Monday, February 26, 2007

like father like son


(Ni entry Jumaat lepas, tapi tak dpt diupload atas sebab-sebab internet biol, so hari ni recyle dan publish semula..)

Dah Lama dia tak ke Swimming Pool, Khamis lepas aku janji nak bawa dia pegi swimming pool, upah sebagai dia tak notti pada hari Rabu sebelum tu, aku cuti Rabu tu, so tadika pun cuti jugak, so aku lepak kat umah ngan dia, pegi uruskan hal rumah la... pegi bank, semua aku bawa dia, so aku minta dia janji jangan notti, kalau tak notti nanti bawa pegi swimming pool. So pagi-pagi Khamis tu dia dah minta ditunaikan janji nak pegi swimming petangnya, aku pun oklah, kalau tak hujan. Tapi petang tu hujan, tapi budak ni nak juga pegi, hah, masa kami sampai kat swimming pool tu, dia sorang je, amek, satu pool budak tu dia sorang je bermain air..puas dia berseronok seorang diri. hehehe.

Sambil boring tunggu dia berenang aku snap-snap la pic dia. Ni pic dia. Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

Masa hari Rabu tu aku pegi bank BS* kat Bangi, masa tunggu giliran tu, budak Najmi ni amek brosur-brosur kat situ dan baca, ada brosur pasal kad kredit dan dapat pemasangan astro cuma RM50, yang budak ni pun baca, mula-mual english version, oklah jugak, walau ada ayat salah-salah, kemudian dia baca Malay version, oklah betul, aku pun wat tak tau je..tiba-tiba aku dengan "cong cia, wa sha chai sher chua..bla.bla..." tah hapa dia merepek...aku buat tak peduli, maleh layan, then aku dengan pulak, "anama, walai, amma anekam..bla..bla..." pehtu aku dengar nyonya sebelah aku gelak-gelak... aku toleh, tu dia, budak bertuah di dok baca brosur version english, malay, cina dan india... patutlah kejap bunyi cakap cina, kejap cakap tamil..hahahah ampeh budak ni, abeh pelanggan bank sebaris kerusi tu gelakkan dia. Dia boleh buat selamba muka tak bersalah.

Dua tiga hari lepas pulak, aku komplen, dia notti. Sebab dia dah tumpahkan air kat dapur, dan main-main air dlm bilik air, aku marah dia kenapa dia notti sangat. dia jawab "mama, kan mama yang cakap, semua yang jadi dengan izin Allah kan? dah Allah izinkan kita jadi notti, kita jadilah notti, kan kita dah minta doa tak nak notti, tapi Allah bagi kita notti jugak, nak buat camner," Adoiiiii sentap akak dikkkkksss

Ada satu malam ni, aku kat depan bilik tido, kat hall, tengah guna pc, aku dah suruh dia tido, tapi kata dia, jangan tutup lampu, sebab dia takut gelap. Aku pun oklah, lama tu, aku ingat dia dah tido..tiba-tiba dengar dia gelak-gelak, heran aku, aku jenguk, rupanya, dia tengah layan buku komik. Oh..anak aku dah jadi tipikal boy, suka baca komik, komik dia baca tu aku pun tak ingat tajuk apa, tapi hari tu dia nampak komik dragon ball, dia mintak dibelikan. Ermm aku tak belikan, sebab bagi aku belum masa dia nak baca komik-komik ni, aku just bagi dia baca majalah E-baca, dan Asuh Kids tu dulu, tapi biasalah budak ni...baca kejap peh tu ke mana-mana peginya...

Tengoklah ni aku curi snap pic dia dari bawah katil.. hehehehePhotobucket - Video and Image Hosting

dan pic sebelah tu, masa kami pegi wedding sorang member ka Jelebu...

Lagi satu cerita, hari tu kami pegi makan kat satu kedai tomyam, kemudian dia order air laici, tapi dia tak abehkan buah-buah laici, banyak pulak tu, then babah suruh mama abehkan, mama cakap taknak la, mama kan diet. heheheeh, pehtu babah cakap, "laici elok untuk cuci perut kalau saper diet," hahahah ampeh ayat nakn suruh aku abehkan laici tu.. dua tiga hari kemudian, babah beli limau mandarin sekotak, pehtu babah suruh aku mkn banyak, kata dia limau cuci perut, budak ni dengar dan cakap,"babah ni mana satu betul, hari tu kata laici cuci perut, ni dah limau pulak cuci perut, merepek je la..maner ada buah cuci perut," heheheheheh sabo je la... Masa kat kedai makan tu aku gelak sampai berair mata, ialah bila dia tiru aksi babahnya. Dia cakap babah kalau kat umah, duk atas kusi, pegang remote tv, tukar channel tu, tukar channel ni, kaki goyang, siap dengan aksi-aksi..heheheh comei je..

Then satu malam tu, dua hero ni makan nata de coco tu, dua-dua pegang mug, kaler putih, dan suap masing-masing, sorang duk kerusi kanan, sorang kan kerusi kiri, mulut mengunyap je, heheheh pehtu aku cakap la, "kompemlah najmi ni dah ikut babah, makin gendut, mata sepet, kalau hilang pun pi ngaku kat polis ni anak babah, sure orang percaya," heheh tiba-tiba dia pun gedikkan kaki dia, macam habit babah duduk kosi dan goyang kaki, dia cakap "macam ni baru betoi..." hahahahahah menjeling babah geram...hehehehe dan semalam aku layan pc kat atas, dua hero ni layan tengok tv kata bawah, duduk peluk-peluk kat sofa, alaaa rugi tak amek gambar, sebab darling i seksi, pakai kain pelikat je.. nanti dah besar-besar dah tak der aksi-aksi macam ni..rindulah nak tengok balik...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino