Wednesday, March 04, 2009

Jubah and blouse for sale


Korang sebok keluar masuk sini tengok apa kejadahnya benda saya saya beli dengan duti yang darling kasi saya kan... Ok jap lagi kita cerita..

Sebelum tu.. siapa yang dah order pie tee tu sila cepat bank in duit kepada saya, then saya akan poskan kepada anda, acuan tu reganya RM18, rega asalnya RM22, tp tokei tu kekwat la minta kawtim lagik harga tak dapek dah.. kat sp RM11 ringgit je kata yuka, **dush..dush kat tokei kedai tu...

no akaun saya ialah : 102054905838-maybank, kalau nak pos saya tak tau berapa harganya, sbb acuan tu berat gak, besi tembaga tu.. so tambah le dalam 5 ringgit kot, kalau lebih pun tak per la saya tambah, kalau kurang mintak halal
jadi mereka dalam list saya ni sila cepat, sbb stok cuma ada 8 sahaja, saya nak beli 10, tapi dah abeh, ada 8 jek.. satu dah di ambil orang yang pesan, so skrng cuma tinggal 7, siapa dah bank in duit sila sms saya 013-397 4760, saya akan simpan untuk anda, sbb cuma ada 7 saja, siapa cepat dia dapat la ye..

Alesya a.k.a Baby Q saya dah makin berisi balik, hari tu kan dia demam, batuk, sakit tekak, so berat dia drop tau, skrng dah chubby balik dah...lega... being a baby prem, berat dia sangat doktor concern, kang tak pasal-pasal kena amek segala vitamin, oh no..i don't want occay, biar dia membesar normal tanpa segala ubat-ubatan tu..tak mooo. So far dia membesar normal as baby prem, dah meniarap, dan berguling, dah belajar pegang botol susu, pandai makan... cuma mungkin bagi baby normal lain usia dia nak cecah 9 bulan mungkin dah merangkak keliling rumah, tapi dia masih belum, saya rileks je, sbb si abang dulu pun macam tu jugak, merangkak dah dekat umur setahun baru merangkak, tp kejap je dia merangkak, pastu terus duduk, berdiri dan jalan..

eheheh betul teori sains, merangkak tu sebenarnya merangsang otot di lutut, yang meransang untuk menentu otak kiri dan kanan, teori kata, budak yang tidak merangkak/atau merangkap kejap, samaada dia lemah matematik, tetapi pandai melukis/art atau sebaliknya..heheh dalam hal ni teori terbukti, kerana mengikut sejarah, babah bebudak ni tidak merangkak, terrer jalan terus..hiks.. dan now kalau suruh dia melukis reyok petok.. tak pernah jadi..hiks.. tapi kalau bab mengira, wahh ala-ala walking calculator gitu.. sbb tu kalau saya bershopping tanpa encik suami, boring je, sbb i kena keluarkan hp untuk kira, hiks, kalau ada dia, dia tukang kira lepas diskaun berapa tggl, dah beli barang itu ini berapa dah jumlahnya..hiks.. si Najmi pun sama gak, maths mmg ok, tp lukisan hancor... and saya dulu pulak, emak kata usia 10 bulan dah jalan, merangkak kejap je, hiks.. so saya tak pandai maths, mmg lingkup occay, tapi saya pandai lukis..heheheh, tu sbb saya boleh lukis atas cupcakes..hahaha

Ok..ok..dah...meh kita tengok apa saya beli dengan duit darling kasi..
tadaaaa saya buat modal berniaga, saya suka tau berniaga, jadi saya beli baju-baju untuk dijual...saya beli borong dapat harga murah, dan saya jual pun harga murah gak... tengok jubah seluar tu kalau kat kedai mana dapat harga RM60 tu.. sure 70 lebih, and jubah maxi tu koman-koman 80 ringgit ke atas kalau kat kedai.. tp biasanya jubah tu cecah RM99 ringgit kat kedai.. so apa lagi..sila beli ye.. kalau nak sms or email je saya, atau ym saya-senangingat. Ada juga baju-baju branded untuk kids, macam OSH KOSH, Guess, GAP, tapi banyak dah abeh, baju ori tau, ni dapat stok dari kilang, yang over run, so saya jual t-shirt yang kalau kat supermarket ratus-ratus tu puluh-puluh jek.. tunggu nanti saya uplaod pic apa yang ada je.

Penghantaran melalui pos kalau anda jauh, kos pos cuma RM5 sajork. Insya-Allah ni je stok yang tinggal, banyak dah sedara mara beli, kengkawan beli, Insya-ALlah stok ni akan bertambah dari masa ke masa, and coming soon jualan ni akan mual beroperasi di pnut.com.my soooonnn tunggggu... macam biasa, tukang menyusahkan diri buat ini adalah Ajid..hiks..

Kalau nak beli untuk hantar pada emak kat kampung ke..hadiah pada adik ke, akak ke... kasi isteri ke.. kami boleh uruskan.. just bank in duit, kami poskan kepada orang yang hendak anda hadiahkan..no problem..
Ukuran size baju ni ampeh sikit, walaupun size XL or XXL, ukuran incinya agak kecil, so sila perhatikan ukuran incinya ye kalau hendak menempah, kalau size S tu ukurannya 34, biasanya 38 ialah size S kan..ini lari sikit.













Yang blouse ni ukurannya memang dalam inci





0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino