Friday, March 21, 2008

Ex ICOM, IKEA


Yeay.. dah tukar lagu kat blog ni..
sepatutnya lagu ni ke udara di blog ni masa entry catatan hari lahir untuk Najmi, tapi masa tu engineer blog aku ni tengah sibuk dengan pilihanraya, maklumlah org kuat spr. ni baru sempat dia upload...

terima kasih AJID

Lagu ni sangat special, sebab lirik dia sesuai untuk dedikasi kepada Najmi. and penyanyinya ialah Zainal, yang mana masa album hijau dulu aku sangat2 minat dia, mmg satu album tu aku hafal lagunya. Beli kaset cetak rompak je, kemudian dubbing semula pada kaset kosong supaya kalau rosak ada back up. eheheh sungguh nostalgia.

Sebut bab kaset dan lagu ni, ingat tak dulu-dulu time 80an dan awal 90an, mana la ada mp3 bagai..radio yg ada pun radio satu dan radio 3, iaitu radio Kedah la. Time tu kemain kita layan pujaan 10 nescafe...eheheh time pujaan 10 nescafe tu mmg siap sedia kaset kosong dalam kaset player tu sbb nak rakam lagu best-best... ehehe bila main semula, dengar la lagu dirakamkan dengan ada suara-suara DJ, eheh malah kalau mak tengah beleter pun boleh masuk..ahaks...

kemudian nak tulis lirik, kita stop kejap, salin lirik, play balik, stop salin..ahaks..sungguh tekun...skrng ni taip je kat google semua ada. canggih kan..

Akademi Fantasia
dah mula ek...aku baru perasan, ehehe sungguh boring sampai aku tak amek tau, mungkin sebab pengacara dia mmg bosan kot, sarimah tu mmg tak kena sungguh dengan taste aku, AC tu tatau le camner coraknya..tunggu minggu ni...

Tapi yang menariknya ialah salah seorang tenaga pengajar tu, iaitu Genervie Kam, aku kenal dengan minah ni, masa aku kerja kat ICOM dulu (International Coll*ge of Mus*c) tak sangka dah jadi very the profesional budak-budak ni skrng, masa aku kerja dulu tu mmg sempat la kenal rapat dengan diaorg, ye la student kolej tu bukannya ramai pun, staff pun tak ramai, berapa kerat je staff yg ada pun. Kiranya masa aku kerja sana, yg dah top skrng ialah, Vince, Az Samad, Noreen Aziz, Rich, sapa lagi ek..Taheerah, tp Taheerah dah senyap sikit skrng.

Vince tu mmg la nakal budaknya kalau dia masuk library tak kena marah saja je la..suka sangat buat bising, dia dgn sorang best friend dia, budak India, eheheh masa dua tiga tahun lepas aku jumpa dia kat PICC, masa ada function kat sana, dia siap jerit sebab jumpa aku..hahaha bukan aku excited jumpa dia..dia pulak teruja bila nampak aku..hahaha kata dia, dia ingat lagi aku selalu marah dia dalam library, dan dia suka bodek aku kalau dia lambat return buku..eheheh. Memang sangat kuat bercakap.

Rich aku tak kenal rapat, sebab dia pendiam sikit, tapi Noreen memang agak rapat, sebab kat kolej tu mmg tak ramai melayu, baik student atau staff, masa ni Noreen tengah kemelut dalam rumah tangga dia...so selalu la dia menangis-nangis cerita problem dia kat aku, kami selalu juga keluar makan-makan kat McDonald depan kolej tu, and masa aku tgh pregnantkan Najmi mmg kerap la dia tapaukan makanan untuk aku, or the other budak-budak chinese yang lain. Lepas aku berhenti kerja kat sana, aku lost contact, no hp Noreen dah bertukar. An now aku teringin nak jumpa Noreen kembali. Az Samad pun rapat juga, (anak A. Samad Said) antara budak lelaki yang baik sangat, hormat orang dan humble giler, tapi manja sungguh, disebabkan aku sorang je staff melayu kat situ (ada la dua tiga lecturer lain melayu, tp non acedemic staff mmg aku sorang je la melayu) budak-budak melayu kat situ mmg rapat dengan aku.

Ye la..aku pun nak kawan dengan sapa, kalau tak dengan depa. Student situ bukan ramai, masa aku kerja dulu tak sampai 80 orang pun. And kolejnya kecik je, kalau diaorg takder kelas, mmg akan lepak library je, sbb kat library diaorg boleh pinjam buku, majalah, kaset, cd, layan video. Dan staff library tu ada dua org je, aku dan sorang lagi pembantu aku. Masa aku pregnantkan Najmi, budak-budak kolej ni suka pegang perut aku, ye la depa budak-budak belasan tahun, teruja semacam je, ehehe itulah agaknya hero kecik aku tu muka iras anak cina gak pun.ehehehe.

Pasal si Genervie ni pulak, budak ni mmg la sangat manja dan gila-gila betul budaknya, bf dia masa tu budak melayu, eheh tatau le kawan lagi ke idak. Mmg rapat la berdua ni, kemana pun bersama je, bila tengok genervie serius dalam AF aku nak tergelak, sebab suatu masa dulu aku kenal dia, mmg sempoi dan otak gila-gila. Dia suka je cakap apa dia nak cakap, kalau dia marah selamba je dia marah. Tahniah untuk budak-budak ni yang dah berjaya dalam bidang mereka.

Helper
Ingat tak hari tu ada mention pasal Tati? our monthly helper tu alahai..sedihnya Tati dah balik Indon, dan tak sempat dia kasi no telefon pengganti dia, aku tengah pening nak cari helper baru, untuk mencuci bilik air, lap tingkap, habuk dan bereskan kerja mencuci rumah ni. Ada cleaner kat opis aku ni nak buat, tapi diaorg duk jauh, kat sg. ramal sana nun...koser la aku nak amek dan hantar jejauh tu.

So di kesempatan ini, eheheh aku ingin bertanya kepada my blog reader, ada tak no telefon mana-mana weekend/monthly helper ni? Tolonglah email or ym aku, very the terdesak dah ni...nak area putrajaya la..tanak jejauh, kecuali diaorg boleh datang sendiri.

IKEA
semalam kan kitaorg pegi IKEA, eheheh ini upahnya dari darling sebab dia mintak tolong urutkan badan dia yang lenguh-lenguh.dan aku urut dengan ikhlas tau..hiks..ikhlas katanya.. sambil urut tu aku cakap dengan manja-manja sikit "babah..nanti nak upah tau.." hiks..babah tanya nak apa pulak... aku cakap nak upah pegi IKEA boleh?? ahaks...ikhlas urut katanya..dan babah pun cakap larat ke?? hahaha kalau nak shopping mestilah larat..ahaks.. makanya pagi tu awal pagi kami dah gerak ke IKEA, aku memang dah lama teringin nak beli kosi rotan IKEA yang kaler putih tu, kononnya the english style la kan..tapi ampeh, masa sampai sana, kosi kaler putih dah abeh..sakit hati sangat... yg ada kaler natural rotan tu.. tp disebabkan aku tatau bila pulak lagi nak pegi IKEA, jadinya aku angkut le jugak. nanti-nanti nak cat je kaler putih.

Hampir juga nak terbeli hucth breakfast, (alaa lemari macam aku tunjuk itu hari tu..) reganya ok tak sampai 1K, kecik tu la...tp memikirkan tak muat kereta, and pulak delivery jauh dan mahal, tak jadi... tapi tuan-tuan dan puan-puan jangan risau, saya sudah membodek si dia agar pegi tengok kat macy home furnishing.. kebetulan tengah sale ni babah.. rasanya kat sana kompem ada jugak, cuma reganya tak tau le..kat IKEA kira harga logik gak, satu yang jenis tinggi dalam RM800++ je, yang jenis rendah tapi lebar pulak harnya dalam RM700++ kalau kat macy lebih kurang rega tu beshnya.. Naper la kedai perabot Ah Kau, Ah Meng Lim Tat tak jual lemari cenggitu?? jimat kos tau..

Jadi pada anda di luar sana, jangan terjebak dengan pengaruh-pengaruh Anjung Seri dan Impiana tu, kalau anda mempunyai momentum kekebalan diri tak per, kalau aku ni sangat gedik tau, dari dari Anjung Seri, Impiana, dan berporum kaum wanita ni, aku sudah terjebak dengan English/Country Style ni, sangat merabak poket.

Masa balik kampung darling tanya aku ada mengidam nak beli apa-apa ke? ehehe aku cakap mengidam nak lemari je...ahaks... member cakap, melampau...ahaks...sabar... Nak beli sendiri tak mampu tau, terpaksa bodek laki.. itu pun kata laki, "tengok mood" huhuhu

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino