Tuesday, July 21, 2009

Mak Cik Pnut tengah berkonperen


Ye mak pnut tak der kat opis, jadi entry tado gambo-gambo...
3 hari bersidang di Seri Pacific, nama baru dia punyalah panjang berjela, saya sebut Sri Pacific je la..nama lama dia Pan Pacific, tah le agaknya semua pemegang share mau letak nama memasing kot, sekalik berjela panjang, maleh nak tulis panjang beno.

Saya suka berkonperen ni sebab dapat jumpa kawan lama, senior, junior, rakan satu batch masa belajar dulu, sesuatu yang menarik di bidang kerjaya kami ni pi balik-pi balik jumpa junior senior je, semua keluar dari satu universiti, uniknya kan, mano ada universiti lain offer ijazah bidang kami, nan ado wei.. tatau kot skrng dah ada, tp diploma mungkin la, degree tak der lagi rasanya, master ada la dua tiga universiti ada. Itu yang best sebab bila time kursus seminar pakat jumpa senior junior yang sama-sama galas beg naik turun bas pegi kuliah, makan nasi dari kawah yang sama di kolej. Nostalgia. Bezanya tak kira le laki ke pompuan sekarang semua kembang semangkuk je la.

Dalam kursus gini, saya tetap dikenali nama PNut le, tader nama skema. Pernah dulu pegi kursus, kan bila kursus kita pakai name tag kan, pastu ada le sorang senior saya, siap gelak laki, la nama betul ko Nor S*a**n** ke?? skema giler nama, tak padan langsung nama ngan ko ni.. aku tatau pun nama betul ko, sejak aku kenal ko semua orang dok panggil pnut je, tak pulak aku tau ko ada nama sungguh ayu tu. Hiks.. ado ka gitu..

Eh tu belum lagi sorang junior saya Linda, budak duk depan bilik saya masa dikolej dulu, dia jumpa blog saya dan jumpa blog cupcakes, sekali dia nak order, berkali-kali dia nak confirmkan betul ke ni kak pnut dia kenal tu, tak percaya beb gue boleh bikin cupcakes. siap leh kutuk saya seround. katanya tak sangka pulak, sorang kakak yang brutal dan ganas ni boleh buat kerja feminin.. Halloo brutal-brutal kak ko ni dah keluar dua budak tau.. Confirm wanita tulen occayy..

Eh geng info, korang kalau jumpa kawan kita yang sorang yang very the ganas dan suke ati dia je kalau dia nak buat apa, kini sangat la ayu. Kalau dulu kalau dia kata dia nak buat apa, no one can stop her, time dia naik hangin arwah farah dan kak nun je leh layan dia, kalau set-set kita ni nak layan amukan dia tu, boleh jadi adegan tarik-tarik rambut. Zaman berubah kan, sedangkan gue yang separa ganas dulu boleh jadi feminin, inikan pulak dia kan, weii kawan kita tu isteri yang baik noks... very the patuh kalian.. Bertuah dia dapat suami very the penyayang, tak kasi bini pegi beronggeng sorang-sorang, sayang sepenuh jiwa gitu, tak lepaskan sang isteri pegi shopping sorang-sorang.

Tak kasi isterinya drive, hehehe bab ni gua gelak la sikit, sebab antara cita-cita kawan kita ni masa student dulu berangan le, dah keja esok nak pakai keter beso, pastu pakai cermin mata hitam, drive dengan bergayanya.. hiks, ape barang pakai cermin mata hitam duk sebelah je..ahaks..ya ampun En. Ra*** (bukan nama sebenar) bila lagi nak merasa drive itu Vios?? ni katanya nak beli keter baru, tapi lambat lagi nak dapat drive katanya, merasalah time ko dapat drive keter tu dah tak baru....hahahah eeeii jahat dan kejinya aku ni...

Biarlah acik Pnut bawa Mr. Grey yang murah dari Vios tu, tapi acik drive sendiri tau, malah hari pertama amik Mr. Grey ai yang drive keter dari Toyota tu bawak balik umah. Punya gabra dan suspen, semua lampu merah haku tibai hari tu. hahahah

Oklah geng info, sila teka siapakah awek berkenaan. Nak kutuk lebih-lebih, kang En. Ra*** bukan nama sebenar tu baca blog Mak Pnut pastu tak kasi bini dia kawan ngan saya pulak. tak pasal gue hilang kawan lak nanti. Amoun dan maaf le En. Ra*** saya gurau-gurau aje, tapi tak sangka nooooo isteri awak sangat feminin sekarang, weeeeiii geng info harap ambil maklum... pakai jubah beb pegi conference, diulangi pakai jubah labuh, eh sedap pulak, nak ulang lagi la... kawan kita tu pakai jubah labuh, kaler hitam lagi, ditambahi ayat penyata seterusnya, dah lah pakai jubah, naik lrt tu... ehh ape barang naik lrt, tak kelas la...bangla dan vietnam keja kontrak pun naik lrt... hahahahah bawak la Vios tu, baru kelas... bangla mana bawak Vios. Opsss tadi dah minta ampun maaf macam nak raya tapi terkutuk lagik... ter ek..ter... ter tu kan perbuatan tak sengaja...

Kannnnnnnnnnnnnnnnnnn...
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino