Tuesday, March 25, 2008

Gambar Balik Kampung & Wedding Nurul


Ni entry bergambar..
Lambat beno nak update dan upload gambo..

sebelum lebih lanjut, kita nengok dulu kami 3 beranak pegi ke pameran MISA (Malaysia International Space Adventure) Adventure katanya..tap hagham tak adventure pun. Kalau belum abeh pameran ni, aku nak kabo tak payah le pegi. buang duit je, tak besh langsung. Tapi dah abeh pun, so kompem la korang tak leh nak pegi kan.

Kami bawa jugaklah Najmi pegi sebab dah janji dengan dia. Disebabkan kami tipikal manusia yang suka last-last minute punya kerja, maka lagi seminggu nak abeh pameran baru kami jengah ke sana, ehehe padahal tiap-tiap hari lalu kat tepi tapak pameran nak balik ke rumah

Ok layan dulu pic kat sana.
Photobucket

Photobucket
Macam biasalah mamat kecik ni mmg teruja kalau bab dia boleh berlari, mencuba itu ini, aku macam biasa, jadi camerawoman je la..kalau harap hero beso amek gambar, ada je yang tak kena kan..baik amek pic sendiri.

Ni pic sekitar sambutan birthday Najmi yang very the simple yang kami buat kat umah Mak Su di Penaga, Mak Su aku ni ada gerai makan kecil-kecilan depan rumah, so kami makan-makan kat gerai ni je sebab gerai tutup hari ni.
Photobucket
Mak buatkan pulut kuning, Mak su sediakan air dan pinggan mangkuk, Mak Ngah sediakn bihun goreng, kami juga sediakan jajan untuk Najmi bagi pada bapak-bapak sedara yang baya-baya dia tu.

And ini tepung bungkus dan gulai ikan puyu + ikan sepat yang paling sedap dalam dunia mak yang masak.
Photobucket

ok sekarang kita layan pic masa majlis kenduri kawen ipar saya, iaitu adik darling yang paling bongsu, dan ini adalah kiranya kenduri last anak-anak Pak Hj. Mior.
Sehari sebelum kenduri...aku and the team sebok menyiapkan pelamin.
Photobucket

Ini masa akad nikah di Masjid Sauk
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Dan ini pic cucu kami..eheh cucu occay, akak dah jadi opah occay.. Ain, yang sangat cute, tapi malanganya dia kureng mesra rakyat, susah nak ngorat sungguh, asyik nak ibu dan papa dia je. Dan Najmi macam biasa lah memang suka beno budak comei-comei ni..eheheh dia asyik melayan Ain je.
Photobucket

Tamat sudah kisah kenduri di Sauk, moga Nurul dan Daniyal bahagia hingga akhir hayat.

Kat bawah ni, aku ada paste kan satu artikel menarik, dalam Berita Harian Ahad lepas, aku baca soalan seorang pembaca, dan tertarik dengan jawapan balas kepada masalah yang dijawab, aku rasa aku patut simpan artikel menarik begini, so aku keep as one of my entry.

Aku suka jawapan yang Dr. ni berikan, rasional dan sangat motivasi. Sila baca ye tuan-tuan dan puan-puan, untuk peringatan diri sendiri juga.

Ada sorang kawan aku sudah 2 tahun lebih kawin masih belum ada anak, dan dia selalu tertekan, bukan dia tertekan sebab dia tak mengandung lagi, sbb dia percaya pada Allah, tapi tertekan dengan mulut sedara mara, kawan-kawan duk mengusik dan bertanya. AKu meluat betul dengan mulut orang yang sebok tanya orang tu bila nak beranak, takkan nak berdua je la...tak kena batang hidung sendiri boleh la ko bermulut tak der insuran bertanya org pasal anak. Cuba kena diri sendiri baru ko tau.

Nanti next entry aku tulis pasal perkara ini, now lunch time.moh makan...


0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino