Thursday, May 01, 2008

Baru dapat online


salam untuk semua, dan terima kasih atas doa kalian..sangat menghargai doa-doa yang dititipkan.. Moga selamat semuanya. terima kasih sekali lagi..

Akhirnya..

Akhirnya dapat juga online dari rumah...
Kesan dari kilat dan petir yang sangat dashyat, cpu rosak, masa aku kat wad, darling bawa cpu ke kedai komputer untuk ditanya apa masalahnya..gedebak gedebuk, katanya, kena tukar itu ini, katanya dalam 6-7 ratus...erkkkk..aku cakap kat darling tak payah, tunggu aku dapat keluar wad, hantar kat Aida, my x office mate dulu yang pakar it tu.

Dapat keluar wad, terus aku dan hubby pegi hantar cpu ke rumah Aida, dia check itu ini, katanya tukar mobo je, ram nanti dia check, kalau ok tak payah tukar.. Alhamdulillah, cpu ok, tukar mobo je, and aida kata upah dia beli barang bukak pc, 35 ringgit, tapi disebabkan Aida sangat baik hati, aku kasi dia 50 ringgit, ye la dari kedai komputer tu nak charge sampai 600 ratus kan...

CPU ok, cuba connect ke internet, sudahhh tak dapat connection, keluar error nombor 678, report ke streamyx, sapa yang ada streamyx ni tau je ala hazabnya. Mula-mula cuba buat reconnection, tak boleh, buat report, kemudian kata budak streamyx selepas sehari report di buat, katanya port area rumah aku yang problem, tunggu technician diaorang betulkan, sehari berlalu, aku masih belum dapat connection, aku cakap mungkin modem rosak, sebab sini kilat dan petir sampai cpu aku rosak, walau kami off pc dan modem. Dia tanya lampu-lampu kat modem tu, aku cakap semua menyala je, budak bertuah streamyx tu suruh aku bawa modem pegi kedai check ok ke tak?

Aku sound le, aku cakap, aku amek pakej sewa sekali modem, apsal pulak aku kena bawa modem yang aku sewa ke kedai untuk check, patut technician u all datang check, kalau rosak tukar yang baru. Sangat menguji kesabaran. Kemudian dia cakap dia akan buat report semula, again.. call lagi esok dan esok, sampai beresok-esok punya esok, khamis 30 April katanya date due prosedur kerja diaorang untuk settlekan masalah aku, janjinya technician akan datang 30hb juga, tp ampeh sampai petang langsung tak muncul. Call again streamyx tu, gedebuk-gedebak, dia janji akan hantar technician hari ni 1 Mei.

10.30 pagi, ding dong...budak technician sampai, tak sampai 3 minit dia duduk depan pc, test modem, dia kata modem rosak.. see aku dah kabo modem rosak, budak streamyx sana sebok juga suruh aku buat connection itu ini, set up connection baru bagai... akhirnya... mereka telah tukarkan modem yang baru, dan budak ni kata, ni modem lama kak, kami dah tak pakai modem ni skrng. Kan dah kabo, modem je rosak, tu pun susah nak hantar orang dia datang check, padahal dia check modem tu tak sampai 3 minit pun settle.

Aku masih lagi MC, and next week aku apply cuti seminggu, minggu depan tu akan check up kat hospital, harap-harap doktor akan bagi mc untuk rest lagi kat rumah. Duduk rehat di rumah, Alhamdulillah BP boleh maintain, tidak naik terlalu tinggi, sesekali naik juga, tapi aku cepat-cepat baring, rest, rileks..BP boleh kontrol semula, memang duduk rumah tengok tv, baring, baca novel, baca majalah, lepas ni dapat online. Memang la bosan ke, berhari-hari terperap kat rumah, bila hari cuti je sesekali kami keluar makan kat luar, atau pegi pasar malam sesekali. Kerja rumah semua hubby yang bereskan, dari membasuh pinggan, basuh kain, gosok kain, mengemas semua dia bereskan. Nak buat camner, kalau buat kerja banyak nanti BP naik, dan tangan pulak kebas-kebas sampai timbul urat-urat, sangat sakit.

Masa aku kena tahan kat wad, teman sebilik aku di wad tu pun kebas, lebih teruk sebab dia ada penyakit tulang, kebas dan sakit tulang, dia cerita start 5 bulan mengandung dia kebas, masuk 7 bulan lagi teruk, sampai drive pun sebelah tangan je, gilir-gilir sbb terlalu kebas. tidur malam tak lena sebab sakit, tido pun kena tido sambil duduk. sampai doktor bagi pil tido, lepas dia bersalin masih tak hilang kebas, sampai nak menyusukan anak pun tak boleh, sbb kebas, dan nurse tak benarkan dia menyusu anak sbb takut baby terlepas dari dakapan. Sungguh la dugaan kan hendak melahirkan satu zuriat pun. Dia dibersalinkan 35 minggu kandungan kerana masalah tulang belakang terlalu sakit.

Last week, seperti dirancang, kami beli juga barang-barang basic keperluan untuk coming adik, Insya-Allah by the next check up, kandungan dah nak masuk 7 bulan. harap semuanya selamat. Selebihnya barang-barang tu akan disediakan selepas selamat semuanya. One of my friend anaknya baru keluar dari wad, setelah lebih 60 hari duduk di wad kerana lahir awal, iaitu 29 minggu, dengan berat 1.3kg. lamanya kan, tapi yang penting selamat semuanya.

Again, terima kasih atas doa dan prihatin kalian, sorry tak dapat reply mesej korang semua, sebab tak dapat online.. baru tadi baca kesemuanya.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino