Monday, September 18, 2006

Dari Nilai 1 ke Damansara


Cerita Hujung Minggu.

Dua hari yang padat.
Lepas makan tengahari, kami 3 beranak bersantai depan tv, layan movie, kejap star movie, kejap HBO, tengok mane best, lepas asar kami ke Nilai, aku ajak darling ke Nilai 1, nak carikan langsir, nak ganti langsir, sebenarnya sudah salah match langsir ni.

Bulan lepas aku dah tempah kepala langsir tu kat kedai Hiasan Dalaman yang jahitkan dan pasangkan langsir aku yang aku tempah dua tahun lepas. Aku senang tempah kat kedai ni, sebab dia sendiri datang amik ukuran, datang pasang rod kayu tu dan pasangkan langsir sekali. Ye la rumah kami tak der mesin nak drill lubang tu, tangga pun tak der nak panjat2. So last month aku pergi situ, tempahkan kepala langsir je kononnya, sebab nak jimat kos, sebab aku memang gilakan kain dari corak Elyza's Collection, damn!! kain dia semua cantik terutama peminat English style.

So aku pilih kain corak bunga besar, then mintak dia datang pasangkan sekali, sebab langsir lama tu, jenis sangkut kat rod kayu je, kali ni aku tempah jenis tarik yang kedut-kedut banyak tu, dan kenalah sangkut kat hook dia, so kena bukak skru kat rod kayu dan masukkan ring untuk sangkutkan hook langsir, ermmm renyah jugak, so aku mintak diaorg pasangkan sekali nanti. Harganya leh tahan gak, heheh tapi aku ckp kat darling murah jer. Tapi kantoi jugak, darling tengok resit tempahan tu hehehe. Lepas tempah kepala langsir tu, aku pi tempoh untuk body langsir tu kat Nagoya je, kain murah je, tapi ampeh bila dah pasang dua-dua tak matching pulak, bencinya...huduh nampak langsir aku.


<-- ni langsir lama.







Ni, Langsir baru yg tak matching, ------>

masa beli rasa macam ada unsur2 kaler maroon tu mcm masyuk je, rupanya tipah tertipu.. Bila dah pasang tu darling pun komplen tak masyuk, so untuk membaik pulih keadaan, aku dan darling pegi jenjalan, ke Nilai 1, mencarikan body langsir warna maroon yang matching, masuk lebih 15 kedai, satu pun tak der yang betul-betul aku suka.

Then darling pun tanya, "awak ni nak macam mana?" aku jawab selamba je la, "kalau orang, orang suka kain elyza's je, ntah le, tak leh nak suka kain-kain yang kat kedai-kedai ni," peh tu orang tu pun cakap, pegi je la beli yang awak suka tu.... hahahah aku cakap "mahal lah, tak mampu nak beli lagi, kain tu semeter RM** tau, untuk sliding door tu kena pakai 10 meter so harga dah RM***, upah lagi, mau dekat RM***, tiba-tiba darling cakap, tak pe la tempah je la, abang bayar separuh.. hahahah pucuk dicita ulam mendatang..yahoooo so kami balik dari nilai 1 tanpa membeli apa-apa...opss beli ais kerim kon singgit satu sorang satu. hehehe, macam sia-sia je.

So Ahad tu, pagi kami pegi tengok wayang free kat Damansara, dengan Kak Sya dengan Kak Lady , and PB and sorang lagi, sape yek? Syima kan? ala konpius pulak saya, ade blog jugak kan?? hehe sorry la, lupa nak mintak url. so kami semua menonton wayang, masa dalam panggung duduk berpisah-pisah sebab dah masuk lewat.

Lepas abeh tengok wayang, kami ke Ikea, sempat la beli lampu satu, dan beli tempat letak plastik. Then balik, petang lepas asar keluar lagi, pegi makan then pegi balik ke kedai Aziz*h Hias tu, dan tempah body langsir kat situ. Kebetulan tokey dia ada, so borak-borak ngan Kak Zah, cerita pasal tak matchingnya langsir tu, so kata Kak Zah ni, memang pun kalau kain Elyza ni dia boleh match dengan kain dia je.

Mulanya ingat nak tempah maroon berjalur-jalur, tapi dia tanya aku, sofa aku kaler apa? aku cakap maroon, wall border pun maroon, so dia cakap, jangan amik full maroon, nanti nampak gelap, dia suggest aku amik kain kotak-kotak maroon lembut sikit, tapi aku ckp, before pun dah pakai kain corak kotak, so aku pilih corak bunga kecik-kecik.. comei je bunga-bunga dia, so matchkan dengan kain kepala langsir tu, baru rasa best sikit. Darling tunggu dalam keter masa ni.

Masuk je dalam keter, darling tanya "Berapa?" aku just jawab, "adelah..murah je," darling tak percaya, dia paksa-paksa gak, suruh bagitau, siap ugut tak mau bayar nanti. Erkk aku pun cakapla RM***, dia tak marah, just dia cakap "kenapalah orang pompuan ni camni, tak fahamlah, tempah langsir pun sampai ratus-ratus"

Ya masa untuk membela diri ye tuan-tuan dan puan-puan...

Aku cakap le, sama jugak lelaki, yang gilakan kereta, dia sanggup tukar stering kereta, sebab nak matchkan dengan aksesori dalaman keter dia, tukar sport rim, tukar CD, speaker gempak, untuk apa, sebab dia nak kepuasan. Hehehe..kan..kan.. tu belum lelaki yang gila memancing, main golf.

Then aku cakap, sekurang-kurang kegilaan aku beli barang untuk rumah macam tu, aku bukan macam perempuan lain, yang suka beli handbag mahal-mahal, kasut jenama hebat-hebat, beli minyak wangi, beli mekap, beli emas, shopping kain baju mahal-mahal, aku jenama cap ayam pun ok.. dengan kasut kedai Jukebox RM19.90 pun aku leh berseminar dalam hotel 5 bintang gak.


So sekali aku nak menempah langsir, aku nak beli dari kain yang aku suka, yang aku minat. bukan setiap tahun aku tempah langsir. Minat masing-masing le, ade orang suka spend shopping barangan diri, tapi aku untuk rumah. Aku kalau pergi jalan rumah orang, tengok rumah orang tu lawa, aku jadi teruja, cuma aku ikut kemampuan, le, tak mampu beli perabot mewah dan mahal, mampu tengok je la hehehe. Lagi pun rumah sekarang bukan rumah sendiri, kalau rumah sendiri baru best nak mekapkan rumah hehehe.

Hehehh lepas aku berhujah gitu, darling pun cakap, "ye lah, syukur abang dapat isteri mcm pnut, kalau dua-dua tak kisah bab rumah koboi je lah rumah kita, betul jugak, pnut bukan bazir beli benda bukan-bukan, ok..ok..sorry," yesssss..lepas ni pegi Nilai 3 ye, orang nak beli something la...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino