Wednesday, February 28, 2007

cerita diri


Dua minggu lepas Unit aku anjurkan satu session dari vendor untuk promo produk baru yang boleh kami merge atau upgrade dari sistem kami pakai sekarang, so vendor invite jugak beberapa Librari*n dari Institusi yang lain, termasuk dari agensi bukan kerajaan. Bestnya profesion bidang aku, bidang kerja kami ni specifik, dan most of graduan yang kerja dalam bidang ni adalah dari UiTM, so kalau kami pegi meeting, seminar, kursus ke apa, macam reunion, jumpa senior, junior...kalau takat senior/junior masih kat UiTM masa tahun 1996-2000 kami masih boleh kenal-kenal lagi, course kami pulak masa sekali intake je, iaitu Julai je, dan student tak ramai masa tu, sekitar 50-60 orang sekali intake berbanding sekarang 2-3 ratus sekali intake.

So kami kenal each other dan rapat, dengan lecturer pun rapat, dan boleh bermesra-mesra. Aku memang dari dulu orang panggil Pnut, so bila dah kerja, kat office nama formal la, tp saper yang kenal aku nama Pnut, kadang-kadang tak igt nama betul aku, banyak kejadian berlaku hehehe. Sekali dulu last year, aku dan officer unit lain ada official task kat satu universiti kt cyberjaya ni, masa aku call Library tu, aku cakap le dengan sorang umat ni, mengikut tatacara yang tepatlah berurusan rasmi, hehehe. Tiba masanya kami pun pergi sana, bila sampai je kat sana, tiba-tiba umat yang berskema, kami berencik-puan ni, leh ckp kat aku, "Ni Pnut kan?" muehehehe.. ampeh sungguh. Tak lama lepas tu, baru la umat ni mengaku, dia dah lama baca blog aku dan rupanya dia pon blogger jugak. cisss..

Dan baru-baru ni, masa session dari vendor tu, ada sorang senior aku dari LH*N, masa mula masuk tempat aku, kami pun bertegur sapa dan berborak, hehehe rupanya dia dah check kat website, saper 'in-charge' kat tempat aku ni, and after berborak sakan, dia cakap, "Eh, Pnut, boss ko maner?" aku pun cakap la "boss saya kat building lagi satu, bukan kat sini,"

Then akak ni cakap, "Abeh tu aku tengok kat website, head dia Nor S*afina*, mane satu?" muehehhhahha aku nak gelak guling rasanya. dan aku pun cakap, "Kak Su, tu le nama saya, akak ni ingat nama Pnut, tapi tak ingat nama betul saya," hahhaha kai dua-dua gelak...dan dia cakap, "ampeh aku pueh fikir minah mana le"

Sebelum tu pulak, masa majlis pelancaran satu portal ni, anjuran MM*, aku jumpa senior aku, nama dia kami panggil Abang Black, aku memang tak ingat dia mulanya, member aku yang ingat. Tiba-tiba dia datang tego, "eh Pnut, awak kat maner sekarang" hahahah member aku yang ingat dia bengang je, dia kata, aku ingat dia, dia tak ingat aku, ko dia ingat. Hahhahaha. Uwaaa rindu pulak zaman student-student dulu.

Nak cerita pasal diri pulak, tengok orang dok buat entry pasal diri ramai ni aku pun gedik gak nak cerita pasal diri.

*Aku tido duka gedikkan kaki, aku tido meniarap, so aku suka goyang tapak kaki aku, adeh tabiat ni memang sukar nak dikikis, arwah tok aku cukup marah tengok, heheh dan kini Najmi mewarisi version ni. kalau tak gedikkan kaki susah mau tido oooo...

*Aku jenis orang tak akan kedekut dengan orang tak kedekut, atau dalam istilah lain, aku tak berkira dengan orang yang tidak berkira jugak. Aku tak kisah belanja orang makan2 dan minum2. Ada manusia yang jenis berkira sampai seposen dua posen pun dianggap hutang besar, memang la kita wajib membayar kalau berhutang, tapi ko tak kaya, kalau orang hutang ko 20-30 sen tu, ko halalkan pun. Then aku tak suka jenis kawan yang contohnya la..kalau keluar pegi pasar malam contohnya la kan... kita beli itu ini, member lain pun beli kongsi-kongsi dan makan ramai-ramai tapi akan ada sorang yang kedekut, beli cukup untuk dia, dan makan dia sorang je, tapi makanan orang beli pun dia telan.

Ada jugak manusia spesis ni, dan aku susah nak accept perangai camni. Lagi satu contohnya manusia berkira ni, contohnya, anak berderet, or atau tetamu datang umah dia, dia boleh je beli rojak sebungkus atau paling banyak 2 bungkus, then jamu orang jamah-jamah sikit-sikit, baik tak payah jamu, tambah pulak kalau jenis anak berderet, kang anak-anak dia je makan, kalah tetamu, hahahah ada orang begini best kita reverse psycho, kita pi umah dia kita bawa makanan banyak-banyak... --(ni cerita Auntie Yan story, masa aku lunch ngan dia last week)

Aku syukurlah dapat jodoh lelaki yang sama sepesen dengan aku, tak berkira. Suka menjamu orang makan, dan kadang-kadang saja masak lebih-lebih bagi orang bawa balik..(hehehe geng GEPO selalu dapat tapau makanan kan??) Sebab tu kalau kami rasa tak mampu buat open house, kami tak buat time raya, sebab tak best kang ada tak di ajak, kang makanan tak cukup, darling lagilah, boleh tak tido malam sebelum open house risau makanan tak cukup. Siap ada plan B lagi. Hehehhe

Tapi so far syukur, tak ramai kawan2 rapat aku jenis camni, kami semua ok, selalu 'tong-tong' istilah kami..hehehehe... malah aku aku buat makan-makan kat umah, berlebih-lebih makanan kami, sebab sorang kawan bawa satu menu.

Ada lagi...to be continue later...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino