Friday, July 24, 2009

entry buang masa tah hapa-hapa


Ini entry buang masa.

Semalam yang bermaksud malam semalam ye puan-puan dan tuan-tuan.. semalam itu Cik Daun yang bukan Cik datang ke rumah saya bersama hero-hero dia, Nuar dan hero kecik yang encem giler iaitu Iqbal Wafiq, Daun sudah kurus sekarang, (ni dia paksa tulis, saya malas tulis, tetapi demi menjaga hati seorang teman poyo saya tulis le jugak, saya ada bukti mengatakan dia suruh saya tulis di blog ni dia dah kurus, iaitu perbualan di YM, jadi dia tak boleh tuduh saya mengada-ngada)

Ok, Daun ialah partner in crime saya sekarang. Tunggu gabungan duo kami nanti. eheheh..

Alaa Daun, standard la lepas 6 bulan pertama bersalin musti berat turun dan kurus, pastu musti gumuk balik..ahahahah ayat orang dengki ok, perangai dengki begini tidak elok jadi ikutan.

Huwaaa acik Pnut nak pegi gym la lepas ni, saper dok area bangi jom la join acik weii..murah tau..gym tu kat area pkns tu, bangunan baru bukak tepi tasik cempaka, acik dah pegi nengok tempat tu, for ladies only..yuran pun murah, ada banyak pakej, paling rendah RM50/month, unlimited guna, and tambah RM10 kot kalau nak join kelas senamrobik atau poco-poco, and RM150/3 month, RM300/6month and 500++/1 year (tk igt berapa) and for pakej 3 bulan ke atas tu, free senamrobik dan poco-poco. Uhuhuh saya ingat nak join untuk monthly dulu, test market dulu, kang haku hangat-tangat taik kambeng je, rugi pulak, dari kena kutuk ngan laki sendiri baik gue try kecil-kecilan dulu.. huwaaaa 5 kilo sudah naik selepas menurunkan lebih 23kg tau.. kejilah, nak turun makan bertahun-tahun 23kg tu, tapi nak naik tak sampai 5 bulan..

Uhuhhu ni semua gara-gara tibai makan apa saja masa emak ada sini, gila ko..mak masak beb, semua sedap-sedap, ada je tangan emak nak masak itu-ini, acik lak kerja makan je..menciklah.. ermm lagi pulak, lepas bersalin ni, badan saya mudah masuk angin, kalau lambat makan or kurang makan badan masuk angin dan terus sakit kepala. Kalau dulu meks steady je pagi minum oat dan milo, sampai tengahari menten, kalau sekarang, kang tengahari mula sakit dada, pastu mula angin, mual dan sakit kepala, sudahnya tengahari cari nasi sikit, walaupun makan sikit je, tapi nasi tu jahatlah kasi orang gumuk. Walaupun saya cuma jamah 4-5 sudu je nasi, ermm entahlah, mungkin selera agak macam naga, balik kerja, ada pulak ku belikan jajan, goreng pisang la, karipap la.. dan malam pulak, tak boleh jadi, kena pegi gymmmmmm, jom la join, kak dy jom la..eerkk kak dy dah kurus. saper lagi ek kat bangi?? Kak Mazni jom la.., Zar camner nak ke??

Musti turunkan balik 5 kilo yang jahat tu..benci la..benciii benciiiiii...

Babah, tolong jangan paksa mama temankan babah makan ok... pastu nak suap-suap orang makan, kalau tak nak dan-dan pandai mengayat bini...

ermm moral of the story... kalau badan gemuk jangan salahkan diri sendiri salahkan orang sekeliling..kannnnnnnnnnnnnnnnn.. lariii 400 meter
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino