Sunday, August 02, 2009

Baby in in black kebaya and lagu otai


Seperti yang acik canangkan hari jumaat hari tu, saya nak pakaikan Baby Q dengan kebaya kan? dah lama beli kebaya ni. Berkenan nengok kebaya ni bergantung comei je, gerammmm, ingatkan reganya takat 20-30 henget, tapi rupanya cecah ratus cik kak..amek ko.. terkedu lidah acik masa tu. Uhuhu, tapi.. tak putus asa, acik tawar menawar, dapat lah harga dia kasi RM90,uhuhuhu darling ai jeling manja je time tu.. time bayar kita tunjuk pak dia bayar..hiks...

Jadi..Maksu dan bibik telah melaramkan Baby Q saya pada malam kejadian

Ni baru sampai, member mamai.. baru bangun tido..mood tak berapa ok.. mintak senyum pun kelat sungguh..
Photobucket

Bermacam cara kami cuba nak buat dia senyum, tapi tak berhasil kekdahnya.. bagi tu tak mai, bagi ni tak mau, sikit lagi nak suruh pak dia jadi badut..ahhaha
tetap mashammm je muka dia
Photobucket

Sekalik ko..dapat jumpe pengantin..terus dia suke, wahh suke ek pengantin baju merah tu... Cida ni actually saya baru je kenal, dia pernah order kek, and cupcakes dengan saya, pastu selalu pulak kitaorg borak kat YM, tukar-tukar cerita, baca-baca blog, terus jadi geng gituk..lagipun pengantin ni dah bersanding bertiga.. diorang dah nikah beberapa bulan lepas, so pengantin dah mabuk kepayang jadi Cida selalu dok tanya perihal mengandung-mengandung ni..eheheh excited kan anak first.

ok dengan pengantin..lawa la cida, mekap dan baju tu..
Photobucket

Lepas bergambar dengan pengantin, kitaorang pun balik, dan-dan tu Baby Q punya angin dah sampai, terus gedik dengan overnya..
Photobucket

Eheheh ape ingat Vanida Imran je leh lawa dengan Red Kebaya, anak dara saya pun anggun gak dengan Black Kebaya dia.. Kelassss kan...

Eh saya dah letak lagu kat blog ni list lagu-lagu yang saya suka layan. Terutamanya lagu-lagu rock otai tu, lagu zaman-zaman saya pakai kasut sport shoes dengan tali kasut kaler striking, oren, hijau, pastu dengan pakai t-shirt putih kat dalam dan t-shirt kotak-kotak kat luar. Zaman gue layan Kurt Cobain dulu beb, zaman kegemilangan Nirvana. Ape lagu Nirvana gue tak hapal.. layan beb.. Zaid, ko ingat tak masa malam Induksi, ko nyanyi lagu Nirvana, half way ko lupe lirik, aku tolong cover.. nostalgia lah kan..

Banyak lagu rock kapak sebenarnya, nanti sesekali saya letak lagu-lagu rock kapak je.. layan sangat.best.. korang ingat tak masa kita mude remaja dulu??? Saat yang ditunggu-tunggu ialah bile time Pujaan 10 Nescafe tu??? masa tu le nak dengar lagu best-best, pastu kita siap dengan tape kosong, bila keluar je lagu kita suka, cepat-cepat tekan play+record, tapi DJ dulu-dulu ampeh, suke bercakap, jadi akan dengarlah lagu-lagu dengan suara DJ sekalik. Kalau nasib malang boleh dengar suara adik menangis, suara emak jerit "hang asyik dengan radio saja, adik hang tegheyak hang buat tak tau, sat lagi dengan radio cabuk tu aku lempanq" tu diaaa pitching emak sama naik ngan pitching penyanyi lagu kat radio tu.. Spoil je.

Pastu kalau agak-agak lagu tu banyak sangat 'kacau bilau' jangan bimbang, nanti malam ada rancangan permintaan lagu. Siang tu pegi library sekolah, tengok lagu permintaan apa akan keudara malam ni, pastu standby dah nak rakam ni... Kaset tu beli kaset kosong, kalau ada kaset lama yang kita tak nak, tapi original, kalau kaset ori kan, ada cam lubang sikit kat bawah tu, jadi tak boleh rekord, tapi kita kreatif kan, amek selotape kita tapekan kat situ, jadi boleh play+record.

Pastu kalu nak tulis lirik lagu, mula la play pastu pause, tulis sebaris, kang play balik, kang tulis balik. gitu kekdahnya, gigih la kan. tu kekadang jadi lirik sendiri. Pastu kalau ada sepupu sepapat yang kerja kilang ni depa suka beno beli majalah URTV, biasanya kat majalah URTV ni ada lirik lagu, apa lagi gigihlah menyalin.. kalau agak-agak sepupu atau mak sedara ko jenis baik hati, dia kasi la gunting lirik lagu tu, pastu leh letak belakang buku sekolah, dalam plastik pembalut tu... kalau lagu ramlah ram, kang cari gambo Ramlah Ram, pastu letak lirik sebelah Ramlah Ram. Nak lagi kreatif, lekat lirik tu kat kertas kosong dulu, pastu bakar kat tepi-tepi kertas tu dengan ubat nyamuk. Hahahah lawak siot..budak sekarang ubat nyamuk pun tak pernah tengok.

Sekarang canggih, download je lagu apa kita suka, pastu encik google sedia berkhidmat, kalau ko minta lirik lagu apa pun...

Tetiba rindu radio cabuk saya.. mmg buruk, uhuhu.. List lagu otai tu akan bertambah sehari ke sehari...tunggu kemunculannya..
Ada lagu tu tajuk kat tepinya tajuknya : Hadapi dengan senyuman-Dewa, saya pernah letak kat sini dulu, ada ramai yang kata suka lagu tu, time-time down diaorang layan lagu tu gak.. and memang pun saya pun suka...
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino