Tuesday, December 12, 2006


Penat.
My Pak Ngah dengan Mak Ngah ada sini sejak hari Sabtu, so melayan tetamu berjalan, bershopping, adehhh capek gue. Semalam sebelum balik sempat juga diaorg bershopping. Padahnya hari ni masa bangun je tido aku dah pancit, kepala sakit (migrain), dah lama tak kena migrain sejak aku banyak amik Bio-Barakah, minum red guara, tiba hari ni kena setelah berbulan tak kena. Kaki kejang, aku rasa nak demam. Bagitau darling aku aku mc la tak larat sangat.

So sekarang baru lega sikit, dah telan cafergot sebiji tadi, tido kejap. Sekarang baru ok.,

Citer Najmi

Semalam, aku chat ngan dua tiga orang kawan-kawan blogger kat ym, si budak kecik ni baru lps tengok citer Awie Record sitcom baru kat Astro, dan berangan pulak dia nak main gitar, dia melalak dalam bilik, sambil petik raket badminton dia. hehehe lupa nak amik gambar. Bila aku marah cakap bising dia cakap. Ala kenapa marah, mama buat kerja ke kat pc? Aku cakap, aku baca blog. Then dia datang, tengok aku tengah ber-ym, dia cakap.

"Mama, ni bukan baca blog, baca blog tu macam yang ada tulis-tulis, ni mama chat, kita tau la.." Huh... kantoi aku!!!

Hari tu aku ajar dia camner nak search kat internet. Sekali je aku ajar dia macam mana nak google. Kat pc aku mmg dah set, kalau klik IE, akan terus keluar web yahoo. Aku ajar dia, dia boleh cari apa dia suka kat yahoo tu, taip je apa dia nak, nanti klik kat tulisan kaler biru nanti boleh tengok-tengok apa kita suka tu.

And semalam, aku solat maghrib, and dia macam biasa time kami solat maghrib sampai isya' time dia boleh guna pc. Aku surprise dia tengah tgk website cicak man. Aku tanya dia macam mana dia bukak, dia cakap dia taip kat tempat mama ajar semalam tu. heheh malam sebelum tu dia search naruto.

And aku tengok dia explore website cicak man, sampai dia jumpa option game, dan dia happy main pac man, versi cicak man. Hahaha aku pun tak tau kat website cicak man ada game. Ermm dah start kena monitor dah dia depan pc ni.

Nak tanya pendapat korang sikit ni..please give opinion yek..

Next year, kami tengah fikir, samada nak teruskan Najmi di Children Islam*c Center (CIC) lagi or nak tukarkan dia ke Smart Reader Kids (SRK). Sebab aku dah compare yuran dan monthly fee, lebih kurang je, and kalau dulu SRK tak der masukkan Fardhu Ain dalam silibus dia, tapi next year dah ada, mungkin kat Putrajaya je kot, sbb kat sini 98% student SRK ni adalah Islam, to based on demand, diaorg masukkan subjek agama sekali.

And kalau dulu SRK tak der Day Care sampai petang, skrang dah ada, dgn additional RM80 inclusive meal. Cuma kena bayar for transport, sbb day care tu kat kawasan perumahan Presint 9, pusat SRK ni kat Presint 8. But overall SRK perlu di bayar RMRM889 (untuk registration, convo, stationary, buku, insurans, meal, 2 pasang baju, januari fee, registration utk day care sekali dah termasuk ni)

So mothly just bayar RM 250 (monthly fee) + RM80 Day Care + RM30 (transport) = RM360

CIC pulak, kena bayar RM320 (convo, buku, aktivity, stationary) + RM 100 Registration fee, Meal RM 393 (utk 5 bulan so sebulan dalam RM78) + RM70 (baju 2 pasang) + RM300 untuk Januari fee = semuanya RM1,183.

Monthly pulak RM300 (which is sama CIC jugak RM300 + meal yang perlu di bayar kalau bayar meal for monthly RM78 so overall lebih kurang Rm378 sebulan kalau kat CIC and kat SRK just RM360.

Just nak tanya pengalaman orang yang anak pernah belajar kat SRK, camner puas hati tak? Masa tahun ni Najmi kat CIC, kira kitaorg puas hati juga, dengan pencapaian dia. Oh ya, CIC islamic, still guna english as medium, and ada iqra sebelah petang. Smart Reader pun katanya dalam Silibus ada fardhu Ain, and kat daycare petang akan diajar solat, dan jawi, iqra tak pasti. so kalau u all camne? Kalau dari segi brand tu, SRK mmg sudah ada Superbrand la.. and pengalaman kawan-kawan yang pernah hantar anak ke SRK, semua kata ok.

p/s-Orang bujang, renung le, esok-esok time anak korang nak tadika berapa la yuran tadika dia.. lagi sepuluh tahun..hehehe, tapi kat Putrajaya bandaraya pintar ni kononnya, rate yuran tadika semua tempat lebih kurang je, malah tadika tak der 'cap' pun yuran kalah tadika yang ada cap ni. Sampai duit fotostat pun masuk dlm yuran. Kalau nak yang jimat kos, tadika gomen la. Tu pun kena booking awal, dan biasa diaorg pilih yang selayaknya dapat.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino