Thursday, September 14, 2006

Citer User Meeting


Semalam seharian tak masuk office, pergi satu hotel kat KL, ada function oragnize by vendor yang kami beli sistem utk library, pagi ada sessi mempromosi produk2 baru diaoarg, ok je la, dengarkan ajerlah, mana tau satu hari nanti berguna untuk aku.

Aku pergi dengan one of the kerani kanan, but di sana, aku leave it dia mix dengan orang lain, tak nak le dia ikut aku je, nanti dia pulak tak selesa. And aku biasalah kalaua kursus training ni sure jumpa my senior and my junior, so semalam jumpala a few junior and senior, borak-borak, and terkejut bila ada yang bagitau diaorg follow blog aku ni, adeh, susah nak ngumpat lepas ni..hehehe..

And masa sessi meeting tu, ada cadangan utnuk diaoarg set up forum untuk user group di bawah vendor ni utk share info. And ada notes come to my place masa tu from one of my senior. "p-nut awak kan ade blog, so awak boleh bagi idea on this,bla..bla..." huiks... haru sungguh org berprofesion cam aku ni, sebab kerja kami memang dudk depan pc, dan mencari info untuk user, dan selalu tersesat ke blog-blog orang juga.. tak per la, aku aku pun bukan tulis yang over kat blog ni..takat gossip2 biasa je..heheheh

Ok abeh citer tu, ni cerita tak best langsung. Ingat bulan 7 hari tu aku pergi Sarawak? ada workshop on 3-4 July tu? ermmm aku memang bengang dengan organizer tu sebenarnya, dah le masa hari nak pegi kursus tu dia tak der pun mention mengenai transport nak ke tempat kursus, mujur aku ada member dlm persatuan tu, melalui dia kami tau ada transport provided. Kemudian sampai sana, aduh...air cond tak der, panas giler..sampai macam duduk dalam sauna je. Aku bayar cash RM400.00 untuk kursus tu, then dia kasi resit (heheh sama je cam resit aku beli brg kat kedai 2 ringgit then mintak resit utk claim kat kementerian) itu tak kisah ler, janji ada resit, tapi at least resit tu mestilah ada nombor resit, dan chop kan?? Aku pulangkan resit tu, and cakap "boleh tak awak tuliskan no resit, dan chop sikit" (dalam hati aku : "budak ni tak pernah issue resit ke apa")

Tapi kira oklah sebab layanan diaorang kat sana tip top, baik-baik, ramah dan makanan pun best, even driver pun peramah dan baik belaka. Dari segi layanan memang kelas A++ la. And hari terakhir, ada sessi penyampaian sijil, sorang AJK, datang bgtau aku, Sijil aku masih kosong, sebab belum di tandatangani oleh somebody kat UN*MAS tu, so aku ok je la. Normal lah sebab aku pun lambat register. SIjil aku lambat sebab orang tu tak der kat office untuk di sain sijil aku.

Lepas sebulan aku masih menantikan Sijil tak sampai. Pihak Pengurusan Sumber Manusia aku dah tanya, so aku pada 16/8 aku email kepada Pn.C dari, organizer, dan bertanya mengenai Sijil berkenaan. Macam biasalah email aku tak pernah di balas pun, even masa aku fakskan borang sijil pendaftaran kursus, mintak diaorg reply email mengesahkan dah terima borang pun tak reply pun, dan sebelum aku terbang, aku email bagtau flight dan hotel aku duduk n mintak diaorg bagi no telefon pegawai untuk dihubungi pun tak reply.

Oklah lepas aku email dia tak reply aku pun tak follow up, then tiba-tiba pada 6/9 aku terima sampul dari Nationwide Express, bila bukak Sijil aku sangat kecewa, dijanjikan Sijil akan di sain oleh 'somebody' dari Un*mas, macam peserta kursus yang lain, tapi rupanya tidak, just di sain oleh Chairperson Workshop dan Chairperson PPMKSAR (which is kalau org tengok buka tau pun ape dia PPMKSAR tu) Udahler tu, they just sain SIJIL aku pakai pen ball pen kaput cap ayam je. Sungguh aku terasa busuk dapat sijil menghadiri bengkel yang dianjurkan dari sebuah Universiti, dan sebuah Persatuan Profesional begitu.



Even aku pegawai cabuk pun, kalau kerani mintak aku sain salinan sijil anak-anak mereka nak apply borang masuk universiti pun aku pastikan ianya di sain dengan pen dakwat basah. Or even surat rasmi aku aku sain guna pen gitu. Inikan diaorg sain SIJIL untuk kursus profesional dianjurkan oleh Persatuan yang membawa nama profession kami sunguh memalukan!!



Itu aku tidak kisahkan lagi, yang menjadi kekecewaan aku, kenapa dijanjikan Sijil itu akan ditanda tangani oleh 'somebody' dari Un*mas, tetapi tidak, ia sekadar di sain oleh Pengerusi penganjur Workshop dan Pengerusi Persatuan je? Kalau begitu, tak perlu aku menanti sebulan lebih untuk mendapat sijil tu, pada hari 4hb tu pun aku boleh dapat sijil tu kalau sekadar dua org ni je nak sain. Anytime je boleh dapat pun, tak perlu tunggu sampai dua bulan sekadar nak dapat sijil yang dah renyuk kena lenjan dengan pekerja Nationwide tu, dan sijil di sain dengan ball pen kaler hitam cap ayam.


Cube tengok, sijil cap ayam ni?? nak submit sijil pun malu, Persatuan Pustakawan sekolah aku dulu pun bagi Sijil guru besar sain pen mahal.. hehehe...


My sijil yang menyedihkan :-(


Photobucket - Video and Image Hosting

Kepada penganjur, kalau terbaca blog ni, sorry, but i have to say this, anggap je la teguran membina, kita sama-sama belajar dari kesilapan. Kesilapan kecil kadang-kadang memberikan impak yang besar, nama profesion kita, persatuan kita, nama organisasi kita. Kecewala...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino