Wednesday, June 13, 2007

3G-Gebu, Gempal, Gemuk


IKLAN..KALAU ANDA SEORANG BLOGGER, ATAU PEMBACA BLOG TEGAR BOLEHLAH SAMA-SAMA MERAIKAN HARI WEBLOG SEDUNIA OR INTERNATIONAL WEBLOG DAY (14 JUNE 2007), SETIAP TAHUN ADA, DAN GENG JURNAL SETIAP TAHUN ANJURKAN AKTIVITI UNTUK PARA BLOGGER. TAHUN INI AKAN DIADAKAN DI TASIK TITIWANGSA, ACARA BERMULA DARI PAGI, DENGAN ACARA TREASURE HUNT. TARIKHNYA IALAH PADA 16 JUN 2007 (SABTU) MAKLUMAT LANJUT SILA LAYARI
FORUM GENG JURNAL IKLAN TAMAT..SEKIAN TERIMA KASIH..BOLEH TERUS BACA ENTRY.. <--- AJK-BANNER TADER KE????
---------------------------------------------------------
3G-Gebu, Gempal, Gemuk.. hahahah topik sensitif bagi orang perempuan. Dalam Utusan Malaysia hari ni ada berita pasal Sejuta perempuan 3G ni..dan aku tak segan-segan nak mengaku, aku masuk kategori perempuan 3G ni jugak... Dua tahun lepas masa aku try nak concieve, doktor bagi clomiphine (clomid ke nama dia) gila punya tembon (bahasa kedah)berat ...baju semua sendat. Then last year March 2006, aku pregnant, dan keguguran. Masa pregnant tu aku tak amek clomid tu pun, so aku assume, clomid tu tak bantu aku pon utk pregnant. Kemudian, aku start diet, exercise dapat turun ke 5-6kg, then usaha lagi gigih, amek Herba Life, then turun 5-6kg then turun lagi ke.... hahahaha masih lagi gemok la.... tapi sekurang-kurang tidak maha gemok macam dua tahun lepas. Total berat aku turun adalah melebihi 15kg...hampir 20kg gak turunnya

Azab sungguh masa tahap super duper gemok tu...aku mudah penat, jadi pemaleh. dan Asyik nak makan macam tak reti kenyang... Sekarang ni berat badan dah slow sikit penurunan, dalam masa lebih sebulan baru turun 2kg jek... tak pe la..at least turun bukan naik. Dan bestnya baju zaman-zaman student dulu pun dah boleh pakai...seluar yang dulunya sendat giler, skrang dah boleh pakai, jubah-jubah seluar yang aku beli sebagai motivasi untuk turunkan berat badan dah boleh sarung...malah longgar pulak..

ok tengok pic ni sebagai perbezaannya..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
This purple jubah labuh ni, aku beli masa lepas bersalinkan Najmi, berat aku turun masa tu, so best la konon leh pakai baju gitu...lps setahun usia Najmi berat baik macam makan batu...

This is the jubah yang aku cakap, aku beli jubah ni 3 tahun lepas. Sendat, aku pakai sekali je, pehtu tak selesa, berboyot je perut bonjol2, dua tiga minggu lepas aku keluarkan baju yang bertahun tergantung, dan try pakai... hahahah bestnya dah leh pakai, malah sangat selesa, takder rasa tak selesa bila duduk, bila berjalan...
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
then ada lagi blouse-blouse zaman dulu kala yang tergantung je bertahun dalam almari, tapi skrang dah boleh sarungkan balik dah.. mak sukeeee tauuuu ouls...

Dan kalaulah aku boleh susut macam MINAH NI kan ke best... aduhaiiii mengidam niiii...hehehehe mimpi la kot....tak kisah la...janji my darling sayang me la... kan..kan..kan.. Oh darling thank you for the mixer...Love you hunny for your support.. Love you co muchh muaahsss...

Si Najmi balik kampung, sunyi je takder dia kat umah, dia punyalah happy sakan balik kampung, kalau call pun mcm cepat-cepat je, sebok nak makan la...nak main la... nak tengok cd la.. Semalam darling call dari office dia kat kampung, dia dengar ada suara perempuan, dia tanya babah ada awek lain ek...babah dengan awek ek.... beriya-iya bila aku call dia malam tu dia cakap babah ada awek lain.

Minggu ni will be hectic ... baking untuk Father's Day cupcakes, birthday, semua-semua dekat 200 pcs. Adeh... capek gue... dan ada pulak sedara nak datang dari kampung tumpang di rumah. Alamak sian diaorg aku busy buat cupcakes nanti, tak sempat nak melayan tetamu, nak bawak berjalan-jalan. Pak Lang aku ni nak hantar anak dia nak pegi Peranchis, anak dia ni gila main bola, tapi jenis ada potensi, so dia dpt peluang pergi training la kot kat Peranchis, aku nak cerita lanjut pun tatau, tunggu depa mai aku update story ni. Tapi budak ni kecik lagi, sekolah rendah je. Jenis budak kampung yang lasak, untung-untung dapat main utk team Malaysia nanti, dan kasi menang la...jangan asek kalah je. Next week aku story pasal ni..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino