Wednesday, October 28, 2009

DIAM ITU PINTAR!!!!


Lalalaalal ada orang cube nak sakitkan hati saya nampaknya sekarang.
Moga bahagia la anda dengan cara anda, kalau niat anda memang betul nak sakitkan hati saya, anda belum berapa berjaya, kerana saya mengambil prinsip Azwan Ali kejap..
Cak..cak..cak..cak.cakkk.cakk ade aku kesah????

Saya ada keluarga saya yang saya sayang, saya ada kawan-kawan saya yang kenal saya, means tahu siapa saya, jadi saya tak perlukan orang yang tak suka saya untuk jadi kawan saya, atau saya pun tak nak jadikan dia musuh saya, prinsip saya kawan je semua orang. Walaupun ada orang cuba nak bermusuh, tapi saya malas la layan, ko provoke le sorang-sorang, acik maleh nak layan. Baik acik bukak youtube tengok lawak-lawak gampang afdlin shauki, din beramboi kat dalam SPONTAN. terhibur sikit.

Ini IP address seseorang yang tak sukakan saya 203.82.92.129 dan 203.82.92.149 hiks..orang yang sama kah?? ni pengguna celcom berukband ni... siapa tu?? kroni kami dah kabo tau saper orang ni... hiks..tapi tak per.. biarlah.. pesan emak saya "Biarlah orang sakitkan hati kita, jangan kita sakitkan hati orang"

Saya bukan jenis nak latah-latah, sentap dan tutup blog, atau invite reader je masuk baca bila kena provoke, malas la..kalau saya buat camtu, suke la orang yang tak suka saya kan, bak kata RUDI orang macam tu hendakkan perhatian, jadi bile kita tunjukkan perhatian kita, saya prinsip saya lak dengan cara menutup blog, atau privatekan blog maknanya kita bagi perhatian kat dia le kan.. no la.. saya adalah diri saya. Rudi suruh saya manage comment, hanya yang register je boleh boleh komen, atau tukar guna blogger punya komen, ermm tak nak la.. saya tak suka menyusahkan orang yang ikhlas nak kawan ngan saya, depa yang tader blog kang tak boleh komen, mungkin kekadang saya tanya pendapat, dan pendapat terbaik itu mungkin datang dari akak-akak, adik-adik yang tader blog, tapi nak komen. Haloscan senang, sesiapa pun boleh komen. Ajid kata sorang tu tak menjejaskan ramai lain yang sudi berkawan dengan saya.

Part ni kata-kata ajid buat saya tergelak
"yadziz: doa ja, moga dia dapat hidayah dan dapat hobi baru, seperti bermain congkak atau conda condi selain dari kacau blog orang
yadziz: alah kak.. macamlah akak tak biasa ngan sampah sampah masyarakat gini..
yadziz: dari dunia jurnal dulu lagi ada apa..
yadziz: sabar kak sabar"


eheheh ajid is forever my truly 'adik', He never failed to be good to me tau... dia sebok cemana pun, kalau kak dia ni mintak tolong pun sambil shopping pun dia akan tolong, maklumlah dia online dari memana sahaja. Ajid, akak tak tau cemana nak habaq betapa akak rasa bertuahnya dapat kenal ajid, dapat jadi 'kakak' ajid, sungguh tak tipu. Ingat minggu lepas, dia tolong update pasal kelas cupcakes yang dah full tu, saya tak sempat online, mintak dia tolong umumkan kat blog kelas dah full, call dia mintak tolong updatekan, pakcik ni dah bersiap nak balik rumah dah, dah abeh kerja, tapi dia tetap juga selit, tolong updatekan juga. Ehh apsal tetiba cerita ajid??

Oklah kita kaitkan juga bahawa cerita Ajid ni adalah relevan dengan perenggan-perenggan kat atas itu. Ajid antara manusia yang saya kenal melalui blog saja, selain Cik Daun, Nuar,Cik Madu, Nett, Rudi, Mat Jan, Bean, Salina, Kak Sya, Mak Andeh, dan ramai lagi yang tak tersebut dek saya.. mereka semua hanya dikenali melalui blog, tetapi akhirnya jadi macam saudara sendiri. Kak Sya dan Mak Andeh memang dua orang selalu saya luahkan perasaan kalau saya down. And dioarang biasanya sentiasa ada kalau kita perlukan, bebudak yang lain tu ermm usah kira la..memang rapat la.

Bila kita menulis blog, dan membaca blog orang, pilihan di tangan kita, samaada kita hendak jadikan penulis blog atau orang yang baca blog kita sebagai musuh atau buat kawan baik kita, semua atas diri kita, kalau kita pilih untuk benci dan tidak suka seseoarang itu ape boleh buat, takkan saya nak balik Kedah, ajak mak pegi Siam, cari bomoh Siam manderem kasi semua orang suka saya. Bodoh la sangat kan... ermm tetapi kekadang jadi orang yang bodoh sangat indah, sebab kalau dah nama pun bodoh, orang yang marah kita tu pun kategori ape ek?? lagi bodoh dari orang yang bodoh?? hiks.. jadi saya tak mau jadi orang lebih bodoh dari orang yang lebih bodoh... jadi keputusan terbaik ialah..

DIAM ITU PINTAR

Kepada ENCIK/CIK/PUAN ber ip address seperti di atas, terima kasih kerana membaca blog ini, kunjungan anda amat saya hargai. Anda penyumbang statistik pengunjung blog...sehari ada seribu lebih orang keluar masuk sini, anda salah seorang.. terima kasih...

p/s sebagai seoarang yang suke eksen dengan diri dia sendiri, cube tengok saya, saya baikkan.. kalau orang lain dah kata blog dia ada lalat, ada langau le..tapi saya tak pun kata camtu.. . jadi sile puji saya adalah baik..

sekian, terima kasih

Yang Benar

Pnut
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino