Friday, August 21, 2009

Baby Q warded...


Sesuatu yang kami takut-takutkan berlaku juga...
Si Baby Q demam panas sejak Rabu malam. Sepanjang malam saya tak berapa tido, check temprature, lap badan dia, so the next morning, dia macam dah ok tak demam, Khamis tengahari, saya di bank tetiba bibik call bagitau Baby Q dah kejang. Ya Allah..suatu benda yang saya takut jadi juga.. sebelum sy keluar tu dah check dia ok, tak panas sangat, pesan bibik lap badan dia, benda jadi masa bibik tengah kendong nak tidokan dia.

Memecut terus balik rumah, sambil call babah, babah tak jawab, mujur saya save no tel office mate dia, call Mimah one of his office mate, mintak sampai pada hubby, saya tak der masa nak call byk kali. Sampai kat umah dia masih kejang..Tuhan je tau perasaan itu. Walaupun pernah lalui 3 kali masa Najmi, tapi ini kali pertama Alesya lalui, takutnya...ya Tuhan. Terus angkat dia ke bilik air, siram badan dia dengan air, kemudian basahkan kepala dia, terus arahkan bibik amek ubat bontot dalam peti sejuk, terus sumbat, kelam kabut capai apa patut terus pecut pegi hospital. Sebab dah ada pengalaman saya tau apa perlu buat dan tidka terlalu panik, bibik panik dan menangis. Sambil drive 120-130km/j, call sekolah si minta kerani sekolah sampaikan pada si abang mintak dia balik naik bas sekolah, call jiran mintak tolong tgkkan si abang balik sekolah nanti. Sampai kecemasan terus berlari masuk usung baby, terus doktor monitor.

Alesya lepas penat kejang, perlu oksigen kata doktor takut nanti kurang oksigen ke otak.. Saya terbayangkan dia di NICU dulu, Ya ALlah cukuplah tak mau lalui lagi sekali.. Saya terus berdoa.


Again, tangan kena cucuk, masuk air..cian adik sakit.


Ini sudah masuk wad, dari kecemasan tadi, pucatkan muka dia. Tapi sudah recover, aktif dan bising mulut dia...

Ini pic waktu malam dah.. dah kembali aktif dan 'menyengat' syukur Alhamdulillah...


so kepada parent ada anak kecik yang baca ni please take care tau bile anak demam... u all boleh search melalui button search kat blog ni utk baca kisah lama najmi kena demam panas dan apa perlu buat kalau baby demam atau kena fit... nanti saya update lagi, skrng kat wad, nak layan dia kenit ni lagi... aktif sungguh la hai...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino