Thursday, April 24, 2008

Long break..


Doakan selamat semuanya...

Aku dimasukkan ke wad, due to high bp. And doktor takut nanti kena pre eclampsia. Sangat memuakkan duduk dihospital, masuk hari Khamis, aku jadi tertekan, dan depress bila kena tahan, kemudian aku di letakkan di labour room, untuk stabilkan tekanan darah or observation, masukkan drip, kemudian kena hydralazine, iaitu masukkan ubat ke dalam badan untuk turunkan bp. Sangat tension occay, dengan nurse amek bp reading setiap 20 minit. Oh pressure...

Mujurlah tekanan darah stabil sikit selepas beberapa hari di wad, aku minta balik. And doktor bagi balik, and bagi mc dua minggu utk rest, and kemudian datang check up semula, harap-harap lepas ni bp tak naik, tanak masuk wad lagi, lepas ni kalau masuk juga mesti kena duduk sampai dibersalinkan, ya..expecting pre mature juga kali ini..

My fren, iaitu Cik Daun yang very the busy sebok nak menikah dan emaknya yang pakar hemopati telah membekalkan aku ubat hemopati untuk redakan bp, Alhamdulillah, nampak ada kesannya, bp boleh dikawal, tidak naik tinggi. Harap-harap dapat membantu at least menanti sehingga kandungan 32 minggu, and berat baby lebih 1.5kg nanti..aminnn, tolong doakan daku.

So sepanjang tempoh rehat yang diberikan oleh doktor, plus cuti tahunan aku ambil, maka aku kira aku takkan balik ke office sehingga aku bersalin, kala ini aku masuk opis kejap, settlekan kerja, brief my assistant perkara pending yang dia kena handle, and lepas ni aku akan mc, cuti, plus cuti bersalin rasanya. Nak online kat rumah pun payah, sbb cpu 'kong' kena petir rasanya, masa hujan lebat dan kilat kuat last week, tengah masuk klinik cpu kami tu, nantilah aku call streamyx and buat connection dari laptop ini, and kalau darling setuju nak try pakai wireless jer, so boleh beronline sambil bersantai di meja makan gitu kat rumah.

Harap-harap cpu boleh bernafas sempurna, sangat bosan tanpa internet. Rugi je still kena bayar streamyx, padahal tak guna..rugi..rugi...kami amek pakej unlimited pulak tu, sangat rugi...

ermmm donno bila dapat online lagi, till then, tolong doakan me and coming baby selamat kedua-duanya..really appriciate doa kalian..

So end of this week, akan kami lakukan persediaan untuk coming adik, belikan barang asas yang penting untuk persediaan, in case next appointment doktor terus admit aku, and keep me until bersalin, so the baby stuff semua ada tersedia, idaklah anakku lahir tanpa sehelai baju macam abangnya dulu, malah sekeping pampers pun tak der. tapi masa tu mmg dia tak pakai baju sendiri pun, kena pakai baju hospital je duduk dalam incubator tu.

"Ya Allah, berilah keizinanMu untuk aku melahirkan dan berpeluang membesar anak yang di dalam rahimku ini sekarang, sesungguhnya Kau tau yang terbaik buat hambaMu yang lemah ini, aku mohon berikan aku kekuatan dan ketenangan dalam mengharungi dugaan dan cabaran ini, aku redha semuanya. Kau selamatkan aku dan kandunganku kali ini..Aminnnn... "

p/s untuk darling :-
Babah, Mama sayang babah sangat-sangat. terima kasih being such a wonderfull husband, memahami dan sentiasa menyayangi. Banyak babah berkorban sepanjang melayan mama lalui kehamilan ini, segala urusan rumah tangga semua babah buat sekarang, mama terharu dan menghargainya. You are superb!! handle everthing very well... Love you hunny....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino