untuk filem akan datang dia. Maklumlah darling saya kan encem lagi baby face... saya usah kira la..jelita sungguh kan.. Takat-takat lakonan Maya Karin, anytime gue boleh caras...

Jadi korang, jomlah kita tengok wayang pacak in real, lepak kat padang, ada skrin, pastu bawa jajan. Naga suke hati paksa saya bawa satay, pastu demand buat makaroni.. Naga ko berangan le ye.. aku ada kelas cupcakes pagi tu. tak kena gaya aku pegi bawa diri je. Hahahah tapi idak le..teman akan bawa gak satu menu buat melahap pada malam itu sambil menonton di bawah sinaran bulan purnama. Kami akan bawa tikar yang besar, ehh bantal nak bawak dak?? selimut?? ohh ya naga pesan bawak ubat nyamuk.. aci dak aku bawa sabut??? hiks.. Daun, CIk Madu hang tak mai ka?? Selamba la Daun bawak Iqbal berembun..

Hok ni maklumat Tok RImau anto ke FB saya, kamu tengok bahasa orang kreatif, ni pun dah menarik, jadi jangan ragu-ragu, saya confirm musti best. Buat suamiku tersayang, jangan nak ada janji temu lain itu malam occay, kabo kat kawan-kawan babah tu mengeteh pada hari lain.

1. Diramalkan Maskara Shorties kali ini akan masuk Malaysia Book of Record sebagai acara maraton filem pendek terpanjang. Ada 27 filem yang bakal ditayangkan dari 7.30pm-1.30am. (Anggaran masa). Berembun kita malam tu.

2. Sila dapatkan permit balik lewat dari pihak-pihak tertentu. Bawa kunci spare agar x ganggu orang lain nak tidur. Harap-harap pihak tertentu tidak ada kunci spare.

3. Tempat letak kereta utama adalah dalam kawasan Rumah Pena. Sepanjang lorong susur Gapena dan Pena. Parking MAA. Etika letak kereta, first in last out. last in first out. Seeloknya carpool. Kalau sesat pun beramai-ramai.

4. Masuk adalah percuma. Keluar pun percuma. Jika mahu pulang awal, pastikan kereta diletakkan dibahagian yang senang keluar.

5. Rujuk peta dari web Sindiket Soljah utk ke Rumah PENA. Jika memandu dari arah DBP, elakkan masuk susur lorong ke rumah PENA dengan mengejut. Buat pusingan keliling sebelum masuk ke PENA. Lebih mudah. Lebih selamat.

6. Kami tidak punya cukup kerusi. Bawa tikar piknik, payung, kudapan. Tayangan adalah di bawah bintang. Outdoor. Ala wayang pacak. Kami ada ikut petua lambung seluar ke bumbung tapi kami tidak tahu jampinya. Jadi, marilah sama-sama doa-doalah tak hujan pada malam itu.

7. Sila bawa pulang barang yang anda bawa dari luar, termasuklah sampah kulit kuaci. Pastikan laman PENA bersih dan kami tidak disaman pihak Bandaraya.

8. Anda berdiri menghadap layar. Zon perokok adalah sebelah kiri, zon bukan perokok adalah sebelah kanan. Sila buang puntung rokok di tempat yang disediakan.

9. Jangan lupa bawa duit lebih kerana ada gerai jualan buku disediakan.

10. Makanan ada disediakan oleh penaja. Sementara stok masih ada. Jika kalian mahu sedekah makanan, dialu-alukan. Bawalah baki-baki kuih raya tu.

11. Tempat solat disediakan di tingkat atas Rumah Pena. Dokan tidak hujan malam itu.

12. Ulasan tentang acara dan wayang yang ditayangan adalah digalakkan. Tag artikel atau foto anda dengan perkataan Maskara Shorties 2.

13. Kod pakaian: Kool ikut acuan sendiri. Semua orang kool seluruh negara ada di Maskara Shorties. Kalau dia tidak ada di Maskara, dia tidak kool. Jangan malu kepada diri sendiri kelak. Pergi ke Maskara Shorties.

14. Peringatan: Maskara Shorties mula 7.30pm. 31 Okt 2009. Rumah Pena KL.


So semua.moh le.. roger-roger saya kalau nak join.. kita support group independent berkarya..

p/s Eh cube perhatikan kawan-kawan saya nama pelik-pelik..Naga, Daun, Madu, Tok Rimau, sungguh multi epe ek?? hiks, tu sebab bila emak saya ada kat umah, pastu depa ni datang, mak saya cam moskil..erkk awat nama dia Daun..hahaha.. hiks..


Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino