Thursday, February 21, 2008

nak makan tepung bungkus la..


Terima kasih atas doa kalian semua...
semuanya amat dihargai....
terima kasih banyak-banyak...
panjang lagi perjalanan ini, suspen je...
nanti-nanti aku nak tulis mengenai perihal kehamilan ini... semuanya sudah tertulis..tapi simpan as draft dulu, nanti-nanti akan dipublish sebagai catatan kenangan untuk keluarga kami..

Aku dan drama
Petang-petang pukul 6.30 aku layan drama sekarang, dulu layan drama bersiri SPA Q, skrng layan drama Bella, citernya tader la best mana, biasalah citer melayu, over je lebey...tapi disebabkan..ada hero favourite aku di situ...iaitu Ako, maka aku melayan je drama tu, and lama-lama jadi follower pulak... Pandai pengarah tu tau..amek Ako berlakon. Saper lagi layan drama tu meh sini jangan malu-malu mengaku...ehehe padahal sebelum ni terlayan SPA Q, konon-konon lps abeh SPA Q, tanak terjebak lagi dah...eheeh rupanya idak ye...

Dan aku berjaya menjebakkan darling melayan drama bersiri ni jugak, best jugak dia sama-sama melayan, eheheh sbb tak payah berebut channel, and boleh teka meneka what next..eheheh semalam darling tak dapat tengok, dia balik lambat, so aku buat sinopsis. tu je sesatunya drama aku layan, yang malam-malam punya aku tak layan.

Akademi Fantasia..
Dunno la camner rentak AF kali ni, dengan pengacaranya AC dan Kak Mah Gali tu, aku rasa takat AC tu aku leh masyuk lagik..tapi si Sarimah tu...tak boleh la aku cuba nak berkenan kat dia.. rimas sungguh. Tambah pulak ada perserta tua pulak kali ni..very the umur dah asar nak masuk AF katanya.. ishkkk tak seshuaiii la...cannot imagine la...nak menari tarian menuju puncak tu..jenuh Linda Jasmin nak buat kereograf.. sengal sungguh la..

Kepada yang email saya minta saya tunjukkan step by step buat roti tu..Insya-Allah nanti kalau saya rajin dan buat roti lagi, saya akan ambil pic kan..Masalahnya cik abang saya ni kalau disuruh mengambil gambo, mmg out la..blur la..berbayang la..senget la..tak berbakat tau..nak mintak tolong cik abang kecik, tengok mood dia, kalau mood dia ok, boleh la suruh tolong amek gambar, kalo tak jenuh memujuk.

Sebut bab abang kecik ni..sejak ni mmg agak meragam, ada je tak kena, suka merajuk dan 'lemak' ke main. Bila aku cerita kat mak, mak kata, budak-budak nak ber'adik' gitulah suka buat perangai..erkkk budak lagi ke?? aku rasa dah beso dah, dah darjah satu pun, ermm mungkin jugak, dia rasa babahkan manjakan mama, mama pulak tak berapa sihat, jadi kurang la nak bergurau senda dengan dia, lepak-lepak atas katil layan story book, layan main games sama-sama. Mungkin dia rasa tersisih, cuma budak dia tak reti nak luahkan, dia tunjuk dengan cara protest. Kenalah aku dan babahnya double sabar ni.. Babahnya sekarang mengambil konsep buat derk..kalau dia mengada-ngada, babah buat tak layan, kalau dia merajuk babahnya biar je.. tapi aku tak sampai hati..tapi lagi di layan, lagi mengada-ngada, penyudahnya aku yang hilang sabo..ehehehe.. last-last aku kena marah dengan babah "itulah orang suruh biarkan awak pegi layan, penyudah, awak yang marah-marah, dah tau kena kontrol BP, dok marah-marah nanti BP naik baru tau,"

Tapi aku pun power jugak tau, bila aku dah mula nak hangen, aku akan cakap kat dia "ok, Najmi buatlah apa yang Najmi nak buat, don't talk to me, i don't want to talk to you," ehehe kemudian aku akan masuk bilik kekonon merajuk..hiks.. biasanya kalau mood babahnya ok, akan ada sessi man to man talk, and lepas tu, ala-ala gentleman dia datang salam dan say sorry...dan mama pun cair tau... kalau mood babahnya pun tak ok, dia akan tidak dipedulikan, sehingga dia sendiri rasa bersalah, dan datang cakap "ok lah, kita minta maaf, kita dengar cakap mama," ehehehe aku pun buat-buat jual mahal sikit, eksyen-eksyen sikit, pehtu dia cakap, "oklah nak salam, dan nak kiss," holaaaa cair tau...

Ermm mana ek nak cari tepung bungkus ek..terasa nak makan, sedapnya...nyum..nyum... kat pasar malam pun cari tader tau... erm nampak gayanya kalau takder jugak, kena buat sendiri jugak la...renyah le pulak...

ni gambo pic tepung bungkus di blog kak Hani liza yang membuatkan aku terliur..sangat bahaya masuk blog kak liza, bikin kecur air liur je..nengok kuih dan lauk pauk.. akan ku buat rasanya hujung minggu ni kalau sampai esok ku cari tak jumpa...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino