Monday, May 25, 2009

Alesya mencoba merangkak


Finally!!! setelah lebih 11 bulan atau umur sebenarnya dia sekarang baru 9 bulan, our Baby Q finally sudah berjaya mengangkat badan untuk merangkak... butttttttttttt baru angkat badan je beb.. belum 'mengayuh lagik. Apa pun bravoooo kitaorang happy sebab dapat snap pic first time dia mengangkat-angkat badan ni, macam teruja semua orang terutama Mak Su yang lepak kat umah last weekend. Dia macam heran kenapa semua orang kerumun dia, pastu dok cakap, go Adik go..gooo don't give up..up adik..up... tiba-tiba bila dah angkat badan, kami semua jerit..Yeayyyyy!!! terkedu awek kecik tu, heran dia nengok orang keliling dia masa tu, and of course ler the anak pak dia dpt kiss-kiss dari pak dia..

And lagi pencapaian dia, dia dah pandai sebut Ma ma ma ma ma... dan sebut ba ba bah..ba ba bah... yesss tak sabo nak citer kat doktor Dave nanti 'anak' dia kat NICU dulu dah pandai sebut ma ma ma.. ba..ba.ba..bahhh ermm tapi ini hari dia hanya sebut ba..ba..bahhh tak sebut ma.maa..maa pun.. suruh sebut pun tanak, sebut babababahhh jugekkk.. oh sungguh tersinggung.. hiks..sangat poyolah emak dia. ye la..kang tengah malam nak susu suruh babah bangun susukan.. hahhaha emosi..emosiii...

tengok...kitaorg overdose excited, dia leh maintain dan pelik kenapa sumer orang jerit-jerit.. kecoh la korang ni kata dia, eh nampak tak kain alas meja tu dah kena singkap, ye... itu kes dia sudah pandai tarik kain tu tau... bahaya...
Photobucket

Baru angkat je ni, belum kayuh lagi, nak capai apa-apa didepan dia, dia akan meniarap dan 'mengayuh' ala askar gitu..

ok then, lepas amek pic mak pnut letak kamera kat atas kabinet tv, sebab senang kang kalo ada aksi dia meniarap dan nak amek pic video dia practice merangkak...

sekalikkkkkkkkkkkkkkk si abang rupanya dok amek pic tah hapa-hapa..lubang idong adik, cuping telinga, ater mangkuk jamban pun dia amek pic, haru budak ni. saya tak sedar, cuma sedar pagi tadi kat office bila nak upload pic dari kamera ke laptop, tetiba nengok, uiishh banyaknya gambo.. dan ini hasil pic-pic yang telah dipilih yang senonoh sikit, semua pic ni si abang yang snap.
Photobucket

And..cayalah abang!!! mama dok try amek pic gigi adik yang baru tumbuh tak pernah berjaya, asal dia nampak kemera dia 'sembunyikan' gigi dia, tapi abang berjaya snap pic adik...

tadaaa lihat adik sudah tumbuh gigi bawah, pasti senyuman adik lebih manis lepas ni
Photobucket

next month adik akan cecah setahun, tak kiralah, walau ikut usia sebenarnya belum pun setahun lagi, tapiiii nak juga sambut hari dia dilahirkan...itu sebab dipanggil hari lahir...dannn paling besttt sebab mak pnut dah boleh makan laksa selepas itu. Orang Kedah ni pantang dia dengan laksa tu lama ooooo arwah tok, emak saya memang suruh pantang sungguh laksa tu, masa Najmi dulu saya tak tahan, masa dia umur 11 bulan saya dah lenjan makan laksa..hiks.. adik ipar saya boleh tahan, sampai setahun lebih tak makan laksa..hiks.. orang negeri lain saya tengok tak der pantang laksa, orang-orang utara je kot (utara tak termasuk perak, keluarga mertua saya on je makan semua) eheh Ajid pernah cerita, Ila wife dia sambut birthday pertama anak buat kenduri laksa..ehehe, Mak cik laksa yang saya suka beli kat Pasar tani Putrajaya ni orang kedah, dan of course la laksa dia sangat sedap kan, hari tu mak su nak beli laksa, dia dah kenal saya, dia usik saya, sabaqqq nooo anak kecik lagi...ehehehhe tengah sabaq la mak cik oiii

citer last week..
MInggu lepas kitaorg pegi Sg. Buloh, hantarkan order cupcakes, dah sampai Sungai Buloh, bagi umat macam saya sangat heran kalau tak menyinggah nurseri pokok kan???? dari rumah ni plan nak bel pasu, nak beli pokok tu..pokok ni.. tp sudahnya tak beli byk pun, beli anak pokok untuk tanam keliling Anjong Kaseh je, pastu tak beli lain apa pun tak beli, antara sebabnya selain rambang mata, saya geli la anjing-anjing tokei kedai tu berkeliaran je, kalo beli pasu, tak yakin la saya, nak kena samak bagai nanti, ishkk tak koser la..murah la camner pun tanak la saya.

Ishkk minggu ni kureng mood nak gigih bekerja, hiks... mood balik kampung maaaa next week kami cuti seminggu, balik kampung pastu nak naik cameron..jommmm..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino