Friday, September 11, 2009

Entry tak der pekdah...


Acik sebok ni...
sebok aper..
usha tiket Air Asia nak pegi Sabah bah...
Ada lak tiket tambang murah, penaja juga bersetuju.. ahaks.. jadi acik pun sebok la membuat tempahan. Plan nak gi Sabah ni dah lama, dari sebelum pregnantkan Alesya, asyik tangguh, kali ni harap jadi...

Saja jenjalan anak beranak, tapi lambat lagik..bulan 5 karang nun..sempat acik kumpul duit kan... tiket udah boli.. tunggu kumpul duit buat bayo hotel lak. Kali ni bawa emak lagi jenjalan.. mak kami kan orang susah, tak pernah merasa naik kapal terbang, ni la ada rezeki sikit-sikit nak belanja emak pegi makan angin, nak belanja mak pegi Mekah tabung asyik bocor.. Insya-Allah kalau ada rezeki sampai juga hajat nak bawa emak pegi Mekah nanti..moga-moga semua kami panjang umoq... Sempat penuhkan tabung ayam ni

Jadi orang Sabah.. Kate, sile tunggu kedatangan kami ye.. awak bawak kiter jenjalan ek.. tetiba teringat arwah Nur Khairiah, arwah dul beriya-iya kata kalau saya pegi Sabah, dia orang pertama nak tunggu kat Airport, tader rezeki, Nur meninggal tahun lepas dalam kemalangan jalan raya, cerita kemalangan itu terpapar dalam surat-surat khabar esoknya.. Al-Fatihah buat arwah.
Propa sungguh mak Pnut ni.. keturunan Jakun agaknya, orang pegi Ostolia pun tak kecoh dia baru nak pegi Sabah kecoh macam pegi London. Propa pong pang..pong pang.. biasaklah, tak kecoh bukan sapinat la kekdahnya tak gitu rakan seangkatan ku?? kiza, cik kiah, chik??? kome kenal aku tau le cemana gayanya propa tahap k*ling aku kan..hiks...

Bonus kakitangan sokongan gomen..

Huwaaa sedikit frust kekdahnya bila bonus hanya kakitangan sokongan je merasa, sodih acik tau..sob..sob...sob... kesat hingus leleh sat... kejam sungguh la haiiii. Eh jangan tak tau..kakitangan sokongan ni pun, kalo dah berpuluh tahun keja, dah tahap gaji mati dah.. tak kena gaya gaji depa lagi tinggi dari gaji penolong pegawai tau.. malah ada yang lagiii banyak dari pegawai baru. Jadinyaaaa Yang DiPertua!!! Saya bangkang!!! sepatutnya bonus itu diberikan berdasarkan gaji.. uhuuhu, kalau pun ikut logik kalau ikut gaji pun belum tentu saya layak dapat bonus, tetapi kalau ikutkan bonus diberikan kepada kakitangan yang gajinya kurang 2K, at least ada juga pegawai-pegawai baru, atau penolong pegawai dapat sikit kan... tapi ape nak buat, siapa lah saya kan... Suka la hang pa cik Madu ek... jangan lupe duit raya kat Baby Q lebih sikit, emak baby Q pun nak jugek

Saya ada benda nak cerita, tapi kalau saya dah bercerita, kompem hikayat merong mahawangsa, berjela-jela kekdahnya, jadi tunggu lain masa saya cerita.. (motiff itu pun nak kabo??)

Eh saya kena akui, prestasi kerja saya sejak minggu lepas teruk, macam nak tampor diri sendiri berdas-das... Gila mood nak balik kampung je ada. Pagi-pagi saya siapakan kerja awal-awal, gigih sungguh pagi hari, dah tengahari saya rileks la sikit, dan santai-santai buat kerja.. Ater udah teman koje tempat banyak buku kan, maka segala neka majalah ada kat sini, kejap haku baca majalah Nona, dah abeh Nona tuko lak, amek Jelita, boring Jelita, baca Pa & Ma... ahaks..jang dengki occay...maklumlah majalah pon dok cerita bab raya je.. jadi bukan saya saya, sila salahkan editor majalah tu.. hahahah tak pasal...

Petang ni Mak Su bebudak ni datang umah, udah teman kirim dia belikan bunga api..maka meriah le kami main bunga api malam ni.. yeayyyyy!!! ye saya umat over sile terima hakikat.

aarghhh nak update blog pun tak dak mood... motif nak balik kampung sangat kan.... lalalalaalalalalla yeay...yeayyy balik kampung....

sekian entry tak der pekdah buat hari ini...

suka hati tamat entry macam gampang gitu... boleh la dari tader entry kan... hiks.. tunggu aaa kot sat lagi mood mai nak cerita saya tambah le...
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino