Friday, September 21, 2007

Al-Fatihah Nurin Jazlin


Al Fatihah...
Satu Malaysia marah...sedih, kesal dan kecewa...
Anak Kecil ini NURIN pergi jua...

Semenjak hari pertama kehilangannya aku sebak, terkenangkan dan memahami perasaan ibunya. Aku yakin sejak detik kehilangan itu, ibunya pasti tidak nyenyak tidur, tidak enak makan, malah solat juga mungkin tidak kusyuk, itu kalau aku... Anak yang dinanti, akhirnya tiba juga, walau hanya jasad yang akan disemadikan.

Apabila berita mayat budak perempuan yang dijumpai dalam beg pakaian aku berdoa biar bukan Nurin, dan aku kuat mengatakan ia adalah anak pendatang tanpa izin kerana tidak ada ibu bapa tampil mengaku itu anak mereka. Tidak terdetik itu Nurin, tetapi apabila DNA mengesahkan, aku menggigil bila membaca the star online tengahari Khamis semalam. Terus aku cari info di Current Issue di Forum Cari, dan rupanya forumer mula paste berita-berita terkini mengenai perkara ini. Dan Zohor itu, aku solat dengan linangan air mata di waktu sujudku, sebak tidak tertahan, Nurin bukan darah daging aku, tapi dia budak kecil tidak berdosa, dia tidak layak diperlakukan demikian. Manusia yang buat begitu bukan binatang, tetapi lebih keji dari itu.

Kalau sebelum ini, diakhir doa aku, aku titipkan agar Allah makbulkan doa kita rakyat Malaysia agar Nurin selamat kembali ke pangkuan keluarga, kini doa itu diganti dengan doa agar Nurin tenang di sana, dan agar pembunuhnya cepatlah di tangkap polis, dan mendapat balasan di dunia sebelum Allah adilinya di akhirat. Aminnn...

Kawan-kawan semua, marilah kita semua umat Islam, di Ramadhan ini, kita setiap orang berdoa lima kali sehari dalam solat wajib kita, agar Allah izinkan dengan doa-doa kita pembunuh Nurin ditangkap segera. Bayangkan berapa juta umat Islam di Malaysia berpuasa dan berdoa..ingatlah Allah pernah berkata "antara doa-doa yang makbul ialah, doa orang teraniaya <-which is family Nurin, dan doa-doa orang yang berpuasa" moga di Ramadhan ini, Allah makbul doa semua kita yang berpuasa..aminnn masa call mak pun aku pesan, mak dalam doa, titip kan doa agar pembunuh Nurin tu cepat ditangkap.

"Ya Allah, Ya Tuhanku yang Maha Berkuasa ke atas segala, kami bermohon kepadaMu, kau tunjukkan kebenaran, kau permudahkan siasatan dan kerja polis agar pembunuh adik Nurin di tangkap, semoga dengan tangkapan ini, tidak akan berlaku jenayah kejam lain di masa akan datang ke atas kanak-kanak yang tidak berdosa." Aminnnn Ya Rabbal A'Alamin...

Ya Allah, tidak dapat aku bayangkan betapa seksanya Allahyarham Nurin sebelum meninggal dunia, betapa malangnya dia menanggung derita di seksa, di dera, diperlakukan aksi seksual yang kejam. Tidak tergambar ketakutan yang di alaminya, tidak tergambar tangis hibanya memohon simpati agar tidak disakiti. Tidak tergambar pilunya dihati bila dia pukul, sehingga lebam, dikasari, pastinya dia menangis meraung meraih simpati, menangis ketakutan, Ya Allah Kau bantulah usaha manusia menjejaki pembunuh binatang itu. Tidak mampu ku bayangkan saat ajalnya tiba, saat malaikat maut mencabur nyawanya dengan cara amat zalim itu.

Namun kini, Nurin sudah bersemadi, berada di syurga, menjadi bidadari syurga, berada bersama-sama adik Nurul Huda, dan ramai lagi mangsa kekejaman yang kita sudah lupakan. Pasti tenang dan damai dia di sana, berada di sisi Allah.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino