Monday, June 11, 2007

Gather poyo geng


Hari Khamis, 7hb hari tu, geng GEPO (GEdik dan POyo)geder-geder... sempena birthday aku 4 hb hari tu, so yang hadir makan-makan pada malam itu, Me and my Darling..huhu without Najmi, tak bestnya. Then yang hadir lagi, Daun, Nida, Nuar, Mat Jan, Dayah, Rudi dan hero mereka Hiro, dan Amyz, yang mengada tak datang, Diman, Nett dan Iwan. lenkali tak payah ajak diaorg lagi..nyampah tau...

So perjumpaan kali ini aku try buat sebijik sponge kek, yang disediakan dalam masa lebih kurang 2 jam je... balik je dari opis, aku pukul telur tepung semua, terus masuk adunan dlm oven, lebih kurang 30-45 minit lepas tu, kek dah siap, dah dekat pukul 7, sejuk je sikit, terus keluarkan dari acuan, terus sejukkan bawah kipas. kemudian sapu cream, dan Ya Allah, comotkan kek aku, sebab kek masih panas dan gebu sgt nak disapu cream..heheheh akhirnya siap jugak my strawberry cake, yang sangat ampeh, ini actually, first time buat kek besar, ini kek setengah kilo. Dengan deco yang comot, dan simple, aku just conteng-conteng je nama-nama kitaorg atas kek kek tu..then ada baki-baki strawberry dlm peti ais, aku potong-potong dan letak je atas kek tu. Syukur jugak, budak-budak ni kata sedap...kalah kek beli kat kedai katanya..hahaha kek tu masih panas masa dimasukkan dalam kotak, bila pegang bawah kotak, terasa panas lagi..


Hari Jumaat malam, start buat cuppies untuk mereka-mereka yang dah order. Ada orang order 100 pcs, with kids theme untuk birthday party. Jenuh aku baking dengan bantuan darling, sebab orang yang order ni, bajet limit, tp still nak deco dengan kartun-kartun, aku buatkan sponge kek je, sedap jugak. Kalau aku personally aku mmg suka sponge cake berbanding butter cake, aku cepat muak. So siap jugak baking malam tu, dan siap deco hampir 40 pcs untuk order orang lain-lain yang dicampur-campur. Sabtu tu lepas deliver cupcakes kat Subang, balik je rumah dah start buat order untuk 100 pcs. So far, darling dah lulus bila minta tlg bancuh kaler-kaler untuk icing, dan kerja lebih mudah, bila selesai satu kerja, darling siap cuci bekas-bekas, so dapur cepat kemas. Heheeh well as aku cerita, my darling ni tahap tak leh tengok benda berselerak, kang dia cepat hangin, hahaha so kerja kemas dapur semua dia cepat bereskan sebab dia tak suka tengok berselerak. Thanks sweet hunny.

Hari ni break tak der order dan esok pun tak der, rileks...setelah penat. And aku rasa hebat, sebab aku tak rasa terlalu letih, mungkin sebab aku minum madu dan herbatus sauda (Bio-Barakah) memang tak terasa penat sangat, cuma mengantuk jer. Next coming order 15hb, untuk birthday party kids, Hani dan Maya. Then lepas tu, sibuk untuk Father's Day, dan mintak maaf banyak-banyak, kepada mereka yang sms, email minta nak jugak order untuk Father's day. Tak berani janji dapat dibuat. Cuma Insya-Allah... Kalau ada masa dan sempat saya buatkan, Insya-Allah... tiada janji.

Dan ni pic masa gather my birthday di Village View, Bangi dan cuppies order from friends...

First time deco kek besar.. cam ampeh je jadinya
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

still ada cuppies jugak...tapi sikit je, balance dari hari sebelumnya punya order
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

this is sebahagian order, ada yg tak sempat amek gambar, terlupa.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

For more pic, sila cuci mata dan kalau nak order sila ke BLOG CAKES

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino