Tuesday, January 20, 2009

FATE, resit lama nostalgia percintaan


Ada kelab baru, siapa nak join sila daftar..hiks... mak sukerrrrr MEH SINI MEH!! (sila klik kanan, and pilih open in the new window supaya anda tidak meninggalkan blog saya occay..

Jangan marah kepada yang suka ek, saya cuba suka mamat ni, tapi enggak bisa dong...tatau naper tahap ketidaksukaan saya menjadi-jadi... dulu pun saya tak berapa gemo si Aizat tu, sebab ada sedikit poyo, tapi suara dia sedap.. pastu dah keluar AF, dia buat lagu best-best giler lagu dia... terus saya jadi peminat Aizat. Tapi si mamat tu, lagu-lagu dia memang best, tapi entah la weii tak leh suka bebeno teman. Maafkan ahkak anak Pak Tahir.

setuju ke idak ni??
Pagi tadi dengar berita kat radio, katanya ada cadangan nak buat larangan motosikal dari memasuki tempat-tempat sesak/pelancong. katanya nak kurang kadar jenayah/ragut, dan ada lagi, cadangan tak bagi bas ekpress beroperasi waktu malam, korang setuju ke?? Ishkkk relevan ke tu?? menyelesaikan masalah ke?? Gua pelik la siapa boleh keluarkan cadangan begitu... ermmm confuse beb..

Nostalgia
Ehhh itu hari kan cerita bab kitaorg mengemas stor kan.. so selain jumpa semula gambar-gambar lama, kitaorg pun jumpa nostalgia perchentaan kitaorg. Actually banyak lagik, tapi yg jumpa yang ini jer.. Kad-kad besday, kad-kad raya entah ke mana ye darling, mama simpan semua tu, tapi mesti dlm kotak-kotak yang kita tak bukak ye kanda??

Menjadi hobi ahkak dulu tau, menyimpan segala resit, tiket wayang, tiket bas, apa-apa yang berkaitan dengan kitaorang. Very the sentimental value katanya kannnn..

So ni antara yang terjumpa ye cik kak dan cik abang sekalian..
(sila klik untuk pic lebih besar dan memahami jalan cerita, ehehe)

Ni resit beli komputer, tengok reganya dekat 4k u olss skrang 4K dah boleh beli lappy canggih manggih kan..

Ni resit beli kasut nikah tau...Murah sajork kasut nikah ahkak..maklumlah baru abeh belajo, dah orang ajak nikah, ehehe pastu kasut ni jugak ahkak pakai masa konvo tau.. selang 3 hari lps akak konvo akak pegi masjid akad nikah pakai kasut ni u ouls..



Ini pulak first time dapat hadiah besday dari my darling, masa ni dah couple setahun lebey, dia belikan i cincin emas tau.. tak main le cincin tikam..ahaks.. masa ni belum plan nak tunang, hiks..kalau tak kompem tak dapat cincin ni, sbb sure ahkak akan pow dia beli cincin tunang terus, tup-tup dua bulan lps beli cincin ni member ajak tunang..ehehehe

Ni pulak resit cincin tunang, tengok date tu, dua bulan lepas beli cincin besday tu, ahkak ni baik hati, tak beli pon cincin memahal, sebab masa tu student, akak kureng materialistik..ahaks.. (Ehhh ye ke..ehehe tapi masa tu hantaran tunang semua dia beli, termasuk yang patut saya bagi kat dia, masa tu emak saya ada kasi duit buat beli barang untuk hantaran, tapi time nak bayo dia kata dia bayo, simpan duit saya, sbb dia yang ajak saya tunang..hehehehe, thanks darling)

Ni resit barang-barang mekap dari Body Shop,(untuk hantaran tunang) idakler barang mekap sebab saya tak suka mekap, just dia kasi bedak, lipstik, losyen, mandian, tah hapa tah lagi.. kira one set la.. tengok no telefon masih 7 angka lagik.

Ini unifon kad ye adik-adik... sure korang yang IC kepala 8 tak pernah tengok kad ni.. maklumlah korang tau prepaid kad sajork.. masa tu mano ada student mampu pakai handphone, maka bergayut tepon pakai uniforn kad, and kad ni bukan boleh top up, kena beli baru sokmo, berlambak kad ni actually. Ni sebahagian yang darling akan belikan untuk saya untuk saya call dia, nampak tak telekom lagi tu. Sekarang dah tukar TM kan.



Tidak ketinggalan.. resit dari UdaOcean (skrng UO supermarket), Ini tempat wajib kitaorg deting, kat plaza warisan dekat bas stand klang tu, masih wujud supermarket ni, ni darling belikan jajan untuk saya sebelum naik bas balik shah alam.

Hiks..sila jangan gelak.. Ye..kita deting pegi Zoo wakakakaka..bukan sekali, dua kali occay..hahah motif deting pegi Zoo?? entah... saya pun pelik, naper kitaorg pegi zoo..



Ini pulak tiket wayang yang panggungnya belakang central market tu, tak pastilah wujud lagi ke tak panggung wayang ni, dua dua tiga kali gak tengok wayang kat sini, ehheeh tiket zaman tok kadok..

Dan ini tiket-tiket wayang kat panggung rex, kat petaling street tu..dah tutup pon tempat ni, ni sangat kerap kitaorg tengok wayang kat sini, motif tempat deting kitaorg sekitar petaling street/cm/masjid india?? senang lor..turun bas, jumpa jalan-jalan/tengok wayang-balik naik bas kat bus stand klang, darling i very concern, dia mesti make sure saya akan sampai semula ke itm sebelum malam, paling lewat pun naik bas dari kl pukul 7 malam. Masa ni tader keter lagi wei.. beli keter selepas bertunang

Ini tiket bas MARA (Transnasional) dari KL-Grik, ni first time nak di bawa balik berjumpa bakal mertua..suspen beb... tiket bas sebelah tu, tiket bas Lenggong-Kuala Kangsar, bas zaman tok kadok, cermin tingkatp kena angkat-angkat.. adik saya cakap, bas zaman jepun

Eheheh itulah nostalgia kami yang masih kami simpan... korang ada simpan tak??

Oklah, nak tanya pembaca blog saya yang budiman.. ada tak u all nampak kat memana ada jual bakul baby macam Alesya guna ni??? beberapa pembaca blog saya ramai tanya mana nak beli bakul camtu, ada pun yg branded-branded mahal bebeno kata diaorang, saya beli bakul tu rasanya rega dia dalam RM49.90 je dulu, kat Fajar (Plaza Phoenix, Cheras) dah tutop pon... kalau ada kabo-kabo la ek..kesiannya pada First time mummy/daddy yang bertanya saya soalan itu.. Kalau ada nak gak belikan satu, hadiah kat adik ipar saya yang akan bersalin next month.




*Update tambahan sikit... sayur-sayur dari kebun bibik dah berhasil tau.. sawi bibik tanam subur-subur.. nanti saya amek pic letak sini..teruja sangat nihh...


0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino